Omrollen - tips gevraagd!

Hay Marieke,

ik noem het zelf de : PERFECTE OPLOSSING!
Wij hebben op het matrasje een soort van héél dun matrasje, waar je door kunt ademen, daaroverheen komt ook een speciaal hoeslakentje met kleine gaatjes. Dit produkt is alleen nog maar in Duitsland te verkrijgen meen ik. Maar ideaal! Zo hoef je nooit bang te zijn dat je kindje stikt, wanneer het met het gezichtje op het matrasje ligt. Je kunt er dan nog héél goed doorheen ademen.

Het product is van Aero Sleep.

Hoop dat je er wat aan hebt!

Groetjes Cody

hoi...

ik ben van het juli-forum en moet gewoon even reageren op jenny.
wiegendood is meer dan"vergeten adem te halen"
adem halen is een natuurlijke reflex die iedereen(ook baby's) heeft.
Alleen door oorzaken van buiten(of binnen)af kan je ademhaling stoppen.
tuurlijk word er veel aandacht aan besteed en kan je best een buikslaper hebben maar er is altijd (al is het maar een geringe kans) kans dat kleintjes hun hoofdje niet opzij kunnen draaien.ik zeg dus niet dat je helemaal ongelijk heb maar zeg niet dat wiegendood die reden heeft!!

gr jacqueline

De tip van mijn kraamhulp is: leer je kind z.s.m. terugrollen !

Dit voorkomt wiegendood. Want wiegendood heeft zeker te maken met verstikking. En toen het c.b. buikligging aanraadde waren er veeeeel meer gevallen.

De slaapzak  instoppen aan de onderkant van het matras wordt ernstig afgeraden.

Maar goed, ik realisser me dat je weinig aan deze tips hebt.

Het enige wat je kunt doen is veel oefenen met de buikligging.   Armpjes naar voren en omrollen stimuleren.

Suc-6

Maayke

Dag Marieke,

Wij hadden ook hetzelfde euvel met ons zoontje. Hij werd wel 4 of 5 keer per nacht wakker en lag dan op zijn buik. Hij was wel sterk genoeg om zijn hoofd omhoog te houden en lag dan te spelen, maar als hij na een tijdje moe werd (hij is geen buikslaper) kon hij zelf niet terug draaien. Onze oplossing: slaapzak 1 maat te groot en aan de onderkant onder het matrasje in combinatie met een strak opgemaakt lakentje. Ik vond het eerst een beetje eng, maar heb het nog uitgezocht, ik dacht via Consument en Veiligheid en die gaven aan dat dit wel veilig was. Je kind op een andere manier vastleggen niet...... Zelfs nu mijn zoontje zelf beide kanten op kan rollen, stop ik zijn slaapzakje nog in. Zo slaapt hij een stuk rustiger.

Sterkte.

Annemiek

Ik denk dat het een fase is, waar je door heen zult moeten. Al kost dat wel je nachtrust. Een paar maandjes terug, hadden wij het ook dat Sigrid het niet lukt om terug te rollen. We liepen dan gewoon half slaperig naar haar bedje, draaide haar om, fopje en ze sliep gelijk weer verder en wij ook. S'ochtends waren we natuurlijk wel een beetje geradbraakt. Maar ons mevrouwtje slaapt nu ook gewoon rustig op haar buikje. Helemaal gerust ben ik er niet op (je hoort zoveel nare verhalen...bah). Als ik haar zo zie liggen, draai ik haar voor het slapen gaan altijd weer even terug, al weet ik dat ze s'morgens toch wel weer op haar buikje ligt.  
Ik zou zeker geen rare dingen gaan bedenken (vastbinden, easysleepers en zo...), want zelf lig je ook vaak in een bepaalde houding en je kindje is ook op zoek naar de lekkerste slaaphouding. Sigrid ligt altijd wel in een trabbelzak. En nu het wat kouder is buiten maak ik wel eens een lekkere warme kruik die ik dan tegen haar aanleg, zodat ze wat minder snel kan draaien.

Succes....

Petra

Hallo Coby

De aerosleep is niet alleen in duitsland te koop hoor! Ook in nederland, zelf heb ik het wieg/wagen formaat en het ledikant formaat. met daar bijhoorden hoeslakens.

De prenatal winkels hebben deze te koop, en zie ze ook wel in andere babyzaken.

Het is vrij prijzig, maar door dit matrasjes heb je weer geen molton, bedzeiltje nodig, omdat dit matrasje al een molton en bedzeiltje heeft aan het matrasje vast zitten.Alleen een hoeslaken moet je er om heen doen. En als je speciale hoeslaken in de was zit, dan kan een badstof of yersy hoeslaken ook, dat werd mij verteld bij een demotratie bij de prenatal.

Succes.

Allebei mijn dochters, 1,5 jaar en 3 maanden, hebben vanaf het begin op hun buik geslapen. Eerst een beetje eng, vanwege de 'verhalen' waarmee iedereen in de omgeving jonge ouders probeert bang te maken. Maar wij moeten toch ook slapen? En dit is echt de enige manier. Na een hoop gekrijs 's nachts in de kraamweek omdat  ze  op hun rug moesten slapen van de kraamhulp,  slapen beide dames nadat ze op de buik zijn gelegd, het klokje rond! En ik ga maar 1 keer bij ze kijken en dan echt alleen of ze de deken niet hebben afgeschopt.
Ga gewoon op je gevoel af en doe wat jou het beste lijkt, niet de buurvrouw met de enge verhalen. Maar als je kindje echt nooit op de rug wil liggen, vraag dan aan de huisarts of hij wil onderzoeken of je kindje KISS- syndroom heeft, dan zijn de nekwerveltjes in de knel gekomen bij de bevalling, prima te verhelpen overigens.
Succes allemaal en maak je alsjeblieft niet zo'n zorgen!

Hallo,
Ik had ook iedere keer dat hij omrolde,
Toen ben ik naar een babyspeciaalzaak gegaan en daar hadden ze een
safety-sleep, Werkt echt heel goed.
Moet je rond het matras doen en dan met klittenband rond zijn/haar middel.
Succes ermee!!!!!!!!!!!

Terug
Bovenaan