Omrollen - tips gevraagd!

Mijn dochtertje (6mnd) heeft een hekel om op de buik te liggen, ze heeft zich daarom pas twee keer zelf om weten te keren. Ze is 3 wkn te vroeg geboren en had in het begin een beetje moeite met het ademen. Nu hebben wij toen een Angel Care gekochht. Dit is een matje die je onder het matrasje legt, hij reageert op de ademhaling van je kind. Als er 20sec. niks gebeurt gaat er een alarm af. Hierdoor zijn wij veel rustiger gaan slapen. Misschien is het een goede tip voor alle moeders met buikslapers. Ik kan jullie garanderen dat je zelf lekkerde slaapt. Nu in de winter doe ik trouwens ook twee lauwe hittepitten tegen de zij van mijn dochtertje zodat ze zich niet spontaan kan omdraaien. hierdoor slaapt zij beter.

Groetjes Cecile

nieuw bij het forum

HITTEPITTEN??

Die zijn toch niet veilig?? kun je dan niet beter een paar gewoon warme kruiken erbij doen??
Ik heb wel eens gehoord dat ze schroeiplekken maakten. dan waren ze misschien wel erg warm maar toch.

Groetjes Irma

Hittepitten zijn zelfs veiliger dan kruiken. Onze kraamverzorgster had er zelfs een voorkeur voor. Ze kunnen nooit lekken zoals kruiken doen. en ook zijn ze nooit te heet als je ze volgens de gebruiksaanwijzing gebruikt en natuurlijk alleen goedgekeurde gebruiken. Zelf doe ik er altijd nog een flanellen luier om heen zodat ik er zeker van ben dat het niet te warm is.

Ik heb een zoontje van 6maanden,het echte omdraaien kan hij nog niet maar door het vele woelen ligt hij regelmatig scheef of half ondersteboven in zijn bedje.
Ik doe hem nu een slaapzak aan omdat ik toch wel het idee heb dat dit wel wat helpt.Het bedje strak instoppen heb ik ook geprobeerd maar dat hielp niks want hij trapte de dekens er af.Hij vindt het zo in zo niks een dekentje.
grtz

ik heb wel een handige tip tegen het omrollen als ze in bed liggen
je neemt een hoeslakken en een slaapzak
je naait de slaapzak  goed vast  op het hoeslaken
maakt het bed op en je kindje kan zich niet omrollen of draai
dan zouden ze de hele matras mee moeten nemen
ook handig als ze altijd bloot liggen in bed zo blijven ze lekker warm onder de deken  

hallo we zijn al heel lang bezig om kinderen te krijgen is tot nu toe nog niet gelukt zijn er ook dames die het zelfde hebben ik ben al in behandeling bij de arts in het zieken huis en ben iedere keer weer heel emotioneel ik ben er soms kapot van zijn er mensen die er ook naar te verlangen om er over te praten dan kunt u hier wel op reageren nou ik hoop het zo groeten annebel

Hallo Marieke,

Mijn dochtertje deed dat ook al vanaf die leeftijd en is nu 14 maanden en mijn zoontje slaapt al vanaf toen die vijf weken was al op zijn buik omdat ie absoluut niet op zijn rug wilde slapen en dat gaat ook allemaal goed.

Mijn beide kinderen hebben ook zo"n matras waardoor ze kunnen ademen.

Groetjes melissa

Hallo Marieke,

Ik leg 1 van mijn jongens vast met twee veiligheidsspelden aan het matras, ook heel handig voor als het bed schuin staat als  ze verkouden zijn.  Je doet de spelden aan de binnenkant van de slaapzak in de schouders zodat ze niet meer met de schouders kunnen draaien. Je moet natuurlijk er wel voor zorgen dat je spelden neemt met een verstelbare knop, anders kunnen ze misschien open gaan.
Ik wens je veel succes.

Groetjes sandra

Terug
Bovenaan