Ongeduldig, eerste echo

Ohw wat herkenbaar dit! Ik ben vandaag precies 6 weken zwanger en heb komende woensdag de echo. Dat duurt nog zo lang (maar dat vond ik vorige week ook en de week ging toch ineens best snel). Vind het ook heel spannend... Wij zijn inmiddels 5 jaar bezig in het ziekenhuis en dit is de eerste keer in al die jaren dat ik uberhaupt een positieve test had. Ik hoop dat de kleine blijft zitten, maar twijfel soms ook omdat de klachten de ene dag erger zijn dan de andere. Maar ik ga maar uit van alle verhalen dat dat normaal is en probeer rustig af te wachten. Ben benieuwd hoe de echo's zijn gegaan van iedereen die al geweest is!

Ik heb vorige week woensdag 6 weken echo gehad en dat vond ik al lang duren en nu wacht ik met smart op de 8 weken echo volgende week woensdag, vooral omdat mijn eerste zwangerschap is geëindigd in een missed abortion met 8 weken, echo was niet goed. Dus de 8 weken vind ik nu mega spannend.. maar met 6 weken was het goed dus wil ook wel positief blijven!

Dit is zo herkenbaar! Voor dat ik wist dat ik zwanger was vloog de tijd voorbij, maar nu ben ik de dagen naar 26 juli aan het aftellen en gaat het zo langzaam haha

Hey meiden!
ik kom net terug van de eerste echo. Ik dacht zelf 7+1 weken zwanger te zijn, maar ik ben nu terug gezet naar 6+4. We hebben een kloppend hartje gezien, maar het klopte nog wel traag. De verloskundige gaf daarom aan dat het echt nog twee kanten op kan gaan. Ik ben zwanger geworden in de cyclus van een hsg onderzoek, waardoor ik zelf we  al wist dat ik een latere eisprong heb gehad. Twee dagen voor dat ik eigenlijk ongesteld had moeten worden heb ik een steek gevoeld in mijn baarmoeder (best wel een hevige) ik dacht toen dat dit was omdat ik ongesteld ging worden, maar later dacht ik dat het dus misschien de innesteling is geweest. Ik hoop dat de trage hartslag te maken heeft met een late innesteling. Ik had zo erg gehoopt gerust gesteld te zijn na deze echo, maar ik maak me nu alleen maar meer zorgen. Ik heb ook meteen het idee dat ik helemaal geen symptomen meer heb. 

Ik was al op zoek naar een topic over hoe moeilijk het is om te wachten op de eerste echo en zie dat ik dus echt niet de enige ben. Ik zou vanmiddag mijn eerste echo hebben, maar omdat ik nu verkouden ben en andere corona-achtige klachten heb, kan de afspraak helaas niet doorgaan. :( Een negatieve zelftest is helaas niet genoeg. Ik baal als een stekker. Ik kan nergens anders aan denken en vond die 3,5 week wachten al lang (ging zoo traag)... en nu dus nog een week langer, want onze praktijk doet alleen echo's op maandagen. Hoe kom ik in gods naam de komende week door? Ik kan me sinds de eerste positieve test al echt niet meer concentreren op werk. Alles lijkt zo onbenullig in vergelijking met wat er al dan niet in je buik gebeurt... Ik hoop dat dat snel overgaat.

@Eefjepeefje ik heb 22 juli een nieuwe echo staan. Ik hoop heel erg dat het te maken heeft met een late innesteling, maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat het vruchtje zich niet goed ontwikkeld. Ik probeer het een beetje van me af te zetten, maar ik merk dat dat heel lastig is! 

Ooh succes voor de meiden die nog even moeten wachten!
@DaniAld wat vervelend! Ik hoop dat je bij de volgende echo een mooi goed kloppend hartje mag zien! Zo zie je maar weer dat een echo helaas niet meteen rust geeft, stom??
Mijn echo stond 20juli gepland. Helaas is mijn zwangerschap vorige week geëindigd in een miskraam. De CB test liep niet op naar 3+ ik had wat roze bloedverlies. De vk gaf aan dat het 2 kanten nog op kon gaan, helaas dus de verkeerde kant. Nu heb ik nog hele lichte positieve testen. Gek dat je normaal een positieve test in hadden wil hebben en nu kan ik niet wachten tot ze helemaal wit zijn. 

Terug
Bovenaan