Ongelukkige/onrustige baby? Ten einde raad ...

Zoals ik je verhaal lees zit je nu in een vicieuze cirkel en sta je in de overleving stand!
Je wilt dat het goed gaat met je kindje en daar doe je alles voor! Slecht slapen is slecht eten nekje kindje is steeds vermoeider.
Ik denk zeker dat een osteopaat mee kan kijken of het in zijn lichaampje goed  zit.
Verder zou ik je willen adviseren een goede slaapcoach te benaderen. Een goede slaapcoach geeft met goede handvatten de nachtrust van je kleintje en jou weer terug! 
En wat hiervoor ook al stond je doet het kei goed als mama!!
Hopelijk kun je er wat mee succes?

Wat vreselijk dat jullie hier al 6 maanden mee stoeien. Het breekt je helemaal op. Je verhaal is wel heel herkenbaar! Het klinkt precies als ons zoontje 7 maanden geleden.. de eerste 4 maanden waren echt verschrikkelijk. De laatste maand was het zelfs geen zeuren/huilen meer maar non stop krijsen. Wij hebben de osteopaat een kans gegeven en hierdoor met nutramigen begonnen. Na de eerste fles hadden wij een compleet ander kindje. Sindsdien echt een lachebekje, altijd vrolijk! In pepti voeding zitten nog verknipte koemelkeiwitten. Als je zoontje een matige allergie heeft kan hij met pepti nog reageren. In nutramigen zijn de eiwitten nog meer verknipt (is bij ons al voldoende!) Soms bij een heftigere allergie heb je nog neocate. Dit is geloof ik helemaal syntetisch. Maar dan hebben ze meestal ook uitslag en dergelijke. Bij ons waren er op get zeuren/huilen/krijsen ook verder geeb symptomen.. ik hoop dat je er snel achter komt! Heel veel succes?

[quote quote=10292375]Wat vreselijk naar voor hem en jullie.. Mijn dochter is net 6 maanden en we hebben ook enorm getobt met haar.. uiteindelijk bleek ze refluxziekte te hebben (zeeeeer zware reflux). Nu voeding uit Belgie via de kinderarts gekregen en sinds die dag is ze een ander kind en gaat het weer super goed. Bijzonder wat de juiste voeding kan doen. Wij waren ten einde raad, ze bleef maar spugen (met bloed erbij), uuuren huilen, ze viel enorm af en was s nachts élk uur wakker, we sliepen echt amper meer en zijn allebei een keer flauwgevallen midden in de nacht vanwege het slaapgebrek. Ben je al doorgestuurd naar de kinderarts?? Dat heeft ons énorm geholpen!! Wat het zeuren/mopperen betreft, dat hoort ook wel een béétje bij de leeftijd. Mijn dochter is ook gauw mopperig en dat herken ik ook nog wel van mijn oudste dochter tussen de 5-9 maanden. Ze wilt terugrollen, zitten, kruipen enzo maar het lukt allemaal nog nét niet en dan zijn ze dus gauw verveeld en gefrustreerd.. Dat is helaas een lange periode waar je ook doorheen moet. Hier helpt het om veel de deur uit te gaan. Lekker wandelen en boodschappen doen tussen de slaapjes door, geen 4 uur achter elkaar binnen blijven, dat is gewoon lang voor zo’n kleintje.. ze hebben afleiding nodig op deze leeftijd, ze willen entertaind worden ? Het is lastig om te bepalen wat door voeding ofzo komt en wat er ‘gewoon bij hoort’. Ik wens je veel sterkte en geduld en hopelijk kom je wat verder! Het lijkt me vooral heel moeilijk om je kindje niet goed te kunnen troosten![/quote]
Wow, dat moet voor jullie ook wel erg heftig geweest zijn. Blij dat jullie éindelijk weten wat er scheelt! 

We zijn al vaak naar de KA gegaan (twee verschillende), maar ik moet zelf toegeven dat het niet simpel is om uit te leggen wat er nu precies scheelt. Hij heeft geen duidelijke of zichtbare symptomen. Dus ik begrijp dat het voor hen ook niet simpel is om te helpen.

Ik denk ook wel, net zoals je zegt, dat de frustratie op deze leeftijd een rol speelt, en ik hoop dus dat als hij zelf kan zitten en wat mobieler wordt hij ook wat gelukkiger wordt.
Ik zit al 6 maand thuis met hem zonder auto dus je kan je wel voorstellen dat wij inderdaad grotendeels binnen zitten in dit weertje... 
Dat zal zeker niet alle klachten wegnemen maar het zal zeker wel een rol spelen. 

Elke dag vraag ik me af wat er nu precies bij hoort en wat er eigenlijk niet zou 'mogen'. Het is erg moeilijk om dat zelf in te zien, zeker bij een eerste kindje...

Bedankt voor je reactie! 

[quote quote=10292376]Zoals ik je verhaal lees zit je nu in een vicieuze cirkel en sta je in de overleving stand! Je wilt dat het goed gaat met je kindje en daar doe je alles voor! Slecht slapen is slecht eten nekje kindje is steeds vermoeider. Ik denk zeker dat een osteopaat mee kan kijken of het in zijn lichaampje goed zit. Verder zou ik je willen adviseren een goede slaapcoach te benaderen. Een goede slaapcoach geeft met goede handvatten de nachtrust van je kleintje en jou weer terug! En wat hiervoor ook al stond je doet het kei goed als mama!! Hopelijk kun je er wat mee succes?[/quote]
Bedankt!

Overleving stand is inderdaad goed geformuleerd, zo zit het momenteel.. 
We hebben zo'n slaapgids aangeschaft van Snuggles & Dreams en sinds we dat doen zit er gelukkig eindelijk iets of wat regelmaat in zijn dutjes etc., want we komen echt van hééél ver. 

[quote quote=10292410]Wat vreselijk dat jullie hier al 6 maanden mee stoeien. Het breekt je helemaal op. Je verhaal is wel heel herkenbaar! Het klinkt precies als ons zoontje 7 maanden geleden.. de eerste 4 maanden waren echt verschrikkelijk. De laatste maand was het zelfs geen zeuren/huilen meer maar non stop krijsen. Wij hebben de osteopaat een kans gegeven en hierdoor met nutramigen begonnen. Na de eerste fles hadden wij een compleet ander kindje. Sindsdien echt een lachebekje, altijd vrolijk! In pepti voeding zitten nog verknipte koemelkeiwitten. Als je zoontje een matige allergie heeft kan hij met pepti nog reageren. In nutramigen zijn de eiwitten nog meer verknipt (is bij ons al voldoende!) Soms bij een heftigere allergie heb je nog neocate. Dit is geloof ik helemaal syntetisch. Maar dan hebben ze meestal ook uitslag en dergelijke. Bij ons waren er op get zeuren/huilen/krijsen ook verder geeb symptomen.. ik hoop dat je er snel achter komt! Heel veel succes?[/quote]
Bedankt!

Het is de eerste keer dat ik bevestiging lees dat het dus effectief enkel bij zeuren/huilen/krijsen kan blijven bij een koemelkallergie. 
Meestal lees je toch echt wel over baby's die ook uitslag of superextreme darmklachten hadden etc.
Spijtig dat jullie dat ook hebben moeten meemaken!  

We geven deze week nog Nutramigen een kans en ook een osteopaat gaan we nog eens raadplegen. 

[quote quote=10292423]Heb je al eens probiotica geprobeerd om zijn darmen optimaal te laten functioneren? Kan heel veel verschil maken.[/quote]
Nee nog niet geprobeerd, ik zal me er eens over informeren. Bedankt!

Terug
Bovenaan