Ongelukkige/onrustige baby? Ten einde raad ...

[quote quote=10292468] Bedankt! Het is de eerste keer dat ik bevestiging lees dat het dus effectief enkel bij zeuren/huilen/krijsen kan blijven bij een koemelkallergie. Meestal lees je toch echt wel over baby’s die ook uitslag of superextreme darmklachten hadden etc. Spijtig dat jullie dat ook hebben moeten meemaken! We geven deze week nog Nutramigen een kans en ook een osteopaat gaan we nog eens raadplegen.[/quote]
Wij hebben ook niet gelijk in die richting gezocht omdat er inderdaad weinig andere symptomen waren. Wel hebben wij, ook soals hierboven word aangegeven probiotica gegeven op advies van de osteopaat. Ons zoontje had wel extreme (verborgen) refljx. In zijn geval toch vanuit zijn kma. Ik weet niet of je daar iets aan merkt? Ons viel het haast niet op omdat hij alles weer gelijk doorslikte. Aan het einde hebben we nog omeprazol moeten gebruiken omdat zijn slokdarmpje erdoor verbrand was? maar moet zeggen dit speelde enkel de laatste maand (te veel pijn denk ik) daarvoor kan ik het beter omschrijven als een "ontevreden baby" niets leek goed te zijn en hij moest ook niets van mij hebben.. (ik denk achteraf pure frustratie vanuit hem) dus het kan echt hoor. Hoop echt dat nutramigen voor jullie ook de oplossing is!

Wat zegt de arts over de continu aanwezige verhoging/koorts? Dat is iets dat mij opvalt in jouw verhaal. Zou dat ook kunnen duiden op onderliggende ontsteking/infectie/ziektebeeld..? Verhoogde temperatuur is doorgaans een teken dat er iets is waar het afweersysteem op reageert.

[quote quote=10292972]Wat zegt de arts over de continu aanwezige verhoging/koorts? Dat is iets dat mij opvalt in jouw verhaal. Zou dat ook kunnen duiden op onderliggende ontsteking/infectie/ziektebeeld..? Verhoogde temperatuur is doorgaans een teken dat er iets is waar het afweersysteem op reageert.[/quote]
Inderdaad, en het is sinds enkele weken letterlijk elke dag meermaals. Meestal tussen 37,9 - 38,2, maar daarnet nog 38,5. Dat is toch echt niet normaal. Kan je ook geen gewone verhoogde temperatuur meer noemen maar echt koorts eigenlijk he. En zelfs dan, élke dag zo'n verhoogde temperatuur + een kind dat zich alles behalve vrolijk gedraagt...Het maakt ons echt zorgen.
Uit zijn bloed is 'gelukkig' niets gebleken (dus geen infecties of bloedziektes of dergelijke), maar zo hebben we dus nog steeds geen antwoord en wordt het raadsel en de frustratie alleen maar groter.

We gaan zo meteen de arts nog aan de telefoon krijgen, want zo kan het echt niet verder. Misschien dat die koorts een reactie is van zijn lichaam op koemelk (?), maar blijkbaar is dat niet echt plausibel, toch niet volgens het internet... 

[quote quote=10292529]

Wij hebben ook niet gelijk in die richting gezocht omdat er inderdaad weinig andere symptomen waren. Wel hebben wij, ook soals hierboven word aangegeven probiotica gegeven op advies van de osteopaat. Ons zoontje had wel extreme (verborgen) refljx. In zijn geval toch vanuit zijn kma. Ik weet niet of je daar iets aan merkt? Ons viel het haast niet op omdat hij alles weer gelijk doorslikte. Aan het einde hebben we nog omeprazol moeten gebruiken omdat zijn slokdarmpje erdoor verbrand was? maar moet zeggen dit speelde enkel de laatste maand (te veel pijn denk ik) daarvoor kan ik het beter omschrijven als een “ontevreden baby” niets leek goed te zijn en hij moest ook niets van mij hebben.. (ik denk achteraf pure frustratie vanuit hem) dus het kan echt hoor. Hoop echt dat nutramigen voor jullie ook de oplossing is![/quote]
Ocharme... Dat zo'n kleine mensjes zo moeten afzien. Konden ze het ons maar allemaal zeggen zodat we zo snel mogelijk konden helpen :( 

We hebben daar al enkele keren aan gedacht, zeker de eerste maanden omdat hij énorm vaak de hik had, spuugde, herkauwde, hoestte, en alle klachten die hij nu ook nog heeft (slecht slapen, onrustig). Maar we merken nu wel minder van die eerste symptomen. Tuurlijk met dat het verborgen is kunnen we het nooit écht zeker zijn zeker?
Alleen dacht ik dat je bij verborgen reflux normaal zuur uit de mond van het kindje moet opmerken? Maar had idd al gelezen dat KMA en reflux twee handen op 1 buik kunnen zijn! 

Wat vreselijk dat je kindje zich zo rot voelt, als moeder voel je je zo machteloos! Ik herken wel wat dingen in je verhaal in onze dochter, die is nu ruim 7 maanden en was een hele onrustige baby tot een maand geleden. We waren allemaal zwaar oververmoeid, wat bij haar zorgde voor haar klachten. Na een traject van 3 weken bij de kinderslaapcoach is de rust wedergekeerd hier in huis en hebben we een heel ander kind. Wellicht dat jouw kindje ook oververmoeid is? Het blijft ook een lastige leeftijd waarbij ze snel gefrustreerd zijn helaas. Hoop dat  je er iets aan hebt, succes!

Wellicht heeft de verhoging idd te maken met de KMA en zou je die andere voeding kon kunnen overwegen. 
Maar blijft apart. Weet dat ze niet op alles testen bij een bloedonderzoek maar eerst een aanta basisdingen uitsluiten. Sta er eventueel op verder te testen.
Mijn middelste is met 11 dagen heel ziek geweest van een virus en had ook koorts. Wat ik daarvan in jouw verhaal herken is het extreem geprikkeld zijn/raken bij oppakken/aanraken. Dat schijnt bij koorts/verhoging voor te kunnen komen. Maar ook natuurlijk bij niet lekker in het vel zitten. Misschien sluimert er iets bij jullie kindje wat niet volledig tot uiting komt maar waar zijn immuunsysteem wel steeds druk mee is en is hij daar erg geprikkeld door. Op zeker moment ontstaat natuurlijk ook een vicieuze cirkel.. slaapgebrek, vermoeid, ook bij jullie, zorgen, voelt hij ook weer etc etc.
Ik zou zeggen test door bij kinderarts/ziekenhuis. En heeft hij onlangs vaccinaties gehad? Je zou ook een keer een goede homeopaat kunnen raadplegen ivm ontstoren nav vaccinaties. Sommige kids reageren daar toch behoorlijk heftig op.

[quote quote=10293093]Het hebben van dagelijkse verhoging; is hij al getest geworden op blaasontsteking?[/quote]
Deze morgen nog laten doen (door jouw reactie, waarvoor dank). Had er gisterenavond dan over opgezocht en ik liep even van stapel dat het dat zou kunnen zijn... Klinkt erg, maar op den duur HOOP je gewoon dat zo'n resultaten positief blijken te zijn.
'Helaas' net telefoontje gekregen van de dokter -> niets te zien.
Bloed ook nog eens laten testen, ook niets te zien.
Het kind heeft dus weer een hele ochtend in het ziekenhuis gespendeerd en afgezien voor niets...

Bon, is nu wel weer iets dat we kunnen uitsluiten. 

Terug
Bovenaan