Ongepland zwanger

<p>Hallo allemaal,</p><p>ik ben 37 en woon samen met mijn vriend van 48. Hij heeft twee jongens uit zijn vorige relatie die net op de middelbare school zitten. </p><p>Onze relatie gaat fijn en ik voel me happy. Hij heeft altijd gezegd niet meer kinderen te willen en ik was het hiermee eens. Mijn kinderwens was ooit toen ik 30 was maar ebde weg. Nu ben toch ik zwanger geraakt door de pil heen.  <br />Ik weet het nog maar net en weet ook nog niet hoever ik ben. Ik voel me enorm in de war en weet dat gezien mijn leeftijd het ‘nu of nooit’ zou zijn. <br />Hij zegt dat ik hem kwijt zou raken, m’n figuur en m’n carrière.</p><p>Er staat een afspraak bij de abortuskliniek maar ik heb gemengde gevoelens. Heeft iemand tips.. </p><p>Liefs,</p><p>een op dit moment wanhopige vrouw </p>
 
Allereerst: dikke knuffel!
Dat is best even schrikken.

Mag ik wel even zeggen dat het echt een botte hork is dat hij zegt dat je je figuur hierdoor kwijt raakt?

Het klinkt heel erg alsof hij nu de beslissing neemt maar jij eigenlijk niets te zeggen hebt. Laat hem niet bepalen voor je, het is joúw lijf!

Heel veel sterkte
 
[quote quote=10558806]Allereerst: dikke knuffel!Dat is best even schrikken. Mag ik wel even zeggen dat het echt een botte hork is dat hij zegt dat je je figuur hierdoor kwijt raakt? Het klinkt heel erg alsof hij nu de beslissing neemt maar jij eigenlijk niets te zeggen hebt. Laat hem niet bepalen voor je, het is joúw lijf! Heel veel sterkte[/quote]
Precies dit. Het klinkt inderdaad niet alsof je achter die keuze staat. 
 
Het klinkt als of jij er niet helemaal achter staat om een abortus te doen dan ga je er heel veel spijt van krijgen dus ik zou eerst een goed gesprek aan gaan met je huisarts of iemand anders zodat je 100 % achter je beslissing staat welke het dan ook mag zijn heel veel sterkte met het maken van een beslissing
 
Ik snap dat je heel geschrokken bent ik heb  het zelfde mee gemaakt wij hadden al dochters van 11 en 9 toen ik door de pil heen zwanger raakte hier was het ook erg schrikken alle babyspullen al weg enz 
Wij hebben na lang nadenken de beslissing genomen er gewoon voor te gaan.
Ik lees er uit dat jij nog twijfelt 
Wil je heel veel sterkte wensen en praat met je huisarts.
 
 
Jeetje! Big hugh for ya!
Heb niet echt een tip voor je, omdat deze keuze heel persoonlijk is.
Enige wat ik hoop dat je jouw keuze maakt die rechtstreeks vanuit je hart komt. Je gemengde gevoelens zeggen (denk ik) al genoeg. Follow your heart ❤ Veel liefs
 
Ik heb precies dit meegemaakt... Zelfde leeftijdscategorie, oudere man met al kinderen etc en ook ongepland zwanger en me rot geschrokken want ik had geen kinderwens. Mijn man stond echter helemaal achter mij, iets wat je absoluut nodig hebt op momenten dat je nog amper na kan denken, want dat had ik dus. Ik had een mail gestuurd naar een abortuskliniek met uitleg over mijn verhaal en voor informatie, maar hun mail terug was stuitend. Er stond in: we hebben over 3 dagen nog plek rond 4 uur maar antwoord snel want Vol is Vol!! Dit laatste letterlijk. Verder niks van empathie of zo. Toen ik die mail kreeg wist ik het direct: dit is mijn kind en ik hou het. Dat is inmiddels 5 jaar geleden en ik ben dolgelukkig. Ik had ook zoiets van, dit is mijn eerste en laatste kans.. Het wordt mij gegeven... Terwijl ik ook nooit een kinderwens had. Maar anyway, het belangrijkste is dat mijn man achter mij stond. Als dat niet zo is wordt het wel moeilijk maar moet je toch proberen je hart/gevoel/intuïtie te volgen want daarin sta je nu helaas alleen... Ik wens je hier in heel veel sterkte! 
 
Wat de rest hier ook zegt: je klinkt niet alsof je zelf echt een abortus wil. Ik denk dat je daar heel veel spijt van gaat krijgen.
En inderdaad, wat een nare reactie van je vriend. (Was het echt nodig om dat te zeggen over je figuur? Dat was gewoon onnodig pijn doen!) Ik kan er slecht tegen als mannen zulke ultimatums geven, alsof zij niet voor de helft verantwoordelijk zijn. In plaats van samen zoeken naar wat de mogelijkheden zijn en wat je zou willen, neemt hij een positie in die het onmogelijk voor jou maakt. Zijn mening (geen kind willen) is het belangrijkste en als je toch het kind wil houden, dan maar zonder hem. Je verliest dan altijd.
Zou het helpen om hier samen met een professional (relatietherapeut) over te praten? Dit gaat hoe dan ook enorme impact hebben op je relatie, daar kan je misschien support bij gebruiken.
Heel veel liefs en succes/sterkte in deze ingewikkelde situatie! ❤️
 
Terug
Bovenaan