Ongepland zwanger

Lieve vrouw
 
Wat aangrijpend dat je zo verdrietig en wanhopig bent. Misschien kan het je helpen om met 'kies leven' te bellen of te mailen om je verhaal te doen. Hele lieve mensen die naar je verhaal willen luisteren en je misschien verder kunnen helpen. Ze veroordelen je niet. www.kiesleven.nl
tel: 06-83596433
veel liefs 
 
 
Lieve allen,
 
even een update voor degenen die daar nog nieuwsgierig naar zijn.
Ik heb het nog steeds dagelijks moeilijk met mijn keuze. Veel spijt en schulgevoel richting mijzelf, dit is echt een proces. Mijn toekomst gaat er hopelijk rooskleuriger uitzien. Dit was de meest harde les uit mijn leven..
Ik heb mij aangemeld voor een vruchtbaarheidstraject die binnenkort start. Ook heb ik per februari een eigen woning.
Momenteel verblijf ik bij mijn moeder waar ik veel steun aan heb. Ik wil jullie allen nog bedanken voor de steun en had ik maar geluisterd naar degenen die mij adviseerden om voor mijn kindje te gaan, helaas kan ik de tijd niet terugdraaien..
Liefs, een verslagen vrouw die vecht voor haar toekomst
 
 
Heb destijds je berichtjes wel gevolgd idd  pff wat een verdriet moet dit zijn maar ook jij kan en mag het geluk vinden. Ik gun het je zo. Goed dat je voor jezelf bent opgekomen. En fijn die steun van je moeder. Wie weet wat de toekomst nog voor je in petto heeft. Het gaat je goed. Dikke knuffel.
 
@ Paula'tje bedankt voor je bericht! En je tip. Het is fijn om te weten dat er mensen zijn die iets soortgelijks hebben mee gemaakt want soms voel ik me erg eenzaam met wat ik heb meegemaakt. Ik loop al bij een psycholoog, ik krijg ook EMDR omdat de dag van de abortus zelf traumatisch is gebleken voor me. En ja, hij is de schuld maar ik ben degene die me zo heeft laten beïnvloeden, dus betrek de schuld ook deels op mezelf wat soms ondraaglijk is. Wat heeft jou het meest geholpen toendestijds? 
Wat ontzettend mooi voor je dat jij alsnog mama bent geworden!? Mag ik vragen op welke manier, alleen of met een nieuwe partner? 
Ik merk inderdaad dat het lastig is om het geen obsessie te laten worden, je wilt iets zo graag.. 
@Elisabeth Dankje voor je reactie. Ja het is inderdaad vreselijk verdrietig en ik hoop dan ook op een goede afloop. Ik weet dat veel mama's op wat latere leeftijd ook nog mama zijn geworden. Ik heb mezelf het niet gegund in het begin door schuldgevoel, echter nu ik dingen in perspectief kan plaatsen en inzie dat ik op het moment van de abortus totaal van mezelf was verwijderd vind ik dat ik het verdien om nog mama te worden..
 
Ha meid ik lees je berichten nog eens terug, wat moeilijk allemaal ik denk aan je! Als je vastloopt met alles wat je meegemaakt hebt schroom niet om contact op te nemen met www.kiesleven.nl veel liefs 
 
Ik heb je ook helemaal gevolgd met je berichten.
Ik wil je heel veel sterkte wensen.
Emdr is wel goed om te doen ik heb het gehad bij het overlijden van ons zoontje .
 
 
Ik heb in een soortgelijke situatie gezeten, onverwachts zwanger geworden en een vriend die het niet wou houden. Dreigen dat ik hem zou verliezen, dat zijn familie mij ook niet meer zou moeten en et cetera. 
En tegelijk beloven dat als ik het weg zou halen dat wij een mooie toekomst tegemoet zouden gaan, echt samen zouden wonen en dat het huisje, boompje, beestje echt wel zou komen. Ik ging mee in zijn keuze, hij steunde mij erin en twee dagen daarna ook poeslief, maar vervolgens ging het weer terug naar het oude. En er veranderde niks, die mooie toekomst kwam er niet. 
Ik ben bij hem weggegaan en nu een paar jaar later opnieuw zwanger, niet bewust bezig geweest om zwanger te worden, maar een paar dagen terug toch een positieve test in mijn handen. Maar mijn besluit staat sowieso alvast, ik laat het niet opnieuw weghalen en ben mij al aan het verdiepen hoe ik het zou aanpakken als mijn huidige vriend zich niet kan vinden in mijn beslissing. Het is niet dat hij dit heeft uitgesproken, maar het is wel te merken dat hij het liever nu nog niet had gehad. 
Dus twijfel niet, een kindje is jou nog steeds gegund en zou je een BAM willen worden, ook daar zijn veel oplossingen voor. One wish of iemand in jouw omgeving die zou willen doneren. Via die laatste manier heeft een vriendin van mij haar zoontje gekregen. 
Ik gun je het beste en zou je nu een hele dikke knuffel willen geven.
Veel liefs. 
 
Terug
Bovenaan