Ik heb weliswaar geen keizersnede gehad, maar snap wel dat het wellicht wat rauw op je dak is gekomen. Veel mensen hebben een idee, voorstelling van hoe de bevalling zijn gaan zijn. Echter heel vaak loopt het helemaal anders als gedacht. Ik ben 2x natuurlijk & snel bevallen, maar moest bij beide keren opgelapt worden anders was ik er niet meer geweest. En geloof, bevallingen met heftige weeënstorm zijn ook geen pretje (flatline op de ctg, constant weeën ipv wee-pauze-wee)
Ik ben van mening dat we tegenwoordig in onze handjes mogen knijpen dat de medische zorg hier zo goed is en daardoor de kans dat moeder&kind gezond thuis komen, hoog is. Dat houd ik me ook voor ogen, ondanks dat ik er ook wel even van heb gebaald dat ik na de bevalling op de OK lag en daardoor de eerste momenten met mijn baby (meten, wegen, etc) heb gemist. Ik zou me in jouw situatie wel voor kunnen stellen bij een 2e bevalling, of je dan de keizersnede dan al vastlegt.
Ik geloof niet dat er iets is dat jij anders of "beter" had kunnen doen, zodat het niet een keizersnede was geworden. Soms wil het gewoon niet zo gemakkelijk en dan wordt er een inschatting gemaakt om te zorgen dat moeder en kind de beste kansen hebben. Please, dont blame yourself!