Het is ook niet niets om zoiets mee te maken hoor, luister daarom naar jezelf en neem jezelf serieus hierin.
Ik heb bij al m'n bevallingen leuke en minder leuke momenten gehad maar mijn ervaring is dat je er met tijd dus anders naar leert kijken.
Ook ik had een spoedkeizersnee en een traumatische bevalling (bij onze 2e) en veel liever gehad dat het anders was geweest.. ik weet als geen ander wat voor nare gevolgen een keizersnee kan hebben, één van die gevolgen kan zijn dat de hechting tussen je kind en jou anders verloopt of gevolgen die invloed hebben op de gezondheid van je kind en jezelf.. Ondanks het feit dat ik vanaf het eerste uur na de keizersnee er 1000% voor ging en de show voor de buitenwereld doorging, heb ik emdr nodig gehad om me eroverheen te zetten, ben ook blij dat ik dit heb gedaan voordat onze 3e werd geboren, het heeft bij mij alle blokkades in m'n hoofd weggehaald waardoor ik zo ontzettend meer kon/kan genieten van het leven met onze kids. Het klinkt heel cliché maar het is gewoon zo dat je uiteindelijk toch wel ontzettend van geluk mag spreken dat je een gezond kind hebt.. en tuurlijk ben je geen gevoelloze robot, maar mijn tip is wel; blijf er aub niet te lang in hangen.
Ik kan geljkkig relativeren nu en terugkijken op de mooie kanten van die bevalling en ben ontzettend blij en dankbaar dat het goed is afgelopen voor ons. Ik heb hier wel hulp bij nodig gehad van de poppoli. Misschien kan je ook nadenken over hulp hierbij, als je merkt dat je er toch nog veel last van hebt. Al is het maar met een professional erover praten, die ziet de dingen toch anders en dat helpt enorm!
Geef het tijd en ga door met je leven, je zult zien dat tijd alle wonden heelt. Succes!!