Hier ook veel herkenbaarheid! Ik heb ook nog steeds een faalervaring en heb het nog niet helemaal verwerkt (dochter is nu bijna 8 maanden). Laatst zei een vriendin bijvoorbeeld dat ze zich tijdens de uitdrijving helemaal in haar element voelde, één met haar lichaam en dat de bevalling een prachtige ervaring was. Dat doet me wel pijn want bij mij is het zo hysterisch geëindigd (spoedkeizersnede na 16 uur op 9cm ontsluiting). Door die stomme herstelperiode heb ik de eerste weken minder kunnen genieten van mijn kindje dan ik achteraf had gewild. Kreeg ook door alle complicaties en bloedverlies, problemen met de borstvoeding waardoor er nog een soort verlieservaring bovenop kwam en ik de eerste 10 dagen om het anderhalf uur aan het kolven was. Echt compleet uitputtend was dat pfff.
Ik hoop ook dat ik ooit nog de hele bevalling mag doen.. uiteindelijk is je gezonde kind het belangrijkst en ik zou zo nog 10 keizersnedes voor haar over hebben maar dat maakt de teleurstelling in m'n eigen lijf niet minder.
Wat hierboven ook wordt gezegd, je wordt voorbereid op een normale bevalling, en je weet ook wel dat het "mis" kan gaan, maar daar houd je totaal geen rekening mee. Wordt eigenlijk ook ontraden omdat je de hele tijd die perfecte bevalling moet visualiseren bijvoorbeeld.
Bij een volgende zou ik het sowieso eerst vaginaal proberen als alle artsen dat een goed idee vinden, omdat ik het herstel van die operatie echt zwaar vind tegenvallen.