Ongesteld/ zwanger worden na mirena spiraal

Goedemorgen,

op 12-05-2017 heb ik mijn spiraaltje laten verwijderen. +/- 7 maanden spiraaltje gehad

Nu ben ik eigenlijk erg benieuwd:

*Hoelang duurde het voordat jullie ongesteld werden?

*hoelang duurde het voor je zwanger was?

*zijn er ook mensen die gelijk zwanger werden zonder een menstruatie gehad te hebben?

Hoi Yssa,

Ik heb vorige jaar begin juni mijn Mirena laten verwijderen. Mijn cyclus kwam snel op gang en was gelijk regelmatig. Mijn eerste menstruatie had ik geloof ik 4 weken na het verwijderen van de Mirena. In December bleek ik zwanger te zijn, gerekend vanaf het verwijderen was dat 5 maanden :)

Hi ik heb voor korte duur mirena gehad, niet eens 2 weken.. was in augustus. tot nu toe nog steeds niet zwanger helaas.. cyclus kwam bij mij ook snel op gang.

Hoi!

Toen ik de  spiraal verwijdert had was ik direct zwanger. Dus zonder eerst ongesteld te zijn geweest!

Hopelijk lukt het snel!

Hoi!

Voor mijn beide zwangerschappen had ik een Mirena. Bij mijn eerste zoontje was ik gelijk zwanger (niet ongesteld geweest); Bij mijn tweede kwam mijn cyclus binnen een paar weken op gang en wad ik binnen 2 maanden zwanger. Beide keren had het spiraaltje er minstens 3 jaar ingezeten.

Succes! Het kan dus snel gaan.

Liefs Anna

Hi!

Mijn spiraal er 2maart uit laten halen. Ik ben toen 25 maart de eerste keer ongesteld geworden en toevallig vanmorgen erachter gekomen dat we zwanger zijn! Bij ons is het dus de 2e keer direct gelukt.

We zijn echt gezegend en nu hopen dat het allemaal goed blijft gaan.

Na 5 jaar de mirena verwijderd en meteen daarna zwanger ( na verwijderen niet meer ongesteld geworden). De cyclus was trouwens na +/- 4 jaar ook met spiraal weer normaal regelmatig.

Mijn gynaecoloog vertelde mij, nadat ik al zwanger was, dat wanneer je binnen 3 maanden na het verwijderen van je spiraal zwanger wordt.. je een grotere kans hebt op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, en dat dit dus eigenlijk niet verstandig is..

Bedankt voor de reacties

wat fijn dat het zo snel kan gaan.. ik sta namelijk echt te springen om zwanger te worden!

Vind alleen zo jammer dat ik nu nergens een touw aan kan vast knopen.

geen idee wanneer ik voor het laatst ongesteld ben geweest, geen idee welke dagen ik vruchtbaar ben, geen idee wanneer ik ongesteld zou moeten worden, dus ook geen idee wanneer ik kan testen!

Toch maar afwachten dan

Terug
Bovenaan