Ongesteld/ zwanger worden na mirena spiraal

Ik was ook regelmatig ongesteld toen ik mijn spiraal nog had, maar dan echt super licht (meestal niet eens tampons nodig). Na het verwijderen hebben we wel eerst gewacht tot m'n cyclus weer echt op gang kwam. Dat was gelukkig nog dezelfde maand, dus de maand daarop zijn we gaan proberen. Uiteindelijk bij poging 6 is het gelukt en nu 15+5 wk zwanger.

Als je wilt weten of/wanneer je ovuleert kun je daar best ovulatietesten voor kopen, dan heb je alvast een soort richtlijn voor. Of eerst je menstruatie afwachten. Volgens mijn huisarts was dat sowieso wel handig want dan is je baarmoeder ook echt "schoon" voor als je bevruchte eitje daar wilt nestelen :)

Hoi! Ik heb 30 mei mijn spiraal laten verwijderen na 1,5 jaar. Zit met precies dezelfde vragen als jij hebt. We willen erg graag gaan beginnen maar wanneer wordt ik ongesteld. Ik werd tijdens de spiraal wel heel licht en regelmatig ongesteld. Betekend dit dat je dan gewoon een eisprong hebt en nu dezelfde cyclus houdt?

Vorige zwangerschap was onverwachts dus alles is nu heel nieuw ookal is het voor een tweede kindje.

Veel succes allemaal!

Hoi,

Ik heb maandag mijn spiraal eruit laten halen. Ik had hem iets meer als een jaar. Binnen een paar uur had ik al last van iets bloedverlies. Gisteravond ben ik ongesteld geworden. Dus we wachten nu tot dat over is.

Goed nieuws!

het kan echt snel gaan, 5,5 week geleden is de spiraal verwijderd.

Vandaag en gister een positieve test!

niet ongesteld geweest!

succes dames!

gefeliciteerd Yssa! geniet er maar van!

denk dat elk lichaam anders reageert. heb zelf geen spiraaltje gehad maar wel 10 jaar aan de pil geweest. 1e keer gelijk zwanger zonder menstruatie , wel een miskraam geworden maar wil niks zeggen

2e keer binnen 4 maanden zwanger. Nu 13+2 weken. Geniet er maar lekker van!

Ik heb in mei spiraaltje laten verwijderen na bijna 5 jaar. Voor het spiraaltje had ik een cyclus van 29 dagen. Nu was de eerste cyclus na het verwijderen 40 dagen. Hopelijk is deze cyclus korter. 

Ik heb in mei spiraaltje laten verwijderen na bijna 5 jaar. Voor het spiraaltje had ik een cyclus van 29 dagen. Nu was de eerste cyclus na het verwijderen 40 dagen. Hopelijk is deze cyclus korter. 

Dag leden,

Ik probeer al meer dan 1 jaar zwanger te worden helaas zonder enig succes. Onlangs ben ik doorverwezen naar de voortplantingscentrum en ben ik van Action ovuluatietesten overgestapt naar Clear blue digitaal dit is zo deprimerend en begin de hoop een beetje te verliezen wie herkent dit?  

Terug
Bovenaan