Ongesteld/ zwanger worden na mirena spiraal

Hi allemaal,
Even een vraagje.. 15 september spiraal laten verwijderen omdat mijn lichaam deze afstootte. Nu bijna 3 weken verder. Nog niet ongesteld geweest, maar wel zwangerschapssymptomen. Voornamelijk stemmingswisselingen, en heel erg misselijk in de avonden. Weinig zin in eten. Vorige week een test, die was negatief. De HA gaf aan dat je ook niet binnen 2 weken kan testen, omdat het lichaam dan nog te weinig zwangerschapshormonen  heeft. Heb na het verwijderen een weekje gebloed, dus vraag me af of dat mijn ongesteldheid zou kunnen zijn geweest. De zondag na het verwijderen seks gehad zonder condoom etc, dit al een aantal keren. Wat denken jullie? Als ik WEL zwanger ben, wanneer kan ik dan het beste testen?

Liefs

Hoi! Ik heb mijn mirena spiraal eruit laten halen bij de gyneacoloog en mijn lichaam volgde gelijk mijn “oude” menstruatiecyclus. 3 weken later was ik on the dot ongesteld. Vervolgens daarna in 1x zwanger. Ideaal?!

Begij maart mijn spiraal laten verwijderen en eind april bleek ik zwanger. Zat zelf eigenlijk te wachten op een menstruatie, maar die kwam dus niet ? Achteraf berekend ben ik zo’n 3-4 weken na het verwijderen van m’n spiraal zwanger geworden. Moet zeggen dat het hartstikke welkom is, maar dat we door de snelheid een beetje overrompeld waren.

Ik zou wachten tot ca. een maand na het verwijderen van je spiraal, of tot wanneer je normaal weer ongesteld zou moeten worden. Dus iig tot 15 oktober.

Terug
Bovenaan