Onregelmatig werken en zwanger willen worden

A

Anoniem

Guest
Eerst zal ik mijzelf even voorstellen:
Ik ben Claudia, 31 jaar.
Sinds eind oktober ben ik - zijn wij - gestopt met de pil, ik heb de pil ruim 15 jaar geslikt. Sinds januari zijn we voor het echie aan het klussen en zitten nu in de 3e ronde.

Over 3 dagen is mn NOD, dus weer even afwachten, heb even gedacht dat ik mijzelf anders dan anders voelde, maar dat gevoel is al weer helemaal weg. Ook had ik een zwangerschapstest gekocht waarmee je al 6 dagen voor je NOD kon testen, het controlestreepje was er prachtig op, maar het teststreepje liet het afweten. Ga er nu maar dus gewoon van uit dat ik ongi moet worden.

Ik heb mijzelf voorgenomen om de aankomende keer ook een ovulatietest te doen, om een duidelijk beeld te krijgen wanneer nu precies mijn ei springt. Alleen dan lees ik zo hier en daar op het forum dat zodra het dan zo ver dat er dan even naar manlief gebeld wordt zodat ie naar huis kan komen om even flink te klussen... Moet dat echt?
Ik werk onregelmatig (zowel dag-, avond- als (veel) nachtdiensten) en ook mijn man heeft soms onregelmatige diensten en is soms weekenden weg.

Zijn hier meer meiden die zelf (of hun partner) onregelmatig werken en gebruik maken van ovulatietesten? Allerhande tips zijn welkom!!

Groetjes,

Claudia

In films zie je dat altijd wel, haha. Verder kan ik je weinig tips geven. Wij zijn deze maand met onze 1e ronde voor 1e kindje bezig. Ik heb heel lang de pil geslikt en weet mijn cyclus nog niet eens precies. Dus tis hier maar beetje gokken en hopen. Herken het gevoel wel dat je het idee hebt dat er iets anders is en nu plots weer weg. Dat had ik vandaag ook. Of we houden ons zelf voor de gek of ons lichaam houd ons voor de gek, hihih. Heel veel succes en hopelijk is het raak en kun je over een aantal dagen positief testen.

Gr. Nathalie

Ha Nathalie,

Ik weet inmiddels wel dat mn cyclus zo tussen de 26 en 28 dagen is. Vorige week had ik dat heel sterk dat ik mijzelf erg vreemd voelde, maar dan is het natuurlijk de vraag, is het mijn lichaam dat echt raar voelt of zit het tussen mn oren wil ik het voelen?!?
Hoe ver ben je nu in je cyclus, wanneer is he NOD?
Ik vrijdag mn NOD, maar ik denk dat ik gewoon ongi ga worden, zo voelt het nu althans!

Groetjes,

Claudia

Hoi claudia!!!
Spannend allemaal!!!!
Ik heb zelf nog geen ovutesten gebruikt, heb er wel over gedachtomdat ik best beroerd ben elke keer van mn ongi, maar wil er ook niet te veel mee bezig zijn dus heb ze nog niet, maar volgens mij als er twee dikke strepen op staan dan is je eisprong 24 of 48 uur later... dahct ik, je kan ok via google altijd info opzoeken....
Wie wet is t niet meer nodig!! Duim voor je...
Groetjes, marieke

Ik heb even voor je gekeken, als je twee dikke strepen hebt heb je binnen 24 tot 36 uur je eisprong...

http://www.babycheck.nl/index-2.html

Hier kun je info vinden!!
groetjes!!
marieke

Ha Marieke,

Ik ben nooit (ook nooit geweest) erg beroerd als ik ongi moet worden, wel heb ik sinds dat ik gestopt ben met de pil hevige hoofdpijn, soort van migraine tegen de tijd dat ik ongi moet worden, vorige keer was het zo erg dat ik mn moeder gebeld heb om te vragen of zij mij naar huis kon brengen, ik krijg het dan warm-koud-warm-koud, kan niet meer uit mn ogen kijken en ben dan ook een soort van misselijk. De hoofdpijn had het nu het weekend, de nacht van zondag op maandag, ik had toen nachtdienst.
Nog even afwachten tot vrijdag, maar ik ben er voor mijzelf maar van uit gegaan dat ik ongi moet worden, ook omdat ik weer die hoofdpijn had en omdat de test (die je 6 dagen voor de NOD kan doen) niets aangaf. Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Groetjes,

Claudia

Hallo, ik weet nog niet precies van mijn cyclus is, heb dat nooit echt bijgehouden, was me daar ook nooit van bewust. Had avond zo iets van pff weer ongi, lastig allemaal, hahah. Nu ga je veel meer op die dingen letten. Ik denk dat ik deze maand ook gewoon ongi word hoor. Kan toch niet zo snel raak zijn (al hoor en lees je dat wel meer hier, dus kan wel, haha) Mijn NOD is ongeveer 2 april waarschijlijk. Dus tis nu beetje ei tijd.

Ohh dus je heb dan nog wel ff de tijd hoor Claudia, je hoeft niet meteen naar huis en je man mee te sleuren, hihih. Wel leuk effect natuurlijk. Maar las dat je man ook wel weekenden weg is. Hebben jullie met die onregelmatige diensten dan wel tijd en zin om om de 2-3 dagen te klussen?

Gr. Nathalie

Als je positief test op je ovulatie testen betekent het dat je ovulatie binnen dan en 24 tot 36 uur plaatsvindt. Dus je hebt dan nog wel even de tijd om vooooor die tijd te klussen ;-). Het hoeft dus niet op stel en sprong precies die minuut hoor!

Succes!

Terug
Bovenaan