Onregelmatige cyclus maanden na stoppen pil januari 2017

Hallo, 
Ik ben september 2016 gestopt met de pil om goed te kunnen ontpillen en mijn cyclus te leren kennen. De eerste maanden regelmatig cyclus van gemiddeld 37 dagen. En hetzelfde als bij jou xWill toen we er bijna aan toe waren om erboor te gaan werd mijn cyclus ineens erg lang. Ik had ineens cyclussen van 53,51,43, 56,53 dagen. Ik snapte er niks van en had geen idee wanneer ik zou moeten testen. Ik ging ermee naar de huisarts en die gaf aan mij door te verwijzen naar de gyn. Ze vond mijn leeftijd (26) in combinatie met de onregelmatige cyclus een reden voor onderzoek. De fertiliteitsverpleegkundige vertelde mij dat bij zo'n lange cyclus hoogstwaarschijnlijk geen eisprong is. En dus ook geen zin heeft om te testen. Nu ineens uit het niets wel een eisprong gehad bij een cyclus van 32 dagen. Ze kunnen zien of je een eisprong hebt gehad door bloed te prikken op progesteron een week na je vermoedelijke eisprong. Uiteindelijk toch weer ongesteld geworden en nu zit ik op dag 10 van mijn cyclus. Deze cyclus gaan ze me volgen bij de gyn. Ik heb vandaag een echo gehad en vrijdag moet ik weer heen. Dan kijken ze of ze een eitje vinden die gaat rijpen voor een eisprong. Spannend allemaal weer, maar wel fijn dat er gekeken wordt of er iets mis is of niet. Als de cyclus zo onregelmatig en lang blijft zou ik gewoon naar de huisarts gaan en evt. Vragen om een verwijzing naar de gyn. Succes dames! 
 
 
 
Hoi meiden, 
Ik zat zojuist jullie verhalen te lezen en herkende me er echt in. Ik ben vorig jaar juni gestopt met de pil en mijn eerste menstruatie kwam pas na 91 dagen, de volgende na 42 dagen. Ik kon ongeduldig als ik was niet wachten en heb meteen contact op genomen. Ik kreeg te horen dat als je cyclus langer dan ongeveer 45 dagen is dat de kans op een eisprong klein is. 
Bij mij bleek dat ik pcos heb en dat ik daarom geen eisprong had, dus was achteraf blij dat ik gegaan ben zo vroeg want anders had ik dit nooit geweten. 
Waarschijnlijk hebben jullie dit niet maar wilde jullie alleen laten weten dat als je twijfelt of je wel of geen eisprong hebt je het gewoon kunt laten testen of een echo kunt laten maken. 
Mij gaf het een rustig gevoel om te weten of er wel of niet wat is. En als er niks aan de hand is weet je juist dat je je nergens druk om hoeft te maken. 
Liefs
 
Hoi ik herken de frustratie. Ik heb vorig jaar november 2016 mijn laatste injectie gehad (prikpil) die was dus in januari 2017 uitgewerkt. Nu ben ik nog niet ongesteld en begin me nu toch wel zorgen te maken. 
 
Hi Zonnetje,
Ik heb eerder een inwendige echo gehad (voor andere klachten), maar begreep dat je PCOS altijd op een inwendige echo kunt zien. En aangezien de gyn daar niks van gezegd heeft.. ga ik er niet van uit dat ik dat heb. 
Wij gaan morgen voor het "eerst" naar de gyn, ben erg benieuwd! 
 
Groetjes
 
Hoi Miekie, 
Volgens mij kan je het inderdaad altijd zien op een echo. Denk alleen wel als je der niet voor komt dat ze der zelf niet over gaan beginnen. Of heb je toen juist de echo daarom gemaakt?
Je hebt er namelijk geen last van als je geen kinderwens hebt. Maat ik hoop voor jou dat je het niet hebt uiteraard. Laat je me weten hoe het ging? Ik heb vandaag mijn nod dus ben benieuwd.
 
Hi Zonnetje, 
 
Nee ik had voor wat anders een inwendige echo gemaakt! 
Vanmorgen bij de gyn geweest, even alles uitgelegd etc.
Ik moet sowieso proberen om 10 kg af te vallen, omdat dit invloed kan hebben op de cyclus. Dus een stok achter de deur. 
Ik ben gister ongesteld geworden dus geen inwendige echo gehad, maandag moet ik bloedprikken ivm eerste dag vd nieuwe cyclus en dan over 2 weken samen terug om verder te kijken en te bespreken. 
Dus er zit wel schot in de zaak.. maar binnen 3 jaar ben ik zwanger heeft ie beloofd ??? dus we moeten nog even geduld hebben haha. 
Maar kan natuurlijk ook eerder zijn! 
 
En hoe is het vandaag bij jou verlopen?
 
Ja ik hoop voor je dat het wel eerder is dan 3 jaar haha. Maar in ieder geval positief allemaal.
Overgewicht heeft inderdaad veel invloed op je cyclus. Maar 10 kilo is wel te doen toch?
Met mij gaat het goed, nog niet ongesteld geworden dus ben benieuwd. Hoop dat het vannacht weg blijft wil misschien morgen gaan testen maar ben ook bang voor teleurstelling dus misschien ga ik het pas zondag doen. Ben der helemaal zenuwachtig van. 
 
Jullie verhalen zijn heel herkenbaar voor mij! Lange cyclus, teleurstelling en niet meteen aan de bel willen trekken.
Na een jaar toch naar ha, na wat testjes op chlamydia en zaak door naar gyn. Die zag binnen 5 min al dat ik ws pcos had (nog zonder echo). Door een onrustige huid in de pubertijd, lange cyclus, menstruatie laat begonnen (toen ik 15 was) en een paar zwarte haren op Mn buik. Geen overduidelijke signalen voor een ander, mede omdat ik een normaal postuur heb (mensen met pcos hebben vaak overgewicht en bij hen gaat het vaak weg na afvallen) maar deze gyn had sterke vermoedens. Na een echo waarop iets meer blaasjes te zien waren dan normaal en bloedprikken diagnose pcos. Vrij snel kon ik beginnen met clomid en was het gelukkig meteen raak. 
Achteraf wel spijt dat we zo lang gewacht hebben om naar de huisarts te gaan. Het had best wel een impact op Mn humeur.
Ik heb in de tijd trouwens ook vanalles geprobeerd, temperaturen, app bij houden, ovulatie testen, maar kon er niks wijs uit worden.
ik hoop dat het ook voor jullie snel mag lukken!
 
Terug
Bovenaan