Onrust en krampen

Ik en mijn vriend worden langzaam aan een beetje gek van de gebroken nachten en uren wakker met Gabriël verkrampend op schoot.

Overdag is hij vrij rustig maar na 9 uur 's avonds heeft hij het gehad tot 3 uur, niet slapen, veel eten en constant verkrampen. Hij drinkt dan ook veel meer weg dan de rest van de dag, 100-120 ml ipv 60-80. Daarbij heeft hij dus ontzettende last van krampjes, de Infacol werkt, maar niet zodanig dat hij geen last meer heeft. Ik ben na 3 dagen aan de borst leggen toch weer over gegaan op kolven en de melk geven met de fles met speen 1, omdat het uit mijn borst gewoon zijn mond in stroomt en hij zich ook constant verslikt. Ook geeft hij steeds terug, de ene keer meer dan de andere keer.
Het is niet dat hij niets binnen krijgt of niet voldoende, hij heeft elke verschoning een volle plasluier en vaak nog wat poep erbij, zo'n 2-3 keer per dag een volle poepluier. Ook zijn temperatuur is goed.

Ik weet het gewoon niet meer, hij is zo ontroostbaar en niets helpt en elk uur maar weer 100 ml erin gedurende die 6 uur is denk ik ook niet goed (dat doe ik nu ook niet, ik probeer hem te sussen met een speen, maar opgegeven moment begint hij alles op te eten). Zou mijn melk niet voldoende vullen?
Ik denk dat hij nu zo'n 3500 gram weegt.

Liefs,
Een zeer vermoeide mama Marieke
 
Dat veel willen drinken inde avond doen veel baby's (clusteren) Lotte doet het ook en zij krijgt niet eens borstvoeding. Krampjes zijn helaas niet helemaal te voorkomen, maar misschien kun je nog winst behalen door je eigen voedingspatroon wat aan te passen? Ik heb geen bv gegeven, dus heb er niet zo veel verstand van, maar volgens mij als je googled zie je wel tips hierover.

Misschien zou je om de beurt een goede nacht, of de helft van de nacht kunnen doen? Of zou Gabriel een nachtje naar oma kunnen oid? Als je toch kolft...

Balen meid, kan me voorstellen dat je er doodmoe van bent! Sterkte..
 
Dankjewel voor je reactie :)
Ik drink elke dag een kop venkelthee omdat dit de krampjes zou moeten tegen gaan. Mijn voedingspatroon helemaal aanpassen schijnt niet veel nut te hebben, ik moet vooral voldoende gevarieerd blijven eten.

Ik kreeg een tip op het voedingsforum om te kijken of het geen reflux is, dus morgen bel ik toch even de HA om te kijken of we daar terecht kunnen. Voor nu houden we hem maar veel bij ons en recht op, dat schijnt hij het prettigste te vinden. Ook in de draagdoek, al weet ik niet of hij echt goed zit voor een baby van zijn formaatje (beentjes opgetrokken en borst/buik tegen onze borst).

Mijn melkproductie kan het niet aan hem naar oma te sturen, ik heb op het moment minder dan waar hij om vraagt, ga dit ook navragen bij de HA. Misschien is het namelijk omdat ik volgens mij nu alweer ongesteld ben geworden, of misschien de stress door de gebroken nachten.

Liefs, Marieke
 
Hoi Marieke.

Ik kom weer even inbreken:)
Toen ik je verhaal las zat ik ook aan (verborgen)reflux te denken.
Mijn zoontje van 2,5 heeft een zware vorm van verborgen reflux en wij werden toen hij zo klein was ook helemaal gek. Hij was zoveel aan het huilen -lees krijssen- hele dagen liepen we met hem. Rechtop houden ging iets beter.
De symptomen die Roan had lijken aardig op wat Gabriel heeft.
Ik zou ook zeker even langs de ha gaan.

Veel succes en ik hoop dat het gauw beter gaat!

Groetjes Danielle
 
Hoi
Marieke,

Ik heb net op het voedingsforum ook gereageerd, maar bedenk mr nu nog iets.
Gabriël is nu 6 weken toch? Zit je met je bv niet in de regelingen? Dan meldt hij zich ook veel meer en lijkt het alsof je niet genoeg melk hebt. Dan zou je steeds aan moeten leggen en gaat je productie omhoog.
Erg tegenstrijdig bij krampjes niet te vaak voeden bij regeldagen juist steeds voeden.
Succes en sterkte
 
Na iets minder dan 2 uur slaap zit ik hier weer. Gabriël rechtop in de draagdoek, het schijnt te helpen, hij is stil en slaapt.
Om 9 uur hebben we een afspraak bij de huisarts, volgens mij een waarnemer, maar het gaat er om dat hij/zij zijn/haar werk goed doet. Ik ga me niet laten afschepen met krampjes, ik geloof namelijk echt niet dat dat het is. Hopen dat ik me nu wel goed sterk kan houden, zo weinig slapen doet niet veel goeds voor me :-(

Liefs, Marieke
 
He Marieke,

Als het echt krampjes zijn dan helpt meer voeding ook niet geloof ik. Hij krijgt dan elke keer weer voedingen te verwerken juist terwijl hij krampjes heeft. Nu willen baby's wel graag aan de borst als ze krampjes hebben, omdat het even verlichting biedt. Dubbel dus. Misschien helpt het om een speentje te geven dan? De osteopaat heeft ons verteld dat er een soort van orgaanklok is. De darmpjes liggen even stil tussen 16 en 18u en moeten daarna weer aan de slag. Dit kan krampjes geven in de avond... Of het waar is?

Wij zijn maar om 19u een KV fles gaan geven om te kijken of dat helpt, maar helaas geen uitkomst. Ik dacht ook te weinig te hebben... Dat is dus ook niet het advies dat ik zou geven, want mijn BV is daarna als een speer omlaag gegaan en nu heb ik alleen voor de 23u en nachtvoeding nog genoeg.

Saartje is ook mega onrustig in de avond van 18 tot 23u. Enige dat helpt is in draagdoek... Helaas niet zoveel aan te doen hier.

En inderdaad wissel elkaar af, want je hebt echt je rust nodig!! Ik heb al regelmatig mee zitten brullen van vermoeidheid en wanhoop, omdat ik het niet meer wist. Slapen dus!!!

Liefs en veel nachtrust toegewenst!

x Suus

 
Lieve Marieke,

Ik hoop dat de huisarts je met raad en daad bij heeft kunnen staan vanochtend.
Probeer zo veel mogelijk overdag te slapen, hoewel dat misschien makkelijker gezegd dan gedaan is.
Ik hoop dat deze onrustige periode heel tijdelijk is en dat zowel jullie als Gabriël beter in je vel zitten.

Meis, ik denk aan je.
Dikke knuffel, Marieke
 
Terug
Bovenaan