Onrust en krampen

Hoi Marieke,

Ahh vervelnd dat hij toch verborgen reflux heeft.
Maar de symptomen waren zo herkenbaar.
Hopelijk werkt de Nutriton en hoeft hij niet aan de medicatie.
Maar wat je zelf al schrijft als het zo is dan is het zo.
Wij zijn vandaag bij mijn tweede zoontje Finn (4-12-'11) ook begonnen met Nutriton.
Ik weet zeker dat hij net als mijn oudste ook verborgen reflux heeft.
A.s. vrijdag kunnen we pas bij de huisarte terecht.
Ik hoop dat ze hem gelijk medicatie gaan geven.
Dat kan de pijn zoveel verlichten, want dit is ook niets.

Ik hoop dat het snel beter gaat met jullie ventje!

Liefs Danielle
 
Hai meiden,

Wederom bedank voor de reacties, ik heb er echt veel aan en voel me gehoord en begrepen :)

Gisteravond ben ik ingestort, na de afgelopen weken zat het er al lange tijd aan te komen. Door de hele ziekenhuistoestand, het heen en weer reizen en nu dan een kind dat constant wakker is van de pijn heb ik nog geen moment rust kunnen nemen. Ik slaap slecht eet bijna niets en barst om alles in huilen uit. Met de liefde voor mijn kind is niks mis, ik heb nog geen nare gedachtes gehad en huil vaak met hem mee, omdat ik zo verdrietig wordt van de pijn en onrust die hij heeft. (uiteraard zit ik nu ook weer te huilen...)
Mijn vriend is van 21.00 tot 04.30 met Gabriël opgebleven. In de draagdoek, dan bleef hij goed stil en viel hij af en toe zelfs in slaap. Met elke voeding werd ik wel wakker en heb daarbij even geholpen met het klaarmaken ervan gezien ik toch wakker werd en moest plassen en dorst had steeds. Gabriël heeft voedingen gehad om 21.00, 23.00, 03.30 en 06.40, als hij daartussen in zijn bedje of de kinderwagen zou slapen zou het dus ook niet zo'n probleem zijn, maar dat gaat dus niet.
Ik heb besloten in plaats van elke voeding om de voeding te gaan kolven, zodat ik daar niet ook nog minstens een half uur mee bezig ben en dus iets meer tijd voor mezelf kan nemen.
Gabriël heeft van 04.30 tot 06.15 in zijn bedje gelegen en heel onrustig geslapen (veel slikken en kreunen van krampjes, veel bewegen en af en toe een huiltje erdoorheen). Nu ligt hij bij mij in de kinderwagen en slaapt, maar wel weer/nog steeds heel onrustig.

Inmiddels hebben we 7 voedingen met jbpm achter de rug en vragen wij ons af wanneer we echt verschil zouden moeten merken. Ook wil ik (nou ja, ik wil niet maar ik moet) dus voor de 4 voedingen die ik niet meer kan kolven ivm mijn gezondheid overstappen op KV, maar weet niet goed hoe of wat. Mijn vriend heeft vroeger astmatische klachten gehad, heeft glutenallergie, hooikoorts en is allergisch voor katten, zelf heb ik eczeem in stresssituaties en bij hormoonveranderingen.

Ik hoop vandaag even bij het CB langs te kunnen om te praten en vragen of zij misschien weten hoe ik dit het beste kan aanpakken. Maar misschien weet iemand hier ook wel iets of heeft er ervaring mee.

Liefs,
Marieke
 
Hoi Marieke!

Wat vervelend dat je ingestort bent, maar heel begrijpelijk. Jullie hebben de laatste tijd zoveel te verduren gehad!

Ik denk dat de jbpm vrij snel moet werken. Je dikt de voeding in dus ik neem aan dat het gelijk moet werken. Er zal bij jullie ventje nog steeds wel voeding omhoog komen en misschien is ondertussen zijn slokdarm een beetje "aangetast" en nu heel gevoelig zodra er weer zuur langskomt.

Ik hoop dat het Cb advies kan geven over de voeding.

Misschien is een bakerzak (puckababy) nog wat voor jullie. Deze hebben wij ook voor beide jongens gebruikt en ze slapen daar wel iets rustiger door.

Succes meid!

Liefs Danielle
 
Ik heb net nog even de verpakking van de johannesbroodpitmeel er bij gepakt en daar staat op dat je het twee weken de tijd moet geven.
Lijkt mij zelf wel lang (en je huisarts waarschijnlijk ook anders hoef je niet vrijdag al terug te komen)

Liefs Danielle
 
Meid wat ontzettend klote en heel begrijpelijk dat je mee huilt met je kleintje! Ik zit ook regelmatig met tranen te kijken naar Saar die onrustig is en veel huilt. Het lijkt hier wel wat beter te gaan nu, maar geen idee waardoor...

We hebben voor Saar ook de Puckababy gebruikt en ik ga nu de Swaddleme gebruiken voor de avonduurtjes (nog iets meer ingebakerd en strakker dan de puckababy). Misschien is dat iets voor Gabriel?


Wat betreft overstappen op KV. Ik heb het ook gedaan vanwege de onrust en het lange drinken van Saartje. Ben begonnen met de voeding van 18/19 u omdat die het minste oplevert (productie technisch) en paar dagen later die van 11 u. Maar mijn productie liep wel rap terug dus ik ben al snel over naar bijna helemaal KV (behalve avond/nacht/ochtend). Advies is een paar dagen over 1 voeding te doen. Daarna een voeding BV en dan een voeding weer laten vallen die daarop volgt.

Dus bijv:
bv - bv - bv - kv - bv
bv - kv - bv - kv - bv
en zo door.

Succes meid!! Hou je taai en ze zeggen dat er verbetering in komt tzt ... Hoop ik ook erg op!

x en liefs
 
Nogmaals bedankt ;-)
De wijkverpleegkundige komt morgen langs om een plan te maken voor het slapen. Wij hebben hier ook gedacht aan inbakeren, maar willen liever niet zonder advies van arts of verpleegkundige gaan beginnen.

Mijn moeder is hier de hele ochtend geweest en heeft geholpen met boodschappen en hem bij zich gehouden zodat ik even kon douchen. Dat was wel heel fijn, maar zij kan natuurlijk ook niet de hele dag van ons overnemen.

Wat betreft de borstvoeding, ik merk niet veel verschil tussen wanneer ik meer voeding heb en wanneer niet. Alleen nu ik weer 4 keer per dag kolf kolf ik per keer zo'n 120 ml terwijl ik bij 8 keer 50-60 per keer krijg. Ook voelen mijn borsten prettiger en doen mijn tepels weer wat minder zeer. Aanleggen heb ik maar vrij kort gedaan, omdat dit constant op drama stuit en ik zie het niet zitten op dit moment om het weer te proberen. Het geeft me alleen maar meer spanning om hem zo te zien stuntelen en verslikken en pijn hebben dat ik liever kolf.

Heb een hypo allergene voeding van nestle gehaald, op advies van het CB dus. Ik moet dat dan wel aandikken met jbpm, maar als je toch bezig bent maakt dat ook niet zo veel uit natuurlijk. Uiteindelijk moeten we waarschijnlijk overgaan op nutrilon omnia of zo iets. Maar het CB zei het eerst zo te proberen, ook omdat ik natuurlijk al jbpm in huis heb en ze me niet onnodig op kosten wilde jagen.
Voor vandaag en morgen heb ik gelukkig nog genoeg BV staan, maar daarna zullen we er toch aan moeten geloven. Ach het is niet anders en als ik me beter voel is dat ook weer beter voor hem denk ik maar.

Ik zal jullie uiteraard op de hoogte houden :)

Dikke knuffels en veel liefs,
Marieke
 
Meis, wat een gedoe zeg. Leef echt met je mee. Jasmijn had vandaag een pruttelochtend: huilen, zonder dat ik wist wat er was. En elke keer ging dat stomme alarm van die saturatiemeter. Ook toen ik wilde kolfen en douchen. Ik werd er aardig gek van, maar ik mag echt niets zeggen als ik jouw verhalen lees.

Ik hoop zo dat de wijkverpleegkundige een goed plan voor jullie kan maken, zodat de rust weer terugkeert bij jullie. En jullie weer in de goede flow terechtkomen!

En heerlijk als je moeder af en toe even langskomt. Mijn ouders staan ook ontzettend voor ons klaar en helpen ons aan alle kanten. Heel fijn dat we op ze terug kunnen vallen en af en toe even kunnen uithuilen. Dat is soms zó nodig!

Wij moeten trouwens morgen met Jasmijn naar de plastisch chirurg. Ben heel benieuwd wat die arts ons te vertellen heeft.

Nou meis, ik duim voor jullie voor supergoede tijden!

Dikke kus, Marieke
 
Jemig wat vind ik dit moeilijk...
De kleine man is uit logeren bij mijn tante (om de hoek) zodat wij rustig kunnen eten en slapen, of nou ja we hopen dat dat gaat lukken.

Ik hoop dat hij bij hun een beetje rustig is en dat niet of wij of zij gaan bellen over een paar uur dat we het niet meer aan kunnen...
We zullen zien.

Liefs, Marieke
 
Terug
Bovenaan