onverklaarbaar onvruchtbaar deel 2

He meiden,

Ik geloof dat onze topic vol is dus open ik maar even een deel 2.......

Bedankt voor het meedenken. Wij hebben toch besloten om het tegen iedereen te vertellen.... We hebben heel veel leuke reacties gehad!! Zoveel mensen wisten dat we al zolang bezig waren, dus ik kon het niet meer voor me houden!!!! (ik kan sowieso niet zo goed dingen waar ik vol van zit voor me houden!!! hahaha)

@Susie: Als ik het goed heb (uit mijn hoofd) volende week kijkoperatie. Spannend hoor!!! Ik ga hard voor je duimen en neem lekker de tijd om erna goed te herstellen het is niet niks!!!!

@Mier en Robin: Hebben/hadden jullie ook last van krampjes onder in je buik??? Ik krijg het als ik erg moe word, het is te vergelijken met ongikrampen... Maak me daar best een beetje druk om, maar heb het gegoogled en lees overal dat het erbij hoort.. Maarja ben toch bang dat ik na 3,5jaar 'vechten' het straks fout gaat...

XXX Liv

Hoi Liv,

We hebben aardig wat gepost dan.
Ik heb indd. deze week de kijkoperatie over 2dg (23ste).Hou het bijna niet meer van de zenuwen joh.
Morgen maar iets leuks doen zodat tijd beetje snel gaat.

Veel plezier met het vertellen dat je zwanger bent.Heerlijk hoor meid geniet ervan.

x susie

@Liv ja krampjes had ik ook. Als je het echt niet vertrouwd gewoon gyn bellen en zeggen dat je je ongerust maakt en of ze dan niet wat eerder willen kijken.

Ik had mede in verband met mijn vakantie volgende week maandag echo. Omdat we eerder teruggekomen zijn heb ik vandaag gyn gebeld. Assistente wilde me eerst afschepen en zei dat ik maar gewoon een week moest wachten. Heb gevraagd of ze mijn verleden wel kende. Ze heeft toen overelegd met gyn en heb vanmiddag al een echo gehad. We hebben een KLOPPEND HARTJE GEZIEN!!! Echt zo opgelucht. Wij zijn nu 7 wk en 5 dagen en dat klopt precies met onze berekening. Dus 3 februari uitgerekend. Wij hadden het ook al aan een aantal mensen verteld. Ik kan zoiets niet voor me houden...je kan het aan mijn gezicht aflezen haha!! Volgende week maandag hebben we weer een echo en als dan alles goed is gaan we het aan iedereen vertellen.

@Susie heel veel sterkte morgen met je KO ik ga voor je duimen!!!!

Hoi allemaal,

Robin en Liv, heerlijk dat julie het langzaam kunnen vertellen. En Robin: een kloppend hartje is goed bericht! Dat stelt wel meer gerust denk ik?

Ik ben nog niet zo lang hier, dus heb niet alles gelezen, maar ben jij via de 'normale' weg zwanger geraakt?

Susie: vele succes met de kijkoperatie. Neem je daarna genoeg rust? Forumgenootjes op een ander topic hebben dit al gehad en zeiden wel dat je goed om jezelf moet denken.

Ik heb donderdag mijn HSG, wordt inmiddels ook al zenuwachtig. Jullien hebben dat waarschijnlijk allemaal al gehad... Ik wet gelukkig al van veel meiden dat het wel vervelend is, maar wel te doen.. Ik hoop het maar. Was jullie man erbij? Ik wil dat wel graag, maar vind het ook wel vervelend voor hem dat hij er zo machteloos bij staat terwijl 3 anderen aan zijn vrouw zitten. Maar hij gaat wel mee hoor, als het mag. Dan kan ik knijpen!

groeten
Wenser

Wenser@
Dankjewel voor meedeleven.Gaat nu aardig opschieten.Pfff zenuwen gieren door mijn lijf.
Ben t/m volgende week vrijdag vrij dus ik doe zeker rustig aan.
Op werk hebben ze ook gezegd dat mocht ik mij die vrijdag nog niet helemaal happy voelen dat ik nog thuis kan blijven dus dat voelt ook wel als een opluchting.

De hsg was inderdaad wel wat pijnlijk.Bij mij te vergelijken met ongi krampen.
Je krijgt een soort kapje op je baarmoedermond wat vacuum trekt en daar is de kramp van die je dan voelt.
Mijn vriend was erbij aanwezig,maar moest wel achter een schot staan.Hij kon meekijken op scherm.Tijdens foto's komt actieve straling vrij dus hij mocht niet naast mij staan.
Maar de pijn trekt wel direct vrij snel weg.Had er daarna geen last meer van.
Jij ook sterkte.

x susie

susie ik wil je alvast heel veel succes voor morgen wensen!
niet te zenuwachtig zijn hoor!! komt helemaal goed!!

liv die ongikrampen dat hoort er idd bij,het voelt ongeveer hetzelfde als ongesteld worden! kan nog wel even duren hoor voordat het weggaat,ik werd er erg onzeker van!
maar het hoort erbij!!

xxx mier

@wenser Het kloppend hartje is inderdaad een geruststelling. Wij hebben in totaal 9 clomidkuren gebruikt maar hebben 2 maanden gelden besloten met alle behandelingen te stoppen aangezien ik te veel last had van bijwerkingen en ik met niets anders bezig kon zijn. Aangezien we een gezond kereltje hebben rondlopen wilde ik me daar op focussen. Gyn gaf aan dat de kans erg klein is dat we spontaan zwanger zouden raken maar daar hadden we ons bij neergelegd. Die beslissing bracht heel veel rust en ik wist bijvoorbeeld ook echt niet meer op welke cyclusdag ik zat. Uiteindelijk dacht ik dus ook toen ik niet ongesteld werd dat ik weer onregelmatig werd aangezien ik met de clomid was gestopt. Dit bleek dus niet zo te zijn. Kortom de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Maak je niet te veel zorgen om de HSG. Ik heb die in oktober gehad en het viel mij enorm mee. Sterker nog toen de Gyn zei dat het klaar was dacht ik dat hij nog moest beginnen. Mijn man was er ook bij en da ´s toch wel heel fijn hoor. Laat je man maar lekker meegaan is goed dat hij ziet wat er gebeurd! Bovendien mocht ik in de maand van de HSG geen clomid gebruiken maar ben toen wel spontaan zwanger geraakt. Je bent extra vruchtbaar na de HSG. Helaas ging die zwangerschap in december mis maar wie weet lukt het bij jou ook wel spontaan na de HSG. Sterkte ermee!

Susie ik denk aan je vandaag en duim voor je!!!!

Liv hoe voel je je.....  

Nou ja, ik hoop het maar, dat het bij mij ook helpt. Mijn man heeft van het weekend een reuniefeest met vrienden, dus dan wordt er veel gedronken. Ik denk niet dat dat de kansen bevorderd deze maand, maar ik wil hem ook niet na anderhalf jaar nogsteeds tegen houden in dit soort dingen. Normaal past hij zich wel aan, maar op een gegeven moment houdt het ook wel een beetje op, je weet wel hoe dat gaat met mannen onder elkaar. Aan de andere kant, er zijn alcoholisten die kinderen verwekken, dus vna één avondje flink drinken zal het hopelijk wel meevallen. Maar het houd mij wel bezig natuurlijk.

Ik hoop ook dat ik denk dat het onderzoek nog moet beginnen en het dan al voorbij is. Dat zou heerlijk zijn. Ik denk wel dat als er meer verklevingen zijn het misschien wel meer pijn doet. Nou ja, ik zie wel.

groetjes,
Wenser

Terug
Bovenaan