onverklaarbaar onvruchtbaar deel 2

Dag dames,

Nou daar ben ik dan.
Vanochtend om 11.30geopereerd was onwijs zenuwachtig voorafgaand aan operatie.
Zo gek die narcose was echt zo snel weg.
Operatie is mij meegevallen moet ik zeggen. Na operatie kwam gyn zijn bevindingen vertellen.Is toch een lichte vorm van endometriose gevonden.Dit is gelijk weggehaald.Verder was alles goed.
Gyn zei dat dit waarschijnlijk oorzaak is geweest.Heb nu weer 2x zoveel kans.Als ik eerder was gestart met IUI voor kijkoperatie zei hij dat ik nooit zwanger had kunnen raken.
Ben op zich nu wel opgelucht.Al moet ik het nu eerst nog meemaken dat zwanger worden.Dan pas ben ik helemaal opgelucht.
Heb nu veel last van mijn keel (van tube) en van mijn schouders (door het spuiten van koolzuur wordt er druk op je schouders gelegd) van ondere heb ik nog niet zoveel last,maar komt ook omdat ik nog aardig goed verdoofd ben.
Ga nu lekker mijn bedje in en laat mij verwennen door mijn mannetje.
Volgende maand gaan we er goed tegenaan.Hopelijk met resultaat.
Zijn hier nu meer mensen die lichte vorm endometriose hadden?En zwanger zijn geraakt?

Bedankt voor jullie meedeleven en steun meiden.

xsusie

Hoi Susie,

Ben blij voor je dat de operatie nu eindelijk achter de rug is en dat het je is meegevallen!  Ik heb echt aan je gedacht vandaag!  Kan me voorstellen dat je opgelucht bent en dat ze iets gevonden hebben wat waarschijnlijk de oorzaak van het niet zwanger worden is. Ik ga echt voor je duimen dat jullie nu snel zwanger mogen zijn! En de rest van de meiden natuurlijk ook! Doe nu maar rustig aan en laat je lekker vewennen door je mannetje! Las ik nou ook dat jullie gaan trouwen? Wat leuk! Gefeliciteerd!

Ik heb zelf aanstaande vrijdag m'n NOD. Is toch altijd weer spannend. Soms denk ik zou het nu zo zijn. Heb veel last van m'n buik en borsten, maar m'n lichaam kan me natuurlijk ook voor de gek houden. Nog even geduld hebben maar weer...

XXX Bibi...

hey susie,

fijn dat de ko mee is gevallen!! ik had ook last van mijn schouders! akelig gevoel he!
ben blij dat het weer achter de rug is voor je!
gelukkig niks ergs gevonden dan een klein obstakeltje dat waarschijnlijk geen zwangerschap heeft opgeleverd! hoop nu dat je heeeeeeeeeeeel snel zwanger ben!
bij mij vonden ze niks en er gebeurde tot een half jaar daarna ook niks.
hoop dat het bij jou anders ligt maar daar heb ik wel vertrouwen in!
moeten jullie nu zelf gaan proberen?? of toch IUI?

xxx mier

Hoi mier,

Ik ben wel blij dat er iets ''kleins" is gevonden.Voor een jaartje kunnen we er nu weer even tegenaan.Weet nu ieg waarom het niet is gelukt al die tijd.
Hoop dat het nu wel zo snel mogelijk gaat lukken.
Ben wel iemand die het eerst moet zien voordat ik erin geloof snap je.
Komt door al die ellende dat je gewoon niet meer zo snel durft te hopen.
De eerste 3mnd moeten we het op eigen kracht proberen.Zijn dus 2 kansen,want deze maand is al voorbij voor mij.Geen kans meer deze maand.
Over 3mdn gaan we starten met IUI.Hoop natuurlijk dat dat niet nodig is,want ben die ellende van zh in zh uit nu wel zat.
Nu ieg even uitrusten.Ben vandaag wel op pad geweest even buiten,maar merk dat mijn lichaam toch nog rust nodig heeft.

x susie

Hallo
Vandaag had ik mij  HSG, het is goed gegaan. De HSG zelf was wel een beetje pijnlijk. Maar al met al viel het mee.  Ze besprak daarna gelijk dat de eileiders goed doorliepen, de rechter iets minder snel, maar uiteindelijk ook. En de andere uitslagen van bloedprikken waren ook  goed, dus het is nu definitief onverklaarbaar waarom het zo lang duurt... Nu moet ik het ongeveer een half jaar zelf proberen. Alleen de cycli bijhouden en mij in december weer melden. Wel een teleurstelling, want je wil gewoon geholpen worden. Maar de kans is nog groot genoeg om het zelf te proberen zei ze. De komende 3 a 4 maanden zou ik vruchtbaarder kunnen zijn, dus daar mik ik maar op. Ik had me ook al op dit bericht voorbereid hoor.

Ik 'hoor' nu dus ook bij dit topic. Raar, je wil graag dat alles goed is, maar je wilt ook dat ze 'iets kleins' vinden en oplossen, zoals Susie (als ik het goed onthouden heb)   al schreef.

groetjes
Wenser

hallo wenser,

Fijn dat de hsg je is meegevallen. Zo te horen klinkt het wel dat je re-eileider klein beetje verstopt was,omdat ie later volliep ik had namelijk precies hetzelfde.
Nu hopen dat je snel zwanger wordt.
Heb jij al een kijkoperatie gehad?Of gaan ze dit na half jaar pas proberen?

gr susie

Hoi Meiden,

Bij mij zijn de duiveltjes gisteren gekomen. Weer een teleurstelling. Ben wel 2 dagen te vroeg ongesteld geworden. Meestal ben ik stipt op tijd. Raar... We gaan nu op naar ronde 31! Gisteren ook te horen gekregen dat 2 (ja, echt toevallig) vrienden van ons zwanger zijn! Daar ben ik erg jaloers op! Want ik wil ook zo graag!

XXX Bibi...

Dag Susie,

Nee ze gaan geen kijkoperatie doen, eerst weer een half jaar zelf proberen en gebruik maken van evt. verhoogde vruchtbaarheid door de HSG. Daarna zal een KO wel volgen denk ik. Hopelijk is dat niet nodig. Ik heb soms wel korte cycli, dus daarvan zei ze wle dat ik dat in de gaten moet houden. Als ik nu een paar keer een korte cyclus krijg, neem ik wel weer contact op.

Bibi: sterkte. Hoe kunnen ze het uitkienen he, precies als jou hoop weer tot het nulpunt is gedaald. Ik had het vorige keer ook: lunchen met een vriendin, ik werd die ochtend ongi en toen kwam zij met het nieuws dat ze zwanger was (binnen 3 x). Nou toen ben ik echt even ingestort en eigenlijk heeft dat 3 weken geduurt voordat ik er mee om kon gaan. Erg he, want je gunt het mensen wel, maar bent zooooo jaloers.
Veel sterkte dus.

groetjes
Wenser

Terug
Bovenaan