onverklaarbaar onvruchtbaar...

Beste allemaal,

sinds januari 2007 zijn wij bezig met zwanger worden van ons 1e kindje. Nadat er in augustus jl. nog geen sprake was van een zwangerschap heeft mijn man een sperma analyse laten doen. Nadat deze helemaal in orde bleek heb ik een afspraak gemaakt met de gyn.
Bij de eerste afspraak kreeg ik gelijk inwendig onderzoek en is er een kweek van cervixslijm afgenomen. Op de 20e dag van mijn cyclus id bloed geprikt voor progestoron en chlamydia. Uit al deze onderzoeken lijkt er niets aan de hand...
Vanmorgen ben ik geweest voor het maken van een foto met contrastvloeistof van mijn baarmoeder en eileiders, alles is open en ziet er goed uit op het eerste oog.
Over een kleine 2 weken mag ik weer terugkomen voor de officiele uitslag.

Al met al ziet het er naar uit dat er bij ons dus niets aan de hand is, natuurlijk ben ik daar blij mee, maar ondertussen vraag ik me wel af waarom ik maar niet zwanger wordt. De gyn heeft aangegeven dat er sprake zou kunnen zijn van onverklaarbare onvruchtbaarheid???
Wat ik me steeds meer afvraag is of het zwanger worden toch meer tussen mijn oren zit dan dat ik mezelf kan toegeven.
Zijn er hier meer meiden met overklaarbare onvruchtbaarheid???

Liefs, kriebels

hoi,

wij zijn ook al bezig vanaf begin febr. 2007! en ook bij ons blijkt alles goed!
ik heb in augustus een kijkoperatie gehad naar mijn eileiders maar alles zag er keurig uit,eisprong is goed,cyclus is keurig,zaad is goed!
maar ook tot op heden nog niks!
wel vorig jaar december even zwanger geweest maar de blijdschap was van korte duur want ik kreeg in januari al een miskraam,nu alweer 10 maanden verder!
in januari starten we met IUI!

xxx mier

Hoi kriebels,

Wij zijn nu 3 jaar bezig voor ons eerste wondertje. Ook bij ons is alles onderzocht en ook niks gevonden. We hebben inmiddels 9 iui behandelingen gehad en 1 ivf.
Daaruit is geen bevruchting tot stqnd gekomen dus gaan we nu over op icsi.
Of het toeval is of wat dan ook, bij de ivf poging bleek dat de kwaliteit van mijn vriend dit keer slecht was. Dat kan nu een reden zijn dat ook dat niet is gelukt en dus domme pech of dat de eischil te hard is waardoor het zaadje er niet doorheen kan.

Al met al ga ik eind december weer beginnen met spuiten van hormonen voor de icsi.

Wens je veel succes en houd moed!!

Groetjes.
san

Hoi Kriebels,
Wij hebben vorige maand gehoord dat wij ook onverklaarbaar onvruchtbaar zijn. Ook alle onderzoeken gehad (gestopt met de pil in augustus '07) en niets gevonden. We zijn nu 6 maanden naar huis gestuurd om af te wachten en in maart mogen we weer terug als het nog niet gelukt is. Volgens de gyn zijn onze kansen nog best hoog en wachten ze net zo lang tot de kans heel klein is (in maart dus) dat ze beter kunnen helpen. Dan gaan we dus starten met IUI en vervolgens door voor IVF (als ik het goed begrepen heb).

Ik vond het heel onbevredigend om het plakaat officieel opgeplakt te krijgen, want je kan er zo weinig mee (behalve hopen dat het een keer wel wil lukken).

Groetjes, Esk

Hoi Kriebels.

Ik zit ook in dezelfde situatie.
Ik ben 21 en alvanaf augustus 2006 bezig om zwanger te worden was al een half jaar eerder gestopt met de pil,. Dus ben al een behoorlijke tijd bezig,
Ik heb ook alle testen gehad Samenlevingstest, HSG, Zaad onderzoeke, Enzv
Ben nu sinds kort bezig met IUI Heb nu 2 pogingen achter de rug,
Maar tot heden geen zwangerschap..
Wel zijn wel erachter gekomen dat ik niet zo makkelijke doorgang heb de IUI wordt niet
zo makelijk in gebracht als bij andere vrouwen , Normaal gesproken komt dat maar 1x voor en niet 2x achter elkaar maar ik heb die PECH weer.
Ook is mijn tuid tussen Inseminatie en Mentruatie niet hellemaal gelijk vorige maand was dat 12 dagen en deze maand werd ik na 10 dagen al ongesteld,
Het is zo raar want ik werd altijd trouw ongesteld om de 28 dagen.
Misschien tog onbewust spanning maar voor me gevoel ben ik er
hellemaal niet meer mee bezig, Het lijkt wel hoe langer het duurt hoe minder je ermee bezig bent,
Op de een of ANDERE manier vindt je rust denk ik,
Maar ik heb ook echt dagen dat het me lichamelijk en geestelijk hellemaal uitput.
En dan de reactie,s van Mensen Pffff Soms zo lief maar soms ook zo onbegrijpelijk Dan denk ik jaah jij makkelijk praten jij heb kinderen..De wereld is zo oneerlijk.

Pff zo dat doet goed, Even je verhaal kwijt, Dit geeft steun dat ik niet de enigste bent,

Liefs,

Hoi,

Ook wij zijn al vanaf augustus 2006 bezig voor een eerste kindje en ze kunnen ook niets bij ons ontdekken. We hebben nu de 4e IUI achter de rug en soms denk ik ook wel eens zal het tussen mijn oren zitten? Ik heb zelf het gevoel dat we ons er goed doorheen slaan en dat we veelal positief zijn, maar.....er is nog nooit een zwangerschap geweest.
Ik wil jullie heel veel succes wensen en hoop dat het bij ons allemaal toch een keer gaat lukken!

Groetjes toitoi

Hoi allemaal,

Hier nog iemand die overklaarbaar onvruchtbaar kreeg te horen..
Wij zijn inmiddels 5 jaar verder en tot op heden nog geen resultaat. Ik heb alle onderzoeken en behandelingen gehad en ze hebben er geen verklaring voor. Het is heel frusterend..

Wij zijn nu met ICSI bezig. Wij hopen dat wij volgende maand de terugplaatsing hebben van 2 eskimootjes...

Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte toe.

Mo

Lieve meiden,

bedankt voor jullie reactie... Het doet goed om te horen dat ik niet de enige ben...
In onze omgeving weet slechs een handje vol mensen dat we graag een kindje willen en de reacties van de mensen die het niet weten beginnen me echt de keel uit te hangen... waar blijft jullie baby, oh, ben je ziek... wat leuk dat ik het als eerste weet...

Voor jullie zullen deze reacties niet vreemd zijn...

Waar ik inmiddels mee rond loop is de vraag of onze kinderwens groot genoeg is om nog een stap verder te gaan met inseminaties... Wij hebben eigenlijk van begin af aan gezegd dat we geen medisch gedoe zouden doen om een kindje te krijgen en ik merk dat hoe langer het duurt ik toch mijn grenzen ben gaan verleggen...
Je moet er echter wel samen achter staan om deze stap te zetten... hoe is dat bij jullie vergaan???

Terug
Bovenaan