onverklaarbaar onvruchtbaar...

Hoi Kriebels,

Ook wij hebben het bordje "onverklaarbare onvruchtbaarheid" gekregen. Ik ben 3x spontaan zwanger geworden in 2004 (5 maanden na stoppen met de pil), maar dat werd een miskraam in oktober 2005 ben ik bevallen van een gezonde dochter. In november 2006 besloten we voor een 2e wondertje te gaan. Na 8 maanden werd ik dan eindelijk spontaan zwanger, maar helaas weer een miskraam in september 2007, daarna nog een cyste in m'n eierstok gehad dus konden we pas weer in november 2007 "beginnen", helaas nog steeds niet spontaan zwanger geworden daarna, dus naar ziekenhuis, konden ze niks vinden. We zijn nu begonnn met IUI. Heb inmiddels 3 behandelingen achter de rug, komende week zal de 4e IUI zijn.

Ik ben eigenlijk wel van mening dat het zwanger worden ook tussen de oren zit, maar helaas kun je dat niet uitschakelen, zeker als je er al zo lang mee bezig bent en het zo graag wilt, dat gaat gewoon niet. Je weet met je verstand wel dat je er niet te veel mee bezig moet zijn, maar in de praktijk werkt dat niet zo. Ik probeer me niet gek te laten maken, maar dat valt niet altijd mee.

Succes meisje en je kunt hier je verhaal altijd kwijt.

Groetjes Wijstje.

Hoi Kriebels,

Hier ook onverklaarbare verminderde vruchtbaarheid. Frustrerend is dat! Denk soms ook wel eens, was er maar iets gevonden, dan konden ze er misschien wat aan doen. Nu weet je ook niks. Ja, alles is goed, maar toch lukt het steeds niet. Om gek van te worden! Maar goed, zoals je al hebt gezien, er zijn er dus een heleboel en dat maakt het allemaal wat dragelijker, je bent niet de enige!

Veel sterkte allemaal!
groetjes, Jo

Lieve Kriebels en andere lotgenoten,

Ik reageer met een beetje een dubbel gevoel, maar vooral om je een hart onder de riem te steken.

Ik heb zelf inmiddels twee kinderen en ben 20 weken zwanger van de derde. Op de eerste hebben wij bijna 5 jaar moeten wachten: want onbegrepen onvruchtbaar, zeiden de artsen. Ik herken zo goed de dilemma's die je schetst: wel of niet de medische molen in, zit het tussen je oren etc. etc. Maar ook de afschuwelijke jaloeziegevoelens bij het zien van babygeluk bij anderen. Ik kan mij nog steeds heel goed herinneren dat die jaren slopend en soms bijna ondraaglijk waren. Ik werd echt gek en totaal wanhopig  van onzekerheid. Lag het maar ergens aan, dan konden ze er iets aan doen, dacht ik vaak. Ik heb zelfs wel eens overwogen om 'de boel' maar te laten doorknippen, zodat ik tenminste zeker wist dat het  niet meer ging lukken. (hoe wanhopig kun je zijn...)

However...
Toen ik op het diepst van mijn verdriet leek te zijn aangeland en begon te twijfelen of we toch niet de medische molen in moesten gaan (we hadden eerder besloten dat niet te doen omdat we immers allebeid gezond waren), raakte ik spontaan zwanger en kreeg 9 maanden later een prachtige zoon. Omdat we dachten dat dit waarschijnlijk niet nog een keer zou gebeuren gebruikten we geen anticonceptie en tot onze blijde verbazing raakte ik binnen twee jaar weer zwanger! Weer een zoon. Toen ben ik toch maar aan de pil gegaan omdat we het zo wel even welletjes vonden. En wat ik echt voor onmogelijk hield gebeurde toch: ondanks de pil ben ik zwanger geraakt van mijn derde kindje.

Wat ik je vooral wil meegeven is dat, hoe veel pijn het ook doet, je de hoop niet moet opgeven en probeer je verlangen naar een kindje alle ruimte te geven. En zoek lotgenoten met wie je kunt praten (heel goed dat je dit forum hebt opgezocht). Dat heb ik zelf veel te weinig gedaan waardoor ik nog lang last heb gehad van rouwgevoelens (zelfs toen ik al moeder was).

Ik wens jou, en alle anderen hier, veel moed en wijsheid toe en natuurlijk dat je uiteindelijk moeder zult worden.

XRoosmarijn

roosmarijn wat een mooi berichtje!!

en nu zwanger door de pil heen nog wel!! hoe gek kan het leven zijn!

fijne en gezonde zwangerschap gewenst!

en wat een hoop meiden die onverklaarbaar onvruchtbaar zijn! we zijn niet alleen!

hier een lijstje kunnen we elkaar op de hoogte houden!

naam
ronde
nod
IUI
zwanger
uitgerekend

mier1980
23
7 nov.
starten in januari

Hallo allemaal,

nou hier nog een stel met onverklaarbare onvruchtbaarheid. Alle onderzoeken gehad, niets verontrustends gevonden. En nu begrijp ook ik niet waarom ik niet zwanger raak!!! Zo frusterend!!! We hebben nu de eerste IUI gehad en mijn NOD is 1 november. Super spannend, ik heb ook veel te veel hoop dus de teleurstelling zal dit keer wel extra hard aankomen als het niet zo is. Ik wil er wel graag bij op het lijstje als dat kan.

Naam:          Liv
Ronde:        30
NOD:            1 nov
IUI:                    1e poging

Allemaal heel veel succes en ik hoop op heel veel zwangeren!!!!

Groetjes Liv

document.write(friendlyDateTimeFromStr('
'));

roosmarijn wat een mooi berichtje!!

en nu zwanger door de pil heen nog wel!! hoe gek kan het leven zijn!

fijne en gezonde zwangerschap gewenst!

en wat een hoop meiden die onverklaarbaar onvruchtbaar zijn! we zijn niet alleen!

hier een lijstje kunnen we elkaar op de hoogte houden!

naam
ronde
nod
IUI
zwanger
uitgerekend

mier1980
23
7 nov.
starten in januari

liv
30