onverwachts zwanger van 2e kindje, Partner niet blij

Hallo mede (aanstaande)mama's

Ik heb vrijdag getest en ben positief
Maar de reactie van mijn partner valt me erg zwaar. Hij heeft altijd al aangegeven dat 1 voor hem genoeg is dus dit kwam erg rauw op zijn dak.
Ondanks dat ik van binnen erg blij ben (ik wilde namelijk heel graag een 2e) kan ik door zijn reactie niet openlijk blij zijn.
Ik zie al helemaal voor me dat we het straks aan de opa's en oma's gaan vertellen NOT.
Wie herkent dit( helaas)?

 
Hoi,

herken dit niet want ik ben nu zwanger van de eerste.
Kan wel heel goed voorstellen dat het voor jou geweldig is en dat je het niet kan tonen omdat je partner er niet blij mee is..........voelt als een domper op je plezier.
Hopelijk trekt hij nog bij en gaat hij ook van dit 2e wonder genieten!

Jennifer
 
Hoi,

Ik herken het een wel. Ik ben nu 23 weken zwanger van de derde. Deze zwangerschap was niet gepland. Ik kon al heel snel blij zijn, maar mijn vriend niet. Die heeft het nog over abortus gehad en dat hij het niet wilde. Uiteindelijk heeft hij wel de keus aan mij over moeten laten, want ik wilde dat dus absoluut niet. Het was even wennen en nu kan hij niets anders meer zeggen dat hij dolblij is dat we er nog eentje bij krijgen. helemaal nu we weten dat we na twee meiden een zoon krijgen.

Ik zou zeggen, laat het even bezinken, laat hem ook aan het idee wennen en praat erover. Wat zijn voor hem de (voors) en tegens en wat zijn jouw voors (en tegens). Uiteindelijk is het denk ik vooral een kwestie van aan het idee wennen.

Succes ermee!

Groetjes Paula
 
Hoi,

Alvast een beetje sorry voor mijn reactie, maar ik wil het toch even zeggen. Ze "stoppen het er toch zelf   in"! Als ze echt geen kindje meer willen, moeten ze zelf ook maar opletten. Er zijn condooms genoeg en je kunt ook kiezen voor een knoopje!

Ik slik al jaren geen pil meer omdat ik me daar veel beter bij voelde en mijn man gebruikte altijd een mutsje. Nu was het even zijn verandwoording na 10 jaren pil van mijn kant. Ik ben nu zwanger van nummer 2 (38 weken) en de condooms zijn al in huis voor als alles weer kan. Ook laat mijn man zich zo snel mogelijk (najaar) steriliseren.

Ik hoop voor jou dat het een beetje goed komt, maar ik vind dat je best mag genieten! In ieder geval gefeliciteerd namens mij!
 
Hoi meiden,
Bedankt voor jullie lieve berichtjes.
Ik ben ook eigenlijk wel een beetje in een jubelstemming vandaag.
Gisteravond kwam leif binnen met een heeeeeeeele grote bos bloemen met daarbij een evengrote excuses.
Hij vond het stom van zichzelf dat hij er ook niet beter voor gezorgd heeft dat het niet kon gebeuren en daardoor heeft hij zich zo negatief uitgelaten.
Hij moet nog erg aan het idee wennen maar zoals ik het nu zie komt alles goed!!!!

Liefs Rel
 
Mirella

ben superblij voor je dat hij toch inziet en net zo blij is als jij.
Nu kunnen jullie samen genieten en samen met een glimlach rondlopen.
Super gefeliciteerd!!!

Jennifer
 
Aaaaahhhh wat lief van je vriend!!!

Ik snap dat het een last van je schouders is.
Ga nu maar lekker proberen te genieten meid!!

Liefs Debby, mv Dylano 02-05-07 & zwanger van nr. 2 9w 6d
 
Fijn dat je vriend zijn excuus heeft gemaakt, zo zie je maar, alles komt goed!

Ik heb dit zelf overigens ook meegemaakt...
Vorig jaar april bleek ik zwanger te zijn van onze 2e, en mijn vriend was ook helemaaaal niet zo heel erg blij!
Heeft ook een behoorlijke tijd moeten wennen.
In december is onze 2e dochter geboren, en je moet hem nu zien...zooooo blij!
hij is enorm gek op haar!

Succes nog met je zwnagerschap!

Liefs
 
Terug
Bovenaan