onverwachts zwanger van 2e kindje, Partner niet blij

sorry even voor mijn berichtje...dit is de eerste keer dat ik hier ben en had ook alleen de titel en het eerste bericht gelezen...dacht ook dat alle reacties daarover gingen...(heb niet verder gelezen...) dus dat was echt mijn eerste reactie.
Later las ik de rest pas en nu snap ik het wat beter....in ieder geval: sorry voor mijn niet zo enthousiaste reactie.
Ik wil iedereen die in deze situatie zit toch heel veel succes en sterkte wensen en dat je toch maar kunt genieten van de zwangerschap omdat het toch iets heel byzonders is...
 
Hoi Stormster,
Ik vind het ongelooflijk als ik je verhaal lees. Jullie wilden beide geen voorzorgsmaatregelen nemen en nu blijkt dat je zwanger bent krijg jij van alles de schuld. Volgens mij zijn er 2 mensen betrokken geweest bij het maken. Maar goed. Ik zou als ik jou was het niet accepteren dat hij niet geinteresseerd is. Hij is het verplicht naar jou toe en zeker naar je baby. Als die band pas moet beginnen als het geboren is dan zal dat veel stroever verlopen.
Ik heb 2 kids (3jr en 6nd). Mijn man is op beide kids stapel, maar ik heb hem tijdens de zwangerschappen wel steeds de boeken voorgeschoteld en meegesleurd naar ziekenhuis.
Ik hoop heel erg voor je dat je man gaat inzien dat dit respectloos is naar jou en je baby. En dat je alsnog lekker kan genieten van je steeds dikker wordende buik.



quote: stormster reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-05-2008 12:27:55'));

Hallo,
Als eerst wil ik zeggen dat ik erg blij ben met deze forum, was al opzoek naar iets om mijn hart te kunnen luchten. Heb het zelfde probleem. mijn partner wil geen condoom gebruiken en ik de pil niet, met het gevolg na 1.5 jaar van goed plannen is het toch mis gegaan en ben ik zwanger. Hij wil er niets van weten en maakt mij verwijten. Mijn zwangerschap verloopt niet zo lekker waarvoor ik vaak in het zh moet zijn. elke keer moet ik alleen en gaat hij net mee. 5 juni horen we voor het eerst het hartje bij de verloskundige ook hier gaat hij niet mee naar toe. Hij zegt dat hij na de bevalling wel een band op bouwt met het kind, want dan heeft hij geen keus en komt de liefde vanzelf. Ik voel me zo eenzaam.



 
Hoi hoi moeder lars,

Het is erg he als je partner jou verwijt dat het mis is gegaan. Hij heeft evenveel schuld. Als je vrijt zonder voorbehoedsmiddelen kan je zwanger raken, DUH!!!! Mannen grrrrrr. Alsof wij het in de hand hebben of dat zaadje bij het eitje komt he pfff.

Nou als je het niet meer ziet zitten, kijk eens op deze site. alleenmaarzwanger.nl

Echt een aanrader! iIet dat deze site niets is hoor, ik heb het hier heel goed naar mijn zin en alle anderen ook maar die andere site is speciaal voor vrouwen die in de steek gelaten worden tijdens de zwangerschap of er na! Dus veel van dezelfde gestemde zielen.

Sterkte en groetjes Petra
 
Een zwangerschap 'overkomt' je niet in mijn optiek, daar kies je als partners zelf voor!

Mocht je nu iets gebruiken en onverhoopt toch zwanger worden, kan je er idd echt niets aan doen.

Maar om te zeggen; ja, hij wil geen condoom en ik niet de pil.. dan is het krijgen van een kind toch geen oplossing??? Want hoe moet het er aan toe gaan in jullie verdere vruchtbare jaren dan? Allemaal kinderen baren tot het niet meer wil? Ik mis enorm veel communicatie in jullie verhalen en dat is erg jammer. Want je voelt je niet alleen klote omdat je je niet gesteunt voelt door je partner, je kind maakt ook geen fijne start.

Wij hebben een dochter, het liefst zou ik 3 kindertjes krijgen, maar mij man wil er helaas maar 2. Dan ga ik niet bij mezelf denken; dan moet je maar een condoom gebruiken. Nee, dan wordt er gepraat. Natuurlijk heb je allebei je verantwoordelijkheden, maar ik zou het niet in mijn hoofd halen om tegen de wil in van mijn partner zwanger te worden. Dat is machtsmisbruik en vragen om problemen!

gr. G.
 
ja anticonceptie is iets wat je samen regelt lijkt me.. we zijn nu bezig voor onze tweede maar als die er is gaat bij mijn man het knoopie erin (dat is wel het minste wat hij kan doen als je ziet wat IK er allemaal voor doe om zwanger te worden / 9 maanden lang onze kids te dragen en te bevallen)

Ik vind mannen die anti conceptie aan de vrouw alleen overlaten beetje watjes toch, echte mannen nemen verantwoordelijkheid of dat nu is bij een "suprise" of zorgen dat er geen suprise meer komt.

Trouwens ik heb onze zwangerschap vooral alleen gedaan, alleen naar de VK, alleen de dokters dat is nou eenmaal omdat mijn man meer als 70-80 uur per week werkt en een beetje zelfstandige vrouw kan dat wel, ik ga mijn man niet dwingen om mee te gaan of om boeken te lezen daarom houd ie geen centimeter minder van ons kind.

Mijn manneke zegt altijd vrouwen hebben 9 maanden om mama te worden en wij papa's 1 seconde, de seconde dat ie hem of haar in zijn handen heeft gaat dat gevoel pas op bij mannen..mannen blijven mannen he...
 
Pff hier ook in een lastig pakket. 
Wij hebben 3 kinderen, voor mij was er altijd nog ruimte voor een vierde maar mijn man wilde dit echt niet.
na een hoop ellende met pil en spiraaltjes besloten geen anticonseptie meer te nemen, maar het condoom te gebruiken. Blijkbaar zijn we er na zoveel jaar niet meer zo secuur in met als reslutaat dat ik nu 6 wkn zwanger ben. Mijn man wil echt niet, ziet alleen maar de nadelen van een vierde kind en wil het liefste dat ik een abortus neem.
ik weet echt niet wat ik moet doen?! Wil heel graag nog een kindje maar wel met de volledige steun van mijn man. Als ik besluit het te houden neemt hij zijn verantwoordelijkheid, maar ben bang dat ik er voor mijn gevoel toch alleen voor sta.. ben vooral ook bang welke keuze ik ook maak onze relatie een enorme deuk oploopt...
 
 
 
Terug
Bovenaan