Onzeker en verdrietig dat het niet lukt na missed abortion

Hoi Simone,



Wij hebben ook een soort gelijk verhaal. In mei een positieve zwangerschapstest.  De eerste echo mooie ring maar weinig foetale delen. Twee weken later weer een echo. Toen leek het alsof we een hartje hadden wat klopte. Weer twee weken later een nieuwe echo. Ging moeizaam ivm de stand van mijn baarmoeder maar leken weer hartslag te kunnen zien. Een week later word ik wakker met een heel onbestemd gevoel. En aangezien ik zelf in ziekenhuis werk even langs de poli. En toen was het foute boel.  De dag erna een curettage gehad.

Na de curettage leek mijn cyclus veranderd.  Toen weer bij gynaecoloog terecht gekomen.  Bleek geen eisprong meer te hebben. Heb mijn eerste clomid kuur op en nu is het afwachten.

Mijn advies is luister naar je lichaam en vraag advies als je het gevoel hebt dat het anders is.

Groetjes
 
Ik ben zelf ook bij de acupunctuur geweest en het kwartje valt nu eigenlijk pas.. sindsdien is mijn cyclus van 75 naar 40 en nu 35 gegaan. Zal het daardoor komen? Laat je weten hoe het afloopt dit weekend? Ben erg benieuwd!
 
Sanne, ik weet zo erg wat je bedoelt dat ik een brok in mn keel heb :( wat is deze 2e keer zwanger zijn toch ontzettend spannend. De dagen gaan langzaam en ik zie alleen maar beren op de weg en droom over wakker worden in het bloed en mensen opnieuw vertellen over een miskraam. Mijn eerste zwangerschap was exact hetzelfde als die van jou afgelopen en wat krijg je daar een knauw van. Ik probeer maar zoveel mogelijk afleiding te zoeken om er voor te zorgen dat de dagen sneller gaan.

De 19e... ja nog lang niet in zicht, maar wat zal dat een spannend moment worden! Is dit 'voorproduct' wel levensvatbaar...
 
Marjo, ik had bij mijn miskraam totaal geen last van bloedverlies. Dat begon een heel klein beetje bij week 10 pas.

Het scheelt wel dat ik me nu totaal anders voel dan de vorige zwangerschap. Wij deden toen een 3-weekse rondreis (dag van vertrek positief getest) welke vrij intensief was maar ik was totaal niet moe en misselijk. De eerste weken van deze zwangerschap wist ik niet hoe snel ik mijn bed in moest en was dagen misselijk.

Het heeft gewoon tijd nodig. Helaas hebben we de pech gehad dat het de 1e keer niet goed is gegaan, maar gelukkig gaat het veel vaker wel goed. En waarom zouden wij dit keer niet onder die groep vallen. Het heeft gewoon tijd nodig en ik verwacht als de combinatietest volgende week goed is, ik al een stuk meer kan genieten. Je moet je op een gegeven moment er ook een beetje aan overgeven.

 
Hoi Sanne,

Bizar, hier echt zo'n identiek verhaal over de eerste zwangerschap. Ik teste 1 dag voor onze rondreis positief en had ook geen bloedverlies!

Ik moet zeggen dat ik me nu de eerste 3 dagen na het testen heel relaxt en blij voelde. Gisteren sloeg dat om in een nerveus gevoel. Symptomen heb ik nog niet veel, maar ben dan ook pas 5 weken. Helaas kan ik niks anders dan nog een ruime 2 weken afwachten.
 
Wat een moeilijke ervaringen heeft iedereen.

Maar gelukkig ook goed nieuws: Sanne, gefeliciteerd!

En Marjo: ik ga duimen dat alles goed is de 19e!

Ik vind het fijn om met jullie ervaringen te kunnen delen. Om me heen is de een na de ander zwanger en bij veel mensen in mijn omgeving gaat het zo makkelijk, dat je wel erg met de neus op de feiten wordt gedrukt.

Goed om dus ook verhalen te horen van vrouwen waar het wat minder makkelijk gaat.

De accupunctuur vind ik een goede tip!

Ik wacht mijn NOD en de uitslag van het onderzoek van mijn vriend zijn zaadjes af en ga me daarna eens verder verdiepen daarin.

Hier gaan de kwaaltjes lekker door. Gister na het eten moest ik bijna spugen en vandaag na de lunch ook. Verder de hele dag een weeïg/misselijk gevoel, duizelig, hoofdpijn, rugpijn en nog steeds dat strakke spierspanning gevoel in mijn onderbuik. Het doet geen pijn maar voelt wel vreemd en kost energie (net alsof ik de hele dag mijn buik inhoud of spieren aanspan).

ik kan bijna niet wachten tot mijn NOD. wachten duurde nog nooit zo lang.
 
Hee! Lief dat je het vraagt! Die was goed! Konden niks geks vinden dus had/heb gewoon erge pech met mijn onregelmatige cyclus en een koppige huisarts! Hoe staatie bij jou? Ben je ook zo zenuwachtig? Ik erger dan ooit nu ik weet dat er niks mis is en het dus zomaar eens raak zou kunnen zijn! Ik heb alleen maar symptomen die ik niet zo serieus neem zoals meer bultjes op m'n tepels, kleine acne uitbraak op mn borst, sneller moe savonds maar overdag bruisend van energie wat me juist een vreemd en opgejaagd gevoel geeft (zenuwen?), sterkere reuk, emotioneler en steekjes in mn buik. Het is meer zo dat ik het lees en dan denk "hee dat heb ik ook" dus dan denk ik weer dat ik het me inbeeld! Jou symptomen zijn wel heel positief he!
 
Terug
Bovenaan