Draakje, meid, ik kan me je gevoel levendig voorstellen!
Kinderen krijgen is leuk, maar dat hele zwanger zijn mag voor mij afgeschaft worden. De eerste was 9 maanden afzien, boordevol kwaaltjes. Weinig leuks te ontdekken, hoor! Ik werd zo boos van al die mensen die vonden dat ik "lekker moest genieten" van mijn zwangerschap. Genieten met misselijkheid, maagzuur, pijn ieder moment van de dag, extreme vermoeidheid, etc etc?? En nu de 2e kotsmisselijk, huilerig, prikkelbaar, supermoe, darmkrampen van verstopping en slecht slapen. Wederom nog weinig 'genoten'!
Maar sinds 5 dagen lijkt het beter te gaan met me, begin voorzichtig te denken dat ik nu misschien wel een keer 'de boeken' volg en me in het 2e trimester een stuk beter ga voelen. Dus er is nog hoop! De misselijkheid is bij de meeste vrouwen rond 16 weken verdwenen en ik denk dat ik nu eindelijk een van die gelukkigen ben. Ik hoop voor je dat het ook bij jou binnenkort beter gaat!!
Wat er ook gebeurd, volhouden meid, er komt een einde aan. Ik voelde me echt als herboren toen ik bevallen was en al die hormonen uit me lijf waren, en de kwaaltjes als sneeuw voor de zon verdwenen. En cliche, cliche, straks als je je kindje vasthoudt is het het allemaal waard geweest...
Maar je bent dus niet de enige...
Groetjes, Karin
13 wkn