ook erg leuk, keuzes

Voor ons kinderopvang,

wij hebben bij de eerste mn schoonmoeder gecharterd, was heel lief dat ze dat wilde, maar het werkte voor ons niet helemaal, oma dacht er anders over dan de ouders, en om een hoop frustratie onderling te voorkomen..........en helaas mijn moeder leeft niet meer, dus dat gaat helaas niet op, de 2e nu zit op de kinderopvang 2 dagen in de week en dat bevalt prima!!! al is er overal tuurlijk weleens wat....

Als je de keuze hebt:

thuisbevalling of ziekenhuisbevalling?

Thuisbevalling of ziekenhuis bevalling.

Als ik de keuze had, wat ik niet heb, zou ik nu voor een ziekenhuis bevalling kiezen. Maar dat is wel door de informatie wat ik nu heb. Bij mijn eerste wilde ik echt thuis bevallen, maar nadat ik heb meegemaakt, wat er wel allemaal mis kan gaan, zou ik daar doorom voor ziekenhuis kiezen. Nu moet ik in het ziekenhuis bevallen en ik had ook niet anders gewild.

Ook las ik laatst een artikel, dat de babysterfte in Nederland bijna het hoogste is in Europa. Daar schrok ik ook van. En denk dan veiliger in het ziekenhuis te zijn. Al is de oorzaak niet duidelijk hoor!!!

je kind wel of niet vernoemen??

Je kind wel of niet vernoemen.

Ligt aan de naam, mijn oudste kind wilde ik ook vernoemen maar
vond karla niet zo'n mooie naam om als roepnaam te gebruiken.
Dus heb ik het als 2e naam gegeven.

Kies je bewust voor 1 kind of meer?

Liefs 4 kidz

1 of meer kinderen,

Ik heb altijd geweten dat ik moeder wilde worden (gelukkig kon dat ook!). ik heb ook altijd 4 kinderen gewild, helaas wil manlief er maar 2 dus dit is ook mijn "laatste" zwangerschap. Er kan natuurlijk altijd wel wat gebeuren.
Nu ik zie hoe lief ons dochtertje omgaat met andere kinderen in de speeltuin of op het kdv, ben ik blij met onze keuze want ze wordt een geweldige zus!

Voor de volgende dame:

(bewust) thuisblijf mama of werkende moeder?

groet hilal
22wkn 5dg

trouwen

Wat dat betreft ben ik persoonlijk nogal ouderwets. Ik wilde eerst trouwen en dan kids. Ben ik september alweer 4 jaar getrouwd en zwanger van nr. 2

lang wachten  een evt.  volgende kind of er snel  achteraan

lang wachten  een evt.  volgende kind of er snel  achteraan

ik heb tussen de 1e en 2e 4 jaar zitten, daar was bewust voor gekozen, maar heb ik achteraf wel spijt van gehad, als de 2e iets eerder was gekomen, dan had ik nog niet het gedoe gehad van elke dag op en neer naar school, zwemles etc, nu zit er 2,5 jaar tussen(ietsje langer) maar nu heb ik zoiezo het heen en weer geren, mijn zus heeft tussen haar kinderen 14 mnd zitten en toch heeft dat ook wel zo zn voor delen, als ik het over zou oeten doen, zou ik achteraf zeggen, snel achter elkaar,

van te voren het geslacht weten of tot de bevalling afwachten?

van te voren het geslacht weten of tot de bevalling afwachten?

Oei, das een moeilijke! Wij hebben morgen de 20wekenecho en zijn er tot op vandaag nog niet uit of we het geslacht al  willen weten...
Heb altijd gezegd van niet, maar nu we aan het shoppen zijn voor spulletjes merken we toch wel dat het makkelijk zou zijn!
Persoonlijk een lichte neiging tot het niet willen weten, maar vanavond nog maar eens ernstig met manlief in conclaaf ;)

Voor de volgende;
Eerste kraamdagen rustig houden of gelijk de kaartjes de deur uit?

Terug
Bovenaan