ook erg leuk, keuzes

Mijn vraag is; wel of geen beeld materiaal van de bevalling??

Gééééén! Ik moet er niet aan denken een foto- videocamera op mij gericht te hebben, tijdens het bevallen. En dan achteraf de beelden bekijken en doorspreken met familie en vrienden . Daar ben ik toch wat te preuts voor... We hebben wel foto's van direct  na de bevalling, maar het bloederigste wat daarop te zien is is de placenta die geshowd wordt door de verloskundige. Op de foto's is hier een daar een stukje borst te zien, maar daar ontkom je toch niet altijd aan als je borstvoeding geeft.

Beschuit met muisjes of andere creatieve baksels/maaksels?

Beschuit met muisjes of andere creatieve baksels/maaksels?

beschuit met muisjes, gewoon traditie, en ik ben niet zo heel creatief wat dat betreft!

tijdens de zwangerschap alles eten wat los en vast zit of oppassen met wat je neemt?

oppassen met wat je neemt!

heb geen zin om uit te dijen EN wat er aankomt moet er toch weer een keer vanaf! als je je nu helemaal laat gaan, dan moet je straks ook weer wennen om "normaal' te eten, dus zou ik er toch weer mee gestraft worden! dus ik hou het mooi binnen de perken. (ben nu zwanger van de 2e en qua kilo's denk ik weer mooi op het zelfde uit te komen als de vorige keer, toen 16 eraan en 22 eraf!! borstvoeding is super!!)

baby in eigen kamertje of in het begin nog bij papa en mama op de kamer slapen??

Baby in eigen kamertje!
We hebben dat bij de eerste ook gedaan en dat beviel prima. Ondanks dat ik al die tijd bv heb gegeven. Wij sliepen allemaal erg goed en de kleine sliep naar 5 weken al helemaal door  in zijn eigen vertrouwde bedje.

Stelling: met de kraamtijd, mag iedereen je kindje vast houden??

met de kraamtijd, mag iedereen je kindje vast houden??

Dit hangt bij mij helemaal af van mijn eigen stemming en van hoe het kindje erop reageert, mocht blijken dat het kindje er erg onrustig van wordt, steeds weer andere handen, dan denk ik dat ik toch wat terughoudender zal zijn...
Maar als het gelijk een allemansvriendje is, dan maakt het ook niet uit!
Zal alleen wel uitkijken met mensen die roken, niet dat ze net een peuk ophebben en vervolgens fijn het kind op schoot nemen... Vind ik zelf een vies idee en denk ook dat het beter is voor de kleine als dat niet gebeurd!

Voor als ze al wat groter zijn: potjes van bijv olvarit of eten met de pot mee en zout en kruiden op je bord erdoor mengen?

Voor als ze al wat groter zijn: potjes van bijv olvarit of eten met de pot mee en zout en kruiden op je bord erdoor mengen?

ik heb voor mijn 1e meteen altijd zelf gekookt, maar dit kwam doordat zij koemelkallergie had, dus dat was beter ivm met het ontwikkelen van andere voedsel aleergieen, bij de 2e was ik wel wat makkelijker wat betreft potjes, soms kwam dat gewoon beter uit, maar hij heeft ook wel veel vanaf 6 mnd met de pot mee gegeten, wij gebruiken niet veel zout enz. ivm de bloeddruk van mijn vriend, ik zal dit kindje ook zoveel mogelijk met de pot mee laten eten.

nieuwe

op het geboortekaartje een "kadotip"aangeven of afwachten wat de mensen gaan geven?

Op je geboorte kaartje kadotip aangeven of de mensen zelf laten beslissen.

Nu het je zegt is een kadotip wel handig bijvoorbeeld geld.
Heb 3 kinderen gehad en ben zwanger van de 4e maar heb het nooit aangegeven.
Kreeg altijd kleren, uit ervaring willen mensen wel graag weten wat ze  kunnen geven.
werd vaak gebeld wat wil je hebben?????

Dit keer maar een kadotip voor ons, heb namelijk al veel in huis na 3 kinderen.

Liefs 4kidz

oh vergeten de nieuwe vraag! hahaha zwangerschapsdementie????? hahah

Minimum aantal kraamzorg of volledige kraamzorg?????

Ik wil volle kraamzorg vond het wel makkelijk tenzij je een goede heb natuurlijk.
Die van mij had heerlijk gekookt en super lief voor de andere kinderen, maar heb
weleens anders meegemaakt, die riep ik ben hier voornamelijk voor de baby deed niks aan huishoudelijke verzorging totdat ik zelf het huis op de 2e dag aan het schoonmaken was,  en die heb ik ook zo weggestuurd!

Terug
Bovenaan