ook erg leuk, keuzes

Uit ervaring van de vorige keren: de eerste 2 a 3 dagen rustig houden en daarna pas bellen/kaartjes versturen.

Mijn vraag:

De opvoeding en het huishouden 50%/50% of andere verdeling?

Groetjes Manda

Uit ervaring van de vorige keren: de eerste 2 a 3 dagen rustig houden en daarna pas bellen/kaartjes versturen.

Mijn vraag:

De opvoeding en het huishouden 50%/50% of andere verdeling?

Groetjes Manda

Doordat mijn man fulltime werkt en ik thuisblijfmoeder ben, is 50-50 niet haalbaar. Zodra mijn man thuis komt bekommert hij zich (vrijwillig!) meteen om de kinderen. Hij vindt het nog steeds een luxe dat het eten meestal klaar staat als hij thuiskomt en vindt het niet vanzelfsprekend dat ik het grootste gedeelte van de verzorging van de kinderen en het huishouden op mij neem. Ik krijg vaak bedankjes en hij ziet ook wat ik allemaal doe. Hij draait zelf wassen, hangt en vouwt op, bedient de wasmachine, verschoont luiers etc. Allemaal zonder het te hoeven vragen. Kortom geen klagen! Ik heb een geëmancipeerde man, die mij niet als huisvrouw beschouwt.

De baby laten huilen / de baby troosten (bijv. bij in slaap vallen)?

Denk je dat je baby's kunt verwennen met aandacht?

Groetjes Sacha

De baby laten huilen / de baby troosten (bijv. bij in slaap vallen)?

De baby troosten!
Ik vind even laten huilen niet zo'n probleem maar om je kind zichzelf in slaap te laten huilen vind ik echt zielig!
Bovendien denk ik niet dat het goed is voor het vertrouwen van je kind in de ouders.

Bevalling alleen met man/vriend / bevalling met meerdere mensen (ouders/vriendin/zus)

groetjes
Cora

Bevalling alleen met man/vriend / bevalling met meerdere mensen (ouders/vriendin/zus)

Nou ik zal er niet veel mensen bij willen hebben ik denk me moeder alleen dit omdat mijn vriend echt doodsbenauwd is voor spuiten infuus en al dat soort dingen dus als hij dan knock out op de vloer gaat is dat voor mij ook niet zo fijn haha ik denk dubbele stress ofzo vandaar mijn moeder als ze niet op vakantie is want dat is rond de uitgerekende tijd maar dan komt er wel een andere oplossing haha.

Voor de volgende;

kraamfeest of persoonlijke kraamvisite?

Wij kiezen voor persoonlijke kraamvisite.
Onze kinderen zijn allemaal vrij onrustige baby's geweest.
Slecht slapen, moeilijk in een ritme te krijgen, snel overprikkeld.
Dus we kunnen nu zelf bepalen hoe laat, hoe lang, hoeveel etc.
Ik vind zelf een kraamfeest erg massaal.
Wel gezellig, maar met een kleine baby...iedereen wil 'm misschien vasthouden, bekijken etc.
Nee, voor ons gedoseerd kraambezoek....

Nieuwe:

alle zwangerschaps/baby tijdschriften verslinden of niets lezen

Groetjes Manda 21wk2dg

wat dat betreft ben ik écht informatiegeil, zoals Kluhn dat zo mooi in zijn boek beschreef. Dus elk blad en veel boeken + sites heb ik verslonden!

Mijn vraag is; wel of geen beeld materiaal van de bevalling??

Groetjes!

Terug
Bovenaan