Ook gestopt met de pil in juni?

Hoi meiden,

Ik kom al een maandje zo af en toe kijken op dit forum, maar meestal lees ik alleen mee.
Nu wil ik me nu toch even voorstellen

Ik ben Saskia en ben 26 jaar. Ik heb al een half jaartje de babykriebels en de planning was om na de verhuizing (eind dit jaar)  te stoppen met de pil om  zwanger te worden. Nu zijn die babykriebels bij mij alleen maar erger geworden en door het  vele gepraat is mijn vriend ook wel enthousiaster geworden. Ik ben  al 11 jaar aan de pil en ze zeggen dat het dan wel even duurt voor je  cyclus goed is en je zwanger bent, vandaar dat ik toch al eerder wilde stoppen met de pil.  Nu ben ik dus begin juni gestopt met de pil en willen we eerst 2 maanden mijn cyclus afwachten. Daarna willen we toch al proberen om zwanger te worden. Mocht het toch gelijk raak zijn (je weet het nooit) dan ben ik op zijn verst 3 maanden zwanger als we gaan verhuizen, dus dat is nog wel te doen.

Zijn er meer meiden die al gestopt zijn met de pil (of binnenkort stoppen) en nog even 2 maanden hun cyclus afwachten voor ze er echt voor gaan?  Ik zou het leuk vinden om hier wat te kletsen over het wel en wee  behorende bij het stoppen met de pil en het daarna  zwanger worden.

Groetjes Saskia  

Hoi saskia
welkom hier gezellie, ook ik ben net gestopt met de pil.
heb al een zoontje van 2.5 jaar en bij hem was ik al na 1.5 maand zwanger best rap zeg ik zelf.
was erg verbaasd dat t zo snel was, ik hoop nu ook weer snel in verwachting te raken maar daar heb je natuurlijk geen invloed op..
Ik ben 27 jaar trouwens en ook net nieuw op dit forum.
ik heb geen idee wat mijn cyclus is maar daar kom ik snel genoeg achter
ik hoop voor je dat ie bij jou ook snel gaat
groetjes manita

haaalllooooo,
ook ik heb vanaf 1 juni geen pil mer aangeraakt!!!
heel spannend allemaal wij hebben er bewust voor gekozen om geen cyclus af te wachten en we zien wel wat het brengt
klussen uiteraard wat meer rond de eisprong , hopenlijk dit weekend!!!
maar doen verder gewoon lekker onze dingetjes en kijken wat het brengt
tuurlijk hopen wij dat het gauw gaat maar we zien wel
leuk dat julie ook ervoor gaan
vind het sowieso errugggg leuk dat er meer mensen zijn die net zover zijn als ons en waarmee je samen toch een band krijgt en dezelfde vragen hebt
veel liefs tamaar

Hoi Hoi,

Leuk om reacties te lezen :)

Prietje, een zoontje van 2.5 jaar, leuk zeg. En fijn dat het toen zo snel is gegaan! Mijn moeder was ook bij beide kinderen de maand na het stoppen met de pil al zwanger en ze zeggen 'zo moeder, zo dochter'. Maargoed, ik ben 11 jaar aan de pil geweest en hou dus wel rekening met een half jaar a jaar, al hoop ik wel dat het sneller is.
Hoe was je cyclus hiervoor dan, toen je de eerste keer gestopt was?

Tamaar, mag ik vragen waarom jullie bewust gekozen hebben om er gelijk voor te gaan? Ik had allerlei verhalen gelezen dat het beter was om 1 cyclus af te wachten, omdat je na lang pilgebruik anders een grotere kans had op miskramen of meerlingen. Ook heeft mijn vriend iets meer tijd nodig als ik, aangezien ik er al jaren aan denk, dus vandaar dat wij even 2 maanden wachten.
Jij ben een weekje eerder gestopt als mij, maar mijn eisprong was dit weekend, dan is die van jou toch al geweest? Of heb je misschien een langere cyclus?
En is het voor jullie ook de eerste?

Nog een fijne zondag!

Groetjes Saskia

hoi saskia,
wij wachten niet af omdat het geen schade kan brengen an moeder en kind om het zo maar even te noemen als je meteen ervoor gaat
hetgeen veel gezegd word om 1 of 2 maanden af te wachten is omdat je dan weet hoe je cyclus loopt en voor arts of gyn straks dan ook makkelijker te bepalen wanneer je uitgerekend bent of hoelang je al zwanger bent
mijn mening hierop is dat ze dat dan ook wel zien op een echo maar ik moet inderdaad wel zeggen dat ik het momenteel even moeilijk heb met eea
mijn man en ik hadden gezegd dat we gewoon keken hoe het gaat lopen maar natuurlijk verheug ik me gigantisch op de tijd dat ik ook zwanger ben en alles duurt nu zolang
en nu vraag ik me ook af wanneer mag je gaan testen wanneer zou je ei zijn wanneer word je ongesteld gisteren had ik een drup   oud bloed in mijn onderbroekje s middags nog een keer en nu helemaal niks
voel in mijn buik net alsof ik ongi moet worden maar dit moet toch niet kunnen na 2 weken al, dat maakt het allemaal wat onzeker
wij zitten trouwens ronde 1 1e kindje
ik ben 26 word 7 juli 27 tevens denk ik dat dat weekend ergend mijn ongi moet komen hoop het niet natuurlijk!!!!
maar ik ga er maar vanuit...
veel liefs van tamaar

Hoi Saskia,

Ik ben ook in juni met de pil gestopt, 5 juni om precies te zijn. Het is onze eerste  ronde voor ons eerste kindje.
Ik kon niet meer wachten, het was eigenlijk de bedoeling dat we zouden beginnen nadat we op vakantie zouden gaan in augustus. Maar met m'n mannetje gekletst en we kwamen tot de conclusie dat we net zo goed nu konden stoppen als de strip afgelopen was... we zien wel waar het schip strandt......
Ik weet niet of het misschien beter zou zijn om eerst een maand te wachten. Het maakt het nu wel meteen spannend moet ik zeggen. Ik voel al wel veranderingen in mijn lichaam, dan toen ik aan de pil was. Meer krampjes, enz. in de buik.
Mijn nod zou "volgens berekeningen" 6 juli zijn, maar zo'n eerste maand weet je het natuurlijk nooit.

Veel succes gewenst en hopelijk ben je gauw zwanger.

groetjes

Gelezen op www.zwangerstraks.nl van het Erfo Centrum:

"Mag je meteen nadat je met de pil bent gestopt zwanger worden? Of anders gezegd: kun je doorgaan met de pil totdat het moment van zwanger worden daar is? Ja, in principe kan dat. Het is niet schadelijk voor de gezondheid van de baby of van de moeder.
Maar als je de tijd hebt, is het verstandig om een of twee menstruaties af te wachten. Dan kun je beter bepalen hoever je zwanger bent. En vrouwen die meteen na de pilstop zwanger worden, hebben een anderhalf keer zo hoge kans op een twee-eiige tweeling als gemiddeld, vooral als ze lang de pil hebben gebruikt."

Ook heb ik ergens gelezen dat de kans op een miskraam groter is als je direct na de pilstop zwanger wordt, omdat je dan ook nog wat pilhormonen in je lichaam kan hebben.
Nu zijn die hogere percentages niet schrikbarend, maar voor mij toch wel even een reden om even een maandje geduld te hebben, ook omdat we toch geen haast hebben.

Groetjes Saskia

Tamaar, ik heb net even een stukje geplaatst, vandaar dat ik toch even een maandje mijn cyclus afwacht.
Je hebt altijd 14 dagen voor je verwachte ongesteldheid je eisprong. Met een gemiddelde cyclus van 28 dagen, zou dit op ongeveer je 14e dag van je cyclus zijn. Die drup oud bloed kan dus zijn van je eisprong, dat heb ik namelijk ook  gisteren gehad,  nadat ik vrijdag steekjes in mijn onderbuik had.

Truus81, mijn vriend wilde wachten tot december, omdat we dan gaan verhuizen. Bij mij zijn de babykriebels al in alle heftigheid aanwezig, dus na een gesprek ben ik toch afgelopen maand gestopt met de pil. Tja, soms gaat het niet zoals je gepland had :)
Wij wachten dus wel tot mijn cyclus op gang is, vooral om te weten of mijn cyclus wel normaal en regelmatig is. Ook al houden we er rekening mee dat het een half jaar of jaar gaat duren voor we zwanger zijn, toch weten dat de kans bestaat dat het gelijk raak is. En ik wil niet met een dikke buik gaan verhuizen, vandaar dat wij er vanaf half augustus voor zullen gaan. Op zijn snelst ben ik dan met het verhuizen 3,5 maanden zwanger, dus dan zit mijn buik nog niet in de weg.
Jij ben dus 8 juni ongesteld geworden, dat loop jij 2 dagen voor op mij. Onze NOD is dan rond dezelfde periode, bij mij dan 8 juli. Maarja, aangezien ik vrijdag volgens mij mijn eisprong heb gehad, verwacht ik dat ik 7 juli (14 dagen later) ongesteld zal worden.

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan