Ook gestopt met de pil in juni?

Hallo iedereen,

Ook ik ben gestopt met de nuvaring. Wij wachten ook een normale periode af. als het goed is moet ik volgende week og worden. Volgende week vrijdag gaan we op huwelijksreis en ik hoop er dan helemaal voor te kunnen gaan. Wie weet..alles is in ieder geval super spannend!
Groetjes Petra

Hoi,

Tamaar, inderdaad wel fijn om te kletsen met die ook in dezelfde situatie zitten.

Lin81, ik heb gelezen dat 30% binnen 3 maanden zwanger is, 70% binnen een half jaar, 80% binnen een jaar en uiteindelijke 90% binnen 2 jaar. Er is dus een grote kans dat je binnen een half jaar zwanger bent, dus daar hopen we dan maar op.

Kommaartje, vandaar dat ik toch echt 1 keer mijn cyclus wil afwachten. Anders zit ik in zenuwen als ik niet ongesteld wordt, of ik ben dan zwanger, of mijn cyclus is lang vanwege het stoppen met de pil. Nu ik 1 cyclus ga afwachten weet ik in ieder geval waar ik aan toen ben en wanneer mijn vruchtbare dagen zullen zijn voor de rondes erna.

Geb, behoort je cyclus ook snel op gang te komen na het stoppen met de nuvaring, net zoals met de pil? Of werkt dit anders?

Groetjes Saskia

Hoi saskia (1980),

Ik heb net je stukjes gelezen, maar wat je schreef over kans op miskramen enz, daar heb ik eigenlijk nooit bij stilgestaan dat dat zou kunnen. Ik kan me voorstellen dat je dan wel eerst twee maanden wil wachten. Het is inderdaad ook wel gemakkelijker om te kijken hoe lang je cyclus duurt....
Maar goed we zijn eenmaal begonnen en zien wel waar het schip strandt......

Misschien heeft iemand anders het net ook wel gevraagd, (wel lastig dat ik niet terug kan lezen tijdens het typen) maar merken jullie verschil in je lichaam na het stoppen van de pil? Soms denk ik dat ik vermoeider ben, maar dat komt denk ik toch eerder door de warmte en drukte op het werk. Wel heb ik meer steekjes en krampjes in de buik, dat had ik eerder nooit.... Ook had ik laatst de hik (een tijdje geleden stond op het forum dat dat een teken van zwangerschap kan zijn.... ) en ik heb nooit de hik. Ik gooi het maar op de hormonen. Heb ook een klein beetje last van stemmingswisselingen, normaal heb ik die alleen vlak voor mijn ongi.
Ik ga er in ieder geval niet van uit dat het de eerste ronde lukt.. dat zou wel heeeeel snel zijn......

Groetjes,

Ik heb in mei mijn laatste pil gehad. Na de laatste pil kreeg ik wel snel mijn bloeding zoals normaal, maar mijn 1e ongi is pas vorige week donderdag begonnen. (en nu al weer over ook)
Hopelijk komt er nu wat regelmaat in, maar eigenlijk hoop ik stiekem dat ik daar niet achter ga komen natuurlijk

Hoi,

Sassie28, leuk om een naamgenootje tegen te komen

Truus81, dat je een grotere kans hebt op miskramen en meerlingen, dat is maar een klein percentage hoger, maar dit is me wel bijgebleven na het lezen erover. Daarnaast  vind ik het handiger om te weten hoe lang mijn cyclus is, zodat je beter van alles  kan berekenen.

Ik merk trouwens nog niet veel van het stoppen met de pil.  Ik heb wel halverweg mijn cylus last gehad mijn mijn onderbuik, zoals een drukkend gevoel en wat steekjes, maar dat is waarschijnlijk mijn eisprong geweest. Ik heb wel wat meer last van  puistjes, maar dat valt gelukkig ook nog wel mee. En ik heb het idee dat ik wat  vrolijker  ben.  

Bries, hoe lang heeft je eerste cyclus dan geduurd? En veel succes voor komende maand!

Groetjes Saskia  

AAArrrggg zo veelste berichtje mislukt..ik probeer het nog een  keer.

Lieve sassie.
Eerlijk antwoord: voel me K....U...T....Ik ben 27, 5,5 weken zwanger. Heb elke dag bloedingen en in November een miskraam gehad. Voel me nu een beetje tussen het wal en 't schip in....maandag mag ik naar de verloskundige, maar dat duurt nog erg lang.
genoeg over mij....

Hoe is het bij jou. Leuk om te lezen hoe jullie allemaal beginnen, zo begon ik vorig jaar ook. Ik hoop voor je dat het sneller gaat dan bij mij.
Liefs Kaly

Terug
Bovenaan