Ook hier maar even over slapen.....

ik wilde nog even reageren..
Ik voel me totaal niet aangevallen door de schrijfster van dit onderwerp, maar misschien een beetje door de schrijver van het boek!
Het lijkt er een beetje op alsof de schrijver wil zeggen dat als je je kind NIET op je eigen kamer hebt liggen de eerste maanden, je een slechte ouder bent!
En wat krijg ik dat vaak te horen!!'je moet je kind die geborgenheid etc. geven, dus laat hem lekker op je kamer slapen!' Ik ben van mening dat ik mijn kind meer geborgenheid geef op zijn eigen kamer dan op onze kamer!Dat zal altijd zijn slaapkamertje zijn... Als Bjarne huilt ben ik in no time op zijn kamertje!
Ouders die hun kind op de ouders kamer laten slapen krijgen vaak commentaar van anderen! Maar de ouders die ervoor kiezen om hun kind op zijn/haar eigen kamer te slapen krijgen ook vaak genoeg commentaar!Dus we zitten allemaal in hetzelfde schuitje! Ik doe wat IK DENK dat het beste is voor mijn kind, en jullie doen dat ook!
En dat is prima zo! Ik heb respect voor alle papa's en mama's, en het is zeker niet altijd makkelijk!(dat zal het ook vast niet worden!haha)

-x- Tamara
 
Hoi Hoi Tamara,

Het is inderdaad niet makkelijk als ouder zijnde.
Je krijgt inderdaad heel veel commentaar van andere mensen die het "goed" bedoelen.
 
Groetjes aafje
 
Ik kan het toch niet laten om nog een keer te reageren. Ik heb nog geen antwoord gekregen op de vragen die ik gesteld heb omtrent het bij je in bed nemen van je kindje. Er is mij altijd verteld dat dit gevaarlijk is er is kans dat het kindje onder de dekens terecht komt en stikt. En ik vraag me nog steeds af hoe laat je het kindje dan naar bed doet want je ligt zelf niet om zeven uur op bed. En de intieme momenten deel je ook liever niet met je kindje. Ik vind verder dat iedereen het zelf moet weten waar het kindje slaapt we hebben allemaal het beste met ze voor. En iedereen heeft zo zijn eigen ideeen. Maar laat dan ook iedereen in zijn waarde. Die wetenschapper laat geen spaan heel van degenen die hun kindje wel   hun eigen kamertje laten slapen.
 
Het kan inderdaad gevaarlijk zijn om je kindje tussen je in te laten slapen.
Maar, je kunt dat wel veiliger maken, door je kind hoog te leggen op een verschoningskussen. Maar dan nog, ik zou het niet doen.
Ik heb het wel eens even geprobeerd, maar dan was ik zo bang om op hem te gaan liggen, ik kon er niet van slapen. En dan die geluidjes... daar lig je steeds naar te luisteren.
Maar, ons zoontje ging met drie maanden naar eigen kamer (hij lag in de wieg bij ons op de kamer, ook goed genoeg). En hij heeft er totaal niks van gemerkt. Als ik dat zo lees doen bijna alle ouders het op deze manier en merken de kinderen er niks van. Dus ik denk dat die leuke wetenschapper het allemaal alleen maar theoretisch heeft bekeken en geen ervaringsdeskundige is. Hoewel sommig dingen ook wel weer heel logisch klinken.
En nog iets om moeders van jonge kindjes gerust te stellen: als je kindje alleen nog maar melk drinkt en geen vast voedsel, kan het nóóit stikken in zijn spuug. Dit is namelijk nog vloeibaar!
 
Ik kan hier ook helemaal niet tegen ..ik heb niet eens het verhaal helemaal gelezen maar had het stukje gelezen dat de kinderen steeds bij ze in bed slapen...
Ik vind dat dus echt nie tkunnen!!Dilano ons zoontje heeft van dag 1 op zijn eigen kamertje gelegen en het is ook maar gewoon hoe je ze het aanwend...Het is niet zo dat als ze huilen dat ze bij je in bed willen ze kunnen ook een getroost worden en dan weer fijn terug in hun eigen bedje ik heb nooit geen problemen met ons zoontje gehad hij sliep heerlijk op zijn kamertje..Ik vond het een prachtig gezicht ook zo'n klein hummeltje in zo'n groot bed hahaha Maar ik vind het altijd best dom van moeders die het in bed nemen...Vroeger heb ik altijd bij een gezin gewerkt waar de   kleine ook bij in bed lag te slapen toen kwam er een tweede toen ging de man op de grond en moeders met 2 kinderen in bed!!nou gekker kan je het niet krijgen..Vind het trouwens ook niet gezond voor man en vrouw dat lijkt me echt geen feest...

groetjes gabriela
 
Hoi hoi,

Mijn zoon is nu bijna 3.Hij huilde als baby 17 uur per dag.
Later bleek dat er iets niet goed in zijn nek zat waardoor ie niet kon slapen.
Ik heb hem 2 jaar in bed gehad.Afleren is moeilijker dan aanleren.
Alleen ging hij bij ons niet in het midden.
Mijn man ging naar zolder en onze zoon kreeg zijn eigen dekentje.
Bij de 2e zou ik het nooit meer doen,in bed nemen.
Maar een ieder moet dat idd zelf weten.
Ik vind dat een kind in zijn eigen bed hoort.
Onze zoon lieten we een keer huilen en 2 uur later zaten we in het ziekenhuis omdat hij stikte.
Is best rot als je kind niet gewoon slaapt en je hoort van kennissen dat hun kind zo goed slaapt.

groetjes,
CLau
 
Hallo,

Aangezien bijna alleen "tegenstanders"reageren. ga ik ook reageren. Onze dochter heeft tot ze 8 maanden was, vanaf de 2e inenting,  bijna altijd bij ons in bed gelegen,.
Om een paar vragen te beantwoorden: we legden haar eerst in haar eigen bedje als ze voor de zoveelste keer wakker werd ging ik om 9 uur met haar in ons bed liggen. Ik was dan zelf wel zo doodop dat ik maar al te graag wilde gaan slapen. De gehele nacht door werd ze dan nog een aantal keer wakker. Ze ging gewoon niet slapen in haar eigen bedje ze verging van de jeuk door een aantal allergieën en wat we ook probeerden de jeuk bleef. Nu we met hormoonzalf zijn gaan smeren slaapt ze beter en ook in haar eigen bedje.
Als we haar koste wat het kost in haar eigen bedje hadden willen houden waren nu waarschijnlijk allebei, papa en mama, helemaal burn-out geweest.
En ja ik vond het ook wel eens een eng idee dat ze misschien zou gaan stikken maar ze lag in haar eigen slaapzakje hoger in het bed, ze lag verder vrij rustig.
Je merkte bij haar dat ze zich doordat ze zich zo rot voelde echt geborgen voelde bij papa en mama en daardoor weer wat beter sliep.

Renée
 
Waar ik me zo aan erger, zijn de woorden die worden gebruikt door tegenstanders die vinden dat baby's niet in bed horen bij de ouders

De woorden
- ik vind het echt niet kunnen
- ik vind het erg dom van die ouders
slaan in mijn ogen nergens op  

Laat iedereen toch in zijn/haar waarde

15 jaar geleden waren deze tegenstanders volgens de meningen van die tijd, de slechtste ouders allertijden geweest,  omdat het toen " zo in"   was om de baby's / kinderen in bed te nemen bij de ouders.

Nu is alles weer omgedraaid en over 15 jaar zal het wel weer  wat ander zijn
LB !!! Lekker belangrijk

Laat iedereen het toch lekker zelf weten wat ze doen
Tuurlijk mag je je mening geven, maar de nuance is ver te zoeken en daarom krijg je dat mensen zich zo aangevallen voelen.

Gr Jeannette

PS: ter info --> mijn dochtertje slaapt gewoon in haar eigen bedje --> voordat er weer wordt gedacht dat ........... pfffffffff

 
Terug
Bovenaan