oorbelletjes

A

Anoniem

Guest

Hallo mama's,
Mijn dochtertje heeft sinds ong. een maand oorbelletjes. Zijn er nog meer beebs die al oorbelletjes hebben?
Sil

hoi sil,

leuk he die oorbelletjes, mijn dochtertje had ze ook al vroeg, vond het erg schattig en leuk! nu gaat dat natuurlijk niet, maar ik vind het wel wat hebben!

groetjes susanne

Wat leuk dat je dat al mocht, hier doen ze dat niet meer zo vroeg bij de juwelier.
Dan mogen de kinderen pas vanaf 3 of 4 jaar (weet ik even niet meer) oorbelltjes.

Het staat wel lief hoor, vooral als ze van die kleine oorbelletjes mogen straks.

Groetjes Danielle

Nee, hier ook nog geen oorbelletjes.
Ik wil het proberen als ze een jaar of 2/3 is.
Wettelijk is het zelfs verboden tot 7 jaar als ik me niet vergis.... ach ja, regeltjes..regeltjes...
Lekker doen als je/jullie er zin in hebben hoor! staat wel errug schattig Sil!!!

groetjes Debby mv B'Elanna

Hoi,
Het is niet verboden, maar het moet tegenwoordig officieel via de richtlijnen van de piercing-wet. Onze juwelier doet dat dan ook netjes en dan staat er ook geen leeftijd voor.
Bij de eerste heb ik het ook pas laten doen toen ze al 2 was..wat een drama! Toen heb ik gezegd dat als ik ooit nog een meisje zou krijgen, ik het dan zo snel mogelijk zou doen, dus vandaar.
De oudste wist wat er ging gebeuren en heeft er daarna nog lang last van gehad. Die kleine heeft alleen even gehuild met schieten, maar 's avonds mocht ik er gewoon weer aan zitten, zonder dat ze reageerde.
Bij Antilliaanse en surinaamse culturen bijv. doen het ook zo snel mogelijk. Daar hebben ze de theorie dat hoe kleiner ze zijn, hoe minder pijn dat het doet, omdat de lelletjes nog heel week zijn.
En als ik dan naar mijn eigen ervaringen kijk, moet ik ze gelijk geven.
Groetjes Sil

Dat klopt ook wel, maar ik wacht toch liever.
Ik denk dat het door mijn eigen ervaring komt... Ik was dus een half jaar/jaar toen er bij mij oorbelletjes geschoten zijn.
Oorbellen kan ik nu dus niet meer dragen omdat ze schots en scheef zitten, en veels te dicht langs de rand.
Toen ik klein was zaten ze dus wel goed.. maar als je weer groter groeid komen ze dichter langs de rand te zitten.
Later heb ik er dus boven meer laten prikken.

Debby mv B'Elanna

hey!!!!

ik wacht totdat ze zelf oorbelletjes wil!!

x memke

Hoi
Mijn dochterje van bijna 2,had ook al oorbelletjes met 5mnd.
Ik vond het wel een beetje eng,maar ze heeft er nooit last van gehad.En het is een echt dametje,ze is dol op sierraden. kettinkje,armbandje,ringetje,ze vind het allemaal leuk.
Oorbelletjes laten schieten had ik nu niet meer hoeven proberen,ze zou hard wegrennen hihi.Laatst heeft ze nieuwe oorbelltjes gekregen en die laat ze dan ook aan iedereen zien hihi.

groetjes donna

Terug
Bovenaan