oorbelletjes

Anne krijgt pas oorbelletjes als ze die zelf wil en een jaar of 5 is (geweest). Nu schieten heeft niet zoveel zin. De kids zijn nog in de grpoei, dus straks zitten die oorbellen op de gekste plekken en moet het weer opnieuw (ik heb ervaring).
Bovendien vind ik oorbellen bij die kleintjes geen gezicht.

Dat is jouw mening, maar als je nou niks leuks weet te zeggen, hou het dan liever voor je.
Sil

Overigens is je kindje met 5 jaar ook nog in de groei hoor...

Hey Sil!

Ik persoonlijk hou er niet zo van, om zo klein al oorbelletjes te laten zetten. Vind  oorbelletjes wel heel leuk, maar ik wacht er zelf nog even (ook tot een jaar of 5, als ze het dan zou willen)  mee.
Staat jou meisje trouwens wel erg schattig, en inderdaad: iedereen moet doen wat hij/zij zelf wil!

X 4dec

Ik vond de opmerking van natas erg beledigend en kwetsend over komen; na het zien van de foto, zegt ze dat ze het geen gezicht vind. Daarmee voelde ik het als een belediging naar mijn kleintje.
Iedereen mag zijn mening geven, maar je mag ook wel even nadenken hóe je het zegt...
Sil

Het was geen opmerking naar jou kleintje hoor. En iedereen moet zelf weten wat ie doet, maar ik vind het niet passen bij kleine kinderen en dat heeft niets met jouw kindje te maken. Dat kindjes in de groei zijn met een leeftijd van 5 jaar weet ik ook. Ik heb zelf oorbellen gekregen met 6 jaar en ja, die gaatjes zitten dus ook op een hele verkeerde plek. Ik hoop dat mijn meisje ze niet wil, maar ja, ik weet natuurlijk niet hoe ze daar later zelf over denkt. Het beste is om het te doen als ze uitgegroeid zijn, maar er lopen zoveel kindjes met oorbellen rond met een jaar of 5/6, dus ik denk dat het dan erg lastig wordt.
Ik laat mijn meisje beslissen als ze er oud genoeg voor is en zelf een beslissing kan maken. Ik vind dat dat bij een jaar of 5/6 ligt en niet eerder, maar dat is mijn mening en dar hoef je het ook helemaal niet mee eens te zijn.

Het ging mij om de manier waarop je het had neer gezet, dat schoot even in het verkeerde keelgat.
Dat van die gaatjes is ook niet helemaal waar, heb ik zelf ervaren; ik heb mijn tweede gaatjes laten schieten toen ik 15 was en ik moest 1 kant daarvan vorig jaar weer opnieuw laten schieten. Dus met 5 jaar is dit risico nog even groot. Je oren groeien de rest van je leven, dus blijft dit altijd risico er altijd.
Sil

Ik vind het ook niet echt bij kleine kinderen passen. Volgens mij mag het ook niet bij kinderen jonger dan 7 jaar. Hiervoor groeien de kindjes nog te snel. Dan is de kans dat gaatjes 'verkeerd' komen te zitten het grootst.

Maar ik heb wel een paar vraagjes.
1. Gaat het niet irriteren als je kleintje slaapt? Op deze leeftijd slapen ze nog erg veel en mijn kind ligt altijd met haar hoofd op een zijkant en dan zou ze toch liggen op het pinnetje van die oorbel?
2. Hoe hou je het schoon? De dochter van mijn zus had ook oorbelletjes en dat is onwijs gaan ontsteken. Met als gevolg littekens op haar oorlelletjes en dit is blijvend voor de rest van je leven.
3. Wat als je dochtertje zelf later geen oorbelletjes meer wil? Hoe sta jij daar tegenover? Laat je dan alsnog je kindje beslissen?
4. Wat was jou reden voor oorbelletjes? Alleen omdat je het zelf mooi vond? En wat vind je vriend ervan?

Ik ben niet opzoek naar een discussie van goed of fout, maar ik heb er wel vragen bij.

Groetjes.

Terug
Bovenaan