Op voor 1e kindje

@linda
Het was inderdaad een beetje onwerkelijk, ik heb ook steeds het gevoel dat het niet klopt en dat ik vanavond of morgen alsnog ongesteld word.
Ik heb alleen gestest, maar toen hij positief bleem het wel meteen verteld. Ik geloof dat het bij hem ook nog even binnen moest komen, want hij zei er in eerste instantie niet zo heel veel op terwijl hij juist degene was die heel graag kinderen wilde! (ik natuurlijk ook wel anders had ik het niet gedaan). Maar nu lijkt hij er wel blij mee! 

haha hier was het ook m'n man die als eerste riep ik ben er klaar voor, ik vond het nog wat spannend dus heb het nog een paar maanden uitgesteld en nu zien we het wel :) Maar ik ben dan wel zo, dat ik het nodige uitzoek, dus bijv. na de seks even blijven liggen met je billen omhoog, omdat je dan meer "kans"hebt, hebben we hard om gelachen hahaha Ik vond de eerste keer, zonder pil, zonder condoom trouwens best heel erg bijzonder, wetende dat je allebei zo graag een kindje wilt en het heb uitgesproken. Hadden jullie dat ook?
Wanneer is bij jullie je nod als alles volgens schema verloopt? Bij mij is het 18 mei.
@tukkertje; zou toch geweldig zijn! Vooralsnog positief getest en moet het raar zijn als het toch negatief blijkt en je ongesteld wordt. Netjes getest ná je nod, hoor je ook niet veel meer. Dus bij deze; van harte!! Ga je nog een keer testen voor de zekerheid?

Jaa dat heb ik ook gedaan met de brillen omhoog, had dat in een serie gezien haha.
Wij gebruikten toch al geen condoom dus ik vond het niet heel anders.
Ik ga morgen zeker weer testen ja, al durf ik het eigenlijk pas echt te geloven als ik bij de vk ben geweest denk ik. 

Mijn spiraal is er pas vandaag uit gegaan dus ik heb geen ervaring nog weer om het zonder die spiraal te doen. We gebruikte ook nooit een condoom (jaja braaf getest op soa's toen we elkaar leerde kennen) dus dat is niet nieuw. Wij willen echter dus eerst een menstruatie nog afwachten en ik zit dan komende week in mijn vruchtbare dagen. Dus dan even niks doen, we willen ook geen condooms kopen speciaal daarvoor. Nu hebben wij sowieso wel al periodes dat we het wat minder vaak doen, eigenlijk zonder reden, het loopt gewoon zo en daar zijn we op zich prima mee, mijn vriend wel meer dan ik, als het aan mij ligt mag het wel meer maarja. Ik ben daarom ook wel heel benieuwd hoe het zo gaat zijn als we 'moeten' op bepaalde dagen. Ik heb ook al aan mijn vriend gevraagd of hij wilt weten dat ik dan in mijn vruchtbare dagen zit of niet, zodat het voor hem niet als een 'moetje' gaat voelen, maar dat wilt die wel. Gaat helemaal goed komen en ik ga het dan dus wel even gek vinden om het te gaan doen terwijl je dus weet dat het dan raak zou kunnen zijn. En idd, ook even met de billen omhoog liggen haha. En schijnaar schijnt het ook te helpen als jij als vrouw eerst komt zodat de samentrekking van je baarmoeder daarna helpt bij het vervoer van het sperma.

Ik ben ook 'op voor' mijn eerste kindje :). In juni gestopt met de nuvaring. Een paar maanden geprobeerd, 1 maand ovulatietesten gebruikt.. Maar toen kwam de twijfel. Ondanks dat ik graag kinderen wil en de situatie prima is (een gezinswoning, 10 jaar relatie) vond ik het toch erg spannend dat ik zo 'ineens' zwanger zou kunnen zijn. Toen dus even mijn vruchtbare dagen bewust ontweken... Mijn vriend wil nog wel al die tijd super graag, en bij mij beginnen de kriebels ook weer terug te komen. 

Hoi allemaal, 
ik vind het een super goed initiatief het starten van dit topic. Wij gaan ook “op” voor ons eerste kindje. Vind het mega spannend allemaal. 
2 april mijn spiraal laten verwijderen na 9 jaar (2e mirena) maar “helaas” nog niet ongesteld geworden. Ik heb dus echt geen idee hoe mijn cyclus loopt. 
probeer het voor nu maar even los te laten maar vind het wel lastig. 

liefs Kim 

@tukkertje, ja snap ik! Die zekerheid heb je indd echt pas bij de vk. Spannend, laat het morgen even weten!

@-Linda- haha, ja dat heb ik ook allemaal gelezen. We gaan het zien, of het direct werkt. Alles toegepast namelijk :DJa die vruchtbare periode, is wel even anders dan anders zeg maar. Ik had het ook van te voren tegen mn man gezegd, de data, dus elke keer vanuit het niets somde hij netjes de data op. En van de week kwam hij uit zn werk en het eerste wat hij zei; "vanaf vandaag "moeten" we he??" Achja, we houden de lol er maar in, dat is denk ik het belangrijkste. Ongemakkelijk is het zeker niet.

Wij deden het vanaf het begin af aan, ook nooit met condoom hoor, alleen laatste paar maanden toen ik gestopt was met de pil, om te ontpillen.

@Daniee XX spannend voor jullie ook! Ga je ovulatietesten gebruiken nu? Wanneer is jouw nod komende periode?

@ Talentino, welkom! Spannend indd. Ik heb zelf geen ervaring met een spiraal dus geen idee wat een beetje gemiddeld is wanneer het op gang komt. Afwachten.. enige wat je kunt doen. :) Hopelijk voor jou heb je snel je cyclus te pakken.

Terug
Bovenaan