Op voor 1e kindje

@nien, welkom ook. Spannend ook voor jullie. Ik heb helaas geen ervaring met ovulatietesten maar als je weet hoelang je cyclus gemiddeld is, ongv 14 dagen voor je menstruatie is je ovulatie heb ik wel eens geleden. Maar lees hier ook dat iedereen zo'n andere cyclus heeft. Ik denk gewoon een kwestie van testen iedere dag, zelfde tijdstip in de middag. Mijn vruchtbare periode begint volgens mijn app op de 7e dag na menstruatie en voel de ovulatie ook altijd en klopt precies met de app. Succes!
@lizzrob ja snap ik! Oh dat lijkt me best heftig wat je zegt over vorige maand, ben je blij en dan alsnog die menstruatie. Je weet het ook nooit hè. M'n zus zei een tijdje geleden al, als je gaat testen, test ajb pas na een week over tijd, zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Zij had het ook namelijk 2x gehad. 

Weten ze trouwens in jullie omgeving, familie/vrienden, dat jullie "bezig" zijn?

Dat is ook waar ik zo bang voor ben, dat je positief test en het toch nog misgaat. Dan liever meteen negatief.
Hier vanmorgen weer 2 positieve testen gedaan, waarvan 1 van cb. Ik hoop heel erg dat het allemaal netjes blijft zitten. Niemand in mijn omgeving weet dat we ermee bezig zijn en de meesten verwachten het ook nog niet denk ik. 
Ik ben trouwens 28 en mijn vriend 26, we zijn 3.5 jaar samen. 

Wanneer zouden jullie het vertellen aan ouders en omgeving? 

@lolas 
Ik heb mijzelf ook voorgenomen vanaf nu pas te testen na een week over tijd inderdaad. Sowieso nooit getest voor mn nod hoor, ook om dit te voorkomen.
Mijn omgeving weet niet dat we ermee bezig zijn. Ik ben nu 27 en mn vriend 31. En zijn 3,5 jaar samen ook.
Mijn doel is het te vertellen met 12 weken, maar of mij dat gaat lukken tegenover mn ouders weet ik niet haha 

Wat een goed idee, en al veel reacties! 

Ik ben 25 en mijn vriend is 29. We zitten nu in ronde 6, vorige ronde helaas een vroege miskraam gehad. 3 dagen na NOD positieve testen. 
Gelukkig kunnen mijn vriend en ik er goed over praten. Merk dat ik het zelf fijn vind om er veel over te lezen. Maar aan de andere kant word ik daar ook erg onzeker van en maakt dat ik er constant mee bezig ben. Ik vind het erg moeilijk om er niet mee bezig te zijn. 

Tot onze verbazing deze maand een positieve ovulatie test gehad, (erg slijmerige afscheiding) daarom voor de zekerheid een test gedaan. Mijn NOD zou 5 mei zijn. 

Het wachten en er geen invloed op te hebben vind ik het ergste. Hoe gaan jullie hier mee om? Ik moet me echt heel erg inhouden om voor de NOD niet te gaan testen. 

We gebruiken trouwens al een tijdje ovulatie testen, in het begin vond ik dit erg fijn. Dit hielp me erg om mijn eisprong te herkennen. Nu merk ik dat ik door de ovulatie testen nog meer gefocust ben op de vruchtbare dagen. Ik hoop dat het niet meer nodig is. Maar anders ga ik ze denk ik niet meer gebruiken. Zo ben ik er hopelijk minder mee bezig. 

Ik hoop dat we hier allemaal snel een positieve test in handen zullen hebben. 

Groetjes

Welkom voor weer de nieuwe mensen! Wat leuk!
Mijn beste vriendin weet dat gister de spiraal eruit is gegaan en dat wij binnenkort dus gaan proberen. Mijn moeder weet dat we het ook binnenkort willen gaan proberen maar ik heb haar niet vertelt dat de spiraal eruit is. Ik zou het mijn ouders en de ouders van mijn vriend dan tegen die tijd zeggen zodra we de eerste echto hebben gehad denk ik. En de rest met de 12 weken.
Ik bedacht me gister dat het voor ons nu toch nog wel zo'n 5 weken duurt voor ik in die ovulatieronde zit dat we het echt gaan proberen omdat we dus nu eerst een menstruatie willen afwachten. Dan krijg ik alweer zo'n argh dat duurt nog zo lang gevoel. Maarja de eerste stap is al gezet en ik moet het gewoon per ding bekijken. Dus nu toewerken naar of ik komende week deze ovulatie ga voelen, dan toewerken naar de menstruatie over 3 weken enz. Maar bluh ik heb echt geen geduld haha. Nu al niet...

@lolas: Dat klopt inderdaad als je een regelmatige cyclus van ongeveer 28 dagen hebt. Alleen heb ik de ene maand een cyclus van 46 dagen en de andere maand een cyclus van 32. (of ergens daar tussen in). Het verschilt dus nogal. Hoop dat ik door middel van de ovulatietesten iets meer duidelijkheid krijg over wanneer mn eisprong is. Baal er wel ontzettend van dat mn cyclussen zo lang zijn. 
@lizzrob & @ClauClau: Jeetje dat is ontzettend balen. Je bent natuurlijk super blij in het begin met die positieve test en daarna valt het dan toch zo tegen. Om tot de NOD te wachten met testen is lastig, maar ik denk wel het beste. Ik probeer afleiding te zoeken, lukt de ene dag beter als de andere dag. 
@Tukkertje: weer positieve testen. Klinkt heel positief. Snap dat je hoopt dat het blijft zitten, dat zou ik ook heel spannend vinden in het begin. Als je dan de eerste keer bij de verloskundige komt voor een echo en het hartje klopt is dan wel een opluchting denk ik. 
Ik ben dus 24 en mn partner 26. Wij hebben het aan niemand verteld. Al verwacht ik dat sommige van mn vriendinnen en mn moeder het ergens wel aan zien komen. Het liefst zou ik het onze ouders vertellen bij 7 weken (na de eerste echo). Mn vriendinnen en andere familie zou ik het vertellen na 12 weken echo (voor toch iets meer zekerheid). 
Ik begin vandaag met ovulatietesten. (dag 8 van mijn cyclus). Tis heel vroeg als ik weer een cyclus van + 40 dagen heb, maar wil mn sprong niet missen. Ben ook benieuwd als ik die cyclus van + 40 dagen heb of mijn eisprong dan ook zo laat is of dat mijn lichaam mn menstruatie pas laat loslaat (sorry weet even niet hoe ik het anders moet benoemen). Heb namelijk ook ergens gelezen dat bij spanning of stress de menstruatie langer op zich kan laten wachten. Heb niet echt een stress/spannings gevoel als ik op mijn menstruatie wacht, maar misschien toch onbewust.  
Liefs Nina 

@Clauclau 
Het wachten is inderdaad wel echt vervelend. 
Het ergste vind ik nog het moment dat je toch weer ongesteld wordt. Vond het al nooit een pretje maar nu baal ik er helemaal van.
Ik was erg bang dat ik er nog niet klaar voor was, maar na vorige maand een licht positieve test en vervolgens toch ongesteld worden en negatieve testen was ik best even down. Hierdoor is mij wel heel duidelijk geworden dat ik en mijn vriend het echt willen en een kindje meer dan welkom is.

Terug
Bovenaan