Op voor 1e kindje

@Talentino: Hoe was je cyclus met spiraal? Werd je toen wel of niet meer ongesteld? Want een mirena zou als het goed is niet je eigen cyclus moeten veranderen. Dus ik verwacht daarom ook dat het bij mij gewoon zo door blijft gaan als eerst, enkel wat heftiger ongesteld. Ik had namelijk wel altijd gewoon mijn cyclus in beeld. Ik wist wanneer ik ongeveer mijn eisprong had, merkte dat aan slijm, bruine afscheiding en wat steekjes aan een kant (sorry voor de vieze details haha, maar dat hoort er op dit forum nou eenmaal bij haha). En ik had ook 'gewoon' een menstruatie elke maand die zich met een goede kramp een dag van te voren en wat bruin afvegen altijd netjes aankondigde. Wel was mijn menstruatie echt anders. Veel lichter en korter dan zonder spiraal. Ik heb mijn spiraal maar 2 jaar gehad maar had daarvoor ook niks dus daar vergelijk ik het dan mee. Oh en welkom trouwens!

[quote quote=10316864]Hoi allemaal, ik vind het een super goed initiatief het starten van dit topic. Wij gaan ook “op” voor ons eerste kindje. Vind het mega spannend allemaal. 2 april mijn spiraal laten verwijderen na 9 jaar (2e mirena) maar “helaas” nog niet ongesteld geworden. Ik heb dus echt geen idee hoe mijn cyclus loopt. probeer het voor nu maar even los te laten maar vind het wel lastig. liefs Kim[/quote]
Dat wordt nog even afwachten dan wanneer je cyclus begint. Probeer er inderdaad niet al te veel aan te denken en afleiding te zoeken.

@lolas: Dankjewel voor je berichtje :). Altijd fijn om een groepje te hebben waar we dit soort dingen kunnen delen met elkaar. Ik duim met je mee voor 18 mei :)
@-Linda-: Vanaf dat mijn spiraal is geplaatst ben ik geen dag meer ongesteld geweest. Ik voel mijn eisprong ook niet (althans dat denk ik). Je leest heer dan de verhalen dat er vrouwen zijn die geen menstruatie hebben gehad en gelijk zwanger raakten. Ik heb totaal nergens last van dus ik vermoed dat ik niet zwanger ben maar heb dus ook geen idee wanneer ik moet gaan testen omdat ik niet weet wanneer mijn NOD is. 
Wat fijn dat je spiraal vandaag verwijdert is, ook een leuke spannende tijd :). De tips van de vrouw eerst klaarkomen kende ik nog niet, daar ga ik straks maar even dankbaar gebruik van maken :). Gaan jullie het gelijk "proberen" of neem je nog een tijdje om ervoor te zorgen dat al je hormonen uit je lichaam zijn?
@Lizzrob: dankjewel voor je bericht. Ik ben ook even gestopt met de ovulatietesten. Heb ze nu de hele maand gedaan en dan zag ik weer een heel licht streepje dan weer niet maar totaal geen duidelijke donkere streep (action ovulatietesten). Besloten om het deze maand maar even te laten voor wat het is. Welke ovulatietesten ga jij gebruiken?

@Talentino
Ik gebruik de digitale van clear bleu. Ik weet van mijzelf dat ik 'gewone ovulatietesten' niet duidelijk genoeg vind. Die van cb geeft het heel duidelijk aan, dus heb deze. Ben op dag 13 begonnen met testen, volgens de app die ik heb, zou ik vandaag mn eisprong moeten hebben, maar nog negatief getest. 
Ik vermoed ook dat mijn eisprong later is dan wat normaal is. Wat dus betekent dat we al 5 maanden lang op het verkeerde moment volop actief bezig zijn haha.
Ik krijg nu wat meer duidelijkheid over mijn eigen cyclus en lichaam, wat ik fijn vind.

@Talentino: Oh ergens natuurlijk wel fijn dat je al die tijd niet ongesteld bent geweest, scheelt ook weer een boel gedoe haha. Maar nu is het wel lastig ja. Ik dacht echt altijd dat je cyclus vrij onveranderd bleef door de spiraal maar zou dus echt zomaar kunnen dat ik dat fout heb. Wij willen eerst een menstruatie afwachten, die komt over iets minder dan 3 weken. Gewoon om te kijken hoe mijn lichaam het zonder spiraal doet en of mijn cyclus idd nog hetzelfde is als eerst, ik ben dan dus ook benieuwd of ik zoals gewoonlijk mijn ovulatie ga voelen volgende week. Vanaf mijn volgende menstruatie willen we het dus echt gaan proberen, ik kan niet wachten!
Ik lees al een poosje mee op dit forum en er zijn ook een heleboel meiden die temperaturen om hun ovulatie te vinden, dat zouden jullie ook nog eens kunnen proberen.

Jullie zijn lekker actief hier :)
Wij zijn het deze maand pas voor het eerst gaan proberen, zonder pil en condooms. Wel al 6 maanden ontpilt en cyclus bijgehouden. En vanaf maart foliumzuur gaan nemen. 
Ik ben zo benieuwd hoe het ook allemaal gaat lopen bij jullie. Leuk om te lezen en bij te houden. Hoop dat iedereen snel een positieve test in handen heeft :)
Dat temperatuur bijhouden is indd ook nog een optie. Misschien ooit na een tijdje. Kijk het eerst wel even aan. 

@lizzrob, goed dat je daar nu achterkomt dmv die test. Ben benieuwd wat je ovulatietest aan gaat geven, welke dag het dan wel is. 
Hoe oud zijn jullie allemaal? Ik ben 31 jr.

Hi! 
Ik doe graag mee in dit forum. Wat een goed idee @Lizzrob! Ik vind het heel herkenbaar. Ik praat er ook graag over. Vind het ontzettend spannend hoe het allemaal gaat verlopen en vind het ook allemaal heel intressant om me in dingen te verdiepen. Dus ik klets graag mee.
Ik ben 24 jaar oud en bijna 6 jaar samen met mijn partner waarvan een dikke 3 jaar samenwonend. Maart 2019 gestopt met de pil. Eerst even 'ontpilt' en mijn cyclus bijgehouden. Mei wordt de 2e poging voor ons eerste kindje. De eerste maand hebben we het zonder ovulatietesten geprobeerd. Echter heb ik last van een onregelmatige cyclus, dus daarom besloten om toch voor de ovulatietesten te gaan om te kijken waar mijn ovulatie ergens zit. Wil optijd beginnen met testen want wil de ovulatie niet missen, dus liever een paar extra testen erdoor heen de eerste keer. Iemand nog meer ervaring met ovulatietesten bij een onregelmatige cyclus? Op de hoeveelste dag beginnen jullie met testen? 
@Tukkertje: wat leuk, gefelicteerd. Snap dat het onwerkelijk is en dat je extra wil testen. Bij de verloskundige wordt het inderdaad pas heel werkelijk.
@Lolas: haha grappig, mijn partner begon ook eerder over kinderen dan ik, van hem had het wel iets eerder al gemogen. Maar ik heb het toch een aantal maanden uitgesteld. En nu zijn we er allebei helemaal klaar voor. 
Ben benieuwd hoe het voor iedereen gaat lopen en hoop dat iedereen snel een positieve test in handen heeft.
Liefs, Nien. 

@lolas
Ja ben wel blij dat er nu achter kom. Heb ook altijd gezegd, 1e half jaar doen we lekker aanmodderen en kijken we hoe het gaat. Wel met de insteek, als er na een half jaar nog niks is, beginnen we met ovulatietesten. Vandaar nu begonnen. 
Vorige maand wel een hele lichte zwangerschapstest in handen gehad, alleen was het eitje niet ingemetseld en dus wel ongesteld geworden uiteindelijk (volle week later dan normaal)
Ik ben trouwens 27 nu

Terug
Bovenaan