op wie gaan jullie morgen stemmen??????

hoi,

Ik ben het met Mienetje eens.
Wat een eng idee; anti-Islamering brrr...
En dan die fantiekelingen die erbij staan te juichen.

Ik ben dan ook heel benieuwd naar de redenen van Vero,
omdat je aangaf Geert Wilders wel te mogen.
Wat vind je dan zo goed aan hem?

groetjes Linda

Wat vinden we van de verkiezingsuitslag? Ik weet niet wat ik ervan moet denken...

Ik vind dat MammavanSterre een goed punt heeft hier:

"Waar ik me wel aan stoor is dat sommigen lijken te vergeten dat niet ALLE hardwerkende mensen ook meteen maar VEEL verdienen."

Verzorgenden en verpleegkundigen in ziekenhuizen, bejaardentehuizen en verpleeghuizen bijvoorbeeld - die mensen lopen zich de benen uit het lijf en de rechtse partijen willen dat ze nog "efficienter"  gaan werken... Pardon? Dus ipv 5 minuten per patient nog maar 3? Waar gaat dat heen?

Ik heb zelf op GroenLinks gestemd. Ik vind het nogal kwalijk dat het altijd maar over de economie gaat (zowel links als rechts) en bijna nooit meer over het milieu, terwijl intussen de bewijzen zich opstapelen dat de poolkappen veel sneller smelten dan voorheen voorspeld. En wisten jullie dat Nederland op het gebied van milieumaatregelen intussen een van de slechtse is in heel Europa? Dat is toch ook beschamend, denk ik dan. Het doet me pijn te denken dat de heilige koe (de auto) en meer geld in de modale en bovenmodale portemonnee belangrijker is dan wat voor wereld we voor onze kinderen achterlaten...  

Ik geloof er niet in dat links alleen maar 'cadeautjes' wil uitdelen - ze willen juist de verschillen tussen arm en rijk  kleiner maken, en dat betekent niet 'meer geld voor uitkeringen'  maar wel 'meer geld voor mensen die heel hard werken en heel slecht verdienen.'

Maar ja... ieder z'n heug natuurlijk. Ik vind het wel geweldig dat zo'n discussie op dit forum gewoon kan, trouwens!! Vrijheid van meningsuiting is wat mij betreft een groot goed.

~Hilde

Ook ik heb voor Groen Links gekozen omdat de natuur voor mij erg belangrijk is.
Sorry ik geef niets om meer geld als ik met een kapje op naar buiten moet tegen de viese lucht en ik baal er nu al van dat er bijna geen plek in Nederland is waar je geen snelweg hoort. Ik wil graag in het bos kunnen lopen met mijn kind en kunnen genieten van de natuur.   Wat ik nu heb zien gebeuren bedrijven en groot aandeelhouders die alleen maar meer vrije tijd hebben en meer geld. De middenmoot die steeds meer onder stress en druk staat maar hier geen cent meer voor krijgt en laat staan meer vrije tijd. Hopelijk kan de VVD nu eens niet mee reageren en kunnne we weer denken aan sociale dingen en leef omstandigheden verbeteren. Ook de jongeren denken alleen maar materialistisch en geven alleen maar uit en uit en komen zo in de schulden daar moest maar eerst eens wat aan gedaan worden! Kinderen en volwassen moeten leren weer om gaan met geld en leren dat je niet meer uit kunt geven dan je hebt. Lenen alleen als het een investering is (dus bij huis of starten eigenbedrijf).

Ik heb gelukkig voor Geert Wilders gestemd. Eerst twijfelde ik wel, er kwam bij mij PvdA uit, maar toen bos zo kinderachtig ging doen wilde ik  CDA stemmen, maar ik had al een hele tijd geert in gedachte. Tot mijn moeder vertelde dat ze op Geert zou gaan stemmen en mijn oma ook. Toen twijfelde ik niet meer. Meteen Geert gedaan......
Laat die buitenlanders maar in hun eigen land hun straf uitzitten. Ik zie elke keer in "opsporing verzocht"dat ze buitenlanders zoeken....

Hoi,
Wat een uitslag zeg. Zal lekker moeilijk worden hier nog iets van te brouwen. Wel leuk, zo'n politieke discussie op een zwangerschapsforum!
Ik heb PvdA gestemd en ben een beetje teleurgesteld over de uitslag. Ik ben echt geen ontzettende PvdA-fan, maar kan me wel het meest vinden in hun standpunten. Alles net iets socialer zonder dat echt ALLES door de overheid geregeld wordt. De economie moet inderdaad ook doordraaien. Dat laatste mis ik in de standpunten van GL en SP.

En even een reactie op voorgaande bericht van Lively1975: je veranderd je stemgedrag omdat je vindt dat de lijsttrekker een beetje kinderachtig doet!!!??? Je stemt toch op een partij vanwege de standpunten waar ze voor staan, toch niet om de manier waarop een lijsttrekker praat! Hoezo alleen op het poppetje stemmen. Dus als een verschrikkelijke partij een leuk fotomodel inzet die ook nog leuk kan praten, dan stem je daar op?

Maargoed, ik ben wel benieuwd waar dit naar toe gaat!
Ivy

alleen even een reaktie om deze naar boven te halen.
Bij één van de reakties staat dus het stukje over die buitenlanders die weg moesten, waar Siraa zich, volgens mij terecht, aan stoort.

Even een reactie op Lively1975

Je ziet alleen maar buitenlanders bij opsporing verzocht?
Naar welke opsporing verzocht kijk je dan?
Volgens mij kijk je niet goed.

En voor alle andere mensen die willen dat criminele buitenlanders het land verlaten:
Denk je nou echt dat Nederland beter wordt als je buitenlandse criminele het land verlaten, er zijn ook genoeg (of ik moet zeggen teveel) nederlandse criminelen in het land.

Ik ben gewoon tegen criminaliteit in wat voor vorm dan ook en dat is absoluut niet afhankelijk van iemands nationaliteit.
Laten ze criminelen hogere straffen geven, dat lijkt me een stuk effectiever!

Poeh poeh... pittige uitspaken worden hier gedaan zeg. Ik denk dat iedereen die Rita V. gestemd heeft, puur rasistisch denkt. Je kunt niet sec zeggen: "Rita heeft ze op een rijtje en zorgt er tenminste voordat Nederland weer voor de Nederlanders is." Zelfs Geert Wilders is in mijn ogen  nog verstandiger dan Rita V. Rita V. lijkt maar één punt op haar agenda te hebben: Nederland zuiveren. Hoe kun je bijvoorbeeld  in vredesnaam een gezin het land uitzetten, waarvan de kinderen hier geboren zijn? Rita V. heeft vast geen allochtone kennissen...

Anyway, ik heb met mijn hart gestemd. Nee, natúúrlijk zou ik het niet fijn vinden als de hypotheekrente straks (vanaf een bepaalde grens) niet meer aftrekbaar is. Maar ik vind het WEL eerlijker naar de medemensen (Nederlander of buitenlander) die minder bedeeld zijn, dat zij hun rente nog wel volledig aftrekbaar hebben en dat de rijkere medelanders niet alles meer terugvangen. Iemand schreef dat de rijkeren voor alles meer moeten betalen. Ja, dat zal best. Maar er bestaan in ons kikkerlandje mensen die naar de voedselbank moeten. Er zitten  bejaarden uenlang in dezelfde luier (!!) omdat er een tekort is in de zorgsector (vergeet niet: je bent zelf ooit ook bejaard!). Alleenstaande moeders met een minimum inkomen moeten zichzelf én hun kinderen onderhouden. Bij al deze mensen  komt zoiets als bijvoorbeeld 'vakantie' of 'shoppen' of 'uit eten' niet eens meer voor in hun woordenboek. De rijken worden steeds rijker (geld maakt geld) en de armen blijven arm.  En daar mag wat mij betreft een einde aan komen.  Ook al gaat dit mijzelf in de toekomst ook benadelen. Iemand zei mij vorige week:  "SP??? Je bent gek!  Dat ga je voelen in je portemonnee hoor! Ik stem Rita, echt een moordwijf!" en mijn antwoord was: "Ja, maar wat als dit nu eens strookt met mijn gevoel? En Rita V? Inderdaad: een moordwijf!"

SP dus voor mij. En ik hoop dat Jan het redt want volgens mij is hij echt een goudeerlijke kerel die ze WEL allemaal op een rijtje heeft.

Groet allemaal!

Anouk

Terug
Bovenaan