Poeh poeh... pittige uitspaken worden hier gedaan zeg. Ik denk dat iedereen die Rita V. gestemd heeft, puur rasistisch denkt. Je kunt niet sec zeggen: "Rita heeft ze op een rijtje en zorgt er tenminste voordat Nederland weer voor de Nederlanders is." Zelfs Geert Wilders is in mijn ogen nog verstandiger dan Rita V. Rita V. lijkt maar één punt op haar agenda te hebben: Nederland zuiveren. Hoe kun je bijvoorbeeld in vredesnaam een gezin het land uitzetten, waarvan de kinderen hier geboren zijn? Rita V. heeft vast geen allochtone kennissen...
Anyway, ik heb met mijn hart gestemd. Nee, natúúrlijk zou ik het niet fijn vinden als de hypotheekrente straks (vanaf een bepaalde grens) niet meer aftrekbaar is. Maar ik vind het WEL eerlijker naar de medemensen (Nederlander of buitenlander) die minder bedeeld zijn, dat zij hun rente nog wel volledig aftrekbaar hebben en dat de rijkere medelanders niet alles meer terugvangen. Iemand schreef dat de rijkeren voor alles meer moeten betalen. Ja, dat zal best. Maar er bestaan in ons kikkerlandje mensen die naar de voedselbank moeten. Er zitten bejaarden uenlang in dezelfde luier (!!) omdat er een tekort is in de zorgsector (vergeet niet: je bent zelf ooit ook bejaard!). Alleenstaande moeders met een minimum inkomen moeten zichzelf én hun kinderen onderhouden. Bij al deze mensen komt zoiets als bijvoorbeeld 'vakantie' of 'shoppen' of 'uit eten' niet eens meer voor in hun woordenboek. De rijken worden steeds rijker (geld maakt geld) en de armen blijven arm. En daar mag wat mij betreft een einde aan komen. Ook al gaat dit mijzelf in de toekomst ook benadelen. Iemand zei mij vorige week: "SP??? Je bent gek! Dat ga je voelen in je portemonnee hoor! Ik stem Rita, echt een moordwijf!" en mijn antwoord was: "Ja, maar wat als dit nu eens strookt met mijn gevoel? En Rita V? Inderdaad: een moordwijf!"
SP dus voor mij. En ik hoop dat Jan het redt want volgens mij is hij echt een goudeerlijke kerel die ze WEL allemaal op een rijtje heeft.
Groet allemaal!
Anouk