op wie gaan jullie morgen stemmen??????

Ik wil nog 1 ding kwijt. Als je rechts stemt betekent dat niet dat je niet sociaal bent!! Ook de rechtse partijen hebben een sociaal beleid. Het is Geert Wilders bv die ervoor staat dat de boeren uit landen als Zuid Afrika en Bolivia een eerlijke kans krijgen op de handelsmarkt en dus op een eerlijk bestaan, het is dezelfde Geert Wilders die wil dat dierenrechten worden vastgelegd in de wetn enz enz. Velen horen alleen dat ie tegen marrokanen is maar ook dat is niet waar. Hij is tegen criminele allochtonen die hier de boel komen verzieken met een dubbel paspoort. Hij heeft de stelling dat als je 3 keer een crimineel feit pleegt en dan hebben we het niet over het stelen van een pakje kauwgom dat je indien je een dubbel paspoort hebt terug kan naar je eigen land. Zorg dus dat je het als allochtoon niet zover laat komen denk ik dan dan is er niks aan de hand toch? Ik ken er ook genoeg die gewoon een opleiding volgen, een baan hebben en prima passen in de nederlandse samenleving. Nou met die mensen heb ik dus geen probleem.

Tevens voel ik me niet geroepen om overal maar meer voor te betalen omdat ik toevallig een Heao opleiding heb gevolgd en een leuk salaris verdien. Ik heb deze studie niet cadeau gekregen. Ik heb hier keihard voor geploeterd en bij Mc Donalds gewerkt om hem te kunnen betalen. 4 jaar lang was ik aan het leren als de mensen die na het mbo gestopt zijn uit gingen of aan het strand lagen. Ik vind dus dat ik mijn salaris heb verdiend en nog steeds verdien want ik werk hard en inhoudelijk is het geen makkie. Begrijp me niet verkeerd. 1/3 van mijn inkomen gaat naar goede doelen, ik verstuur elk jaar kaarten van Amnesty international, ik breng mijn oude kleren naar het leger des heils, ik ben bloeddonor, collecteer al jaren voor de kankerbestrijding enz enz. En ojaaa ik pis ook nog voor moeders voor moederds hahahahaha!
Ik vind Nederland sociaal zat. Het enige waar ik me echt heel erg zorgen over maak zijn die ouderen die wegkwijnen in verzorgingshuizen en veel te weinig aandacht krijgen. Laat ze daar die werkelozen maar eens voor in gaan zetten. Krantje lezen met die mensen, stukje wandelen enz. Kleine moeite groot plezier!

I rest my case!

Het is net een politiek debat!! Nu nog beslissen op wie ik ga stemmen! hihihihi
x ing

Hoi Inge,

jij hebt helemaal gelijk,  ik heb alleen maar havo gedaan en ben toen gaan werken, en dat was mijn eigen keus. Ik moest per se met paarden gaan werken, en daar heb je niet direct heao voor nodig...tja misschien als je wilt gaan berekenen hoe je die drol het beste kunt verplaatsen...
Maar, wat jij zegt is gewoon, ik vind ook dat mensen die meer verdienen, daar ook recht op hebben. Wij zitten op modaal, maar ons hoor je niet klagen.
We hebben een groot huis, maar daar zijn we wel voor naar Belgie gegaan, hier zijn de scholen ook beter, je krijgt meer kinderbijslag, de auto's kosten hier ongeveer 25 % minder, ga zo maar door...
Ik merk ook wel dat er hier veel meer geld in de zorg word gestoken, de wachtlijsten zijn zeer kort en ze maken hier nog tijd voor je.

Ik denk dat politiek nederland nog wel wat kan leren van de situatie in Belgie. Hier hebben ze bijv. geen medelijden met werklozen, sta je op straat krijg je maar 60% van je salaris...okee, kan vervelend zijn als je op straat komt net zoals bij VW vorst.. maar daar doet Verhofgstad ook zijn best voor...zegt ie!!

Nou dit moest ik even kwijt...

En voor Miep, wij hebben geen recht meer om te stemmen, ik heb iig geen stemkaart of bericht gehad...

Groetjes Valerie

Hallo!
Hier moet ik toch echt even op reageren. Wat een leuke discussie. En dat iedereen een andere mening heeft. Geweldig om alles te lezen. Ik zou eigenlijk ook op Geert Wilders stemmen. Iedereen zegt dat ie discrimineert maar ik ben het hier totaal niet mee eens. Hij zegt niks over de buitenlanders die hier al in Nederland zijn maar hij zegt gewoon 'voor 5 jaar de grenzen op slot'. Nou volgens mij niks verkeerds aan hoor!
Maar toch stem ik niet op Wilders. Hoe graag ik dit ook wil. Ik ga er niet vanuit dat hij in de tweede kamer komt. Dus telt mijn stem weinig. Ik kan dan beter mijn stem aan het CDA geven en hopen dat we geen linkse coalitie krijgen want dat wil ik dus echt niet.
En de laatste jaren gaat het echt zo slecht niet met nederland en ik vind dus dat de CDA het ook goed doet. Nou stem ze iedereen!
Groetjes Kirsten mama van Tyche (19/08/06)

Dag mensen

Elke keer weer verbaas ik me op dit forum over hoe weinig tolerantie er opgebracht kan worden voor andere meningen. Wat me op is gevallen bij dit onderwerp is dat de 'rechtse' mensen, die volgens de 'linkse' mensen niet sociaal en tolerant zijn, voornamelijk hun mening geven over het eigen kiesgedrag. Ik heb nog niet veel veroordelingen gelezen over de linkse kiezers vanuit deze hoek. De 'linkse' mensen daarentegen, volgens zichzelf ooooh zo sociaal, beginnen met oordelen te gooien en laten de rechtse kiezers niet echt de ruimte om hun eigen mening te hebben.
Hoe sociaal is dat??????? En tolerant???
Als je pretendeert zo ruimdenkend en sociaal te zijn, laat de rechtse kiezers dan gewoon hun andere mening hebben, zou ik zeggen! Dat veroordelen is ook een reactie vanuit angst waarschijnlijk, waar rechtse kiezers van veroordeeld worden. Soms bang dat rechts te sterk wordt?

Overigens ben ik geen rechtse kiezer voor het geval 'men' denkt dat ik dat ben door mijn voorgaande mening...

Hi ladies,

Erg interessant om alle standpunten  te lezen. Ik voel zelf het meeste  voor het CDA, maar ga waarschijnlijk VVD stemmen, omdat ik  hoop dat deze deze groot genoeg wordt om wederom met het CDA te regeren.

Er zijn absoluut zaken die ik niet goed geregeld vind door deze partijen, maar ik denk dat de 'rest' het slechter gedaan zou hebben. Ik hoop dat ze blijven en de komende 4 jaar de kans krijgen om een aantal zaken beter te organiseren. Ik heb het idee dat wanneer we een links kabinet krijgen, deze de boel compleet overhoop gaan gooien. Het is zo makkelijk om als oppositie van alles te roepen, maar ga het maar eens in de praktijk brengen. Heb absoluut veel respect voor de ideeën van mensen als Marijnessen en Halsema, maar soms denk ik wel eens dat ze niet zo goed kunnen rekenen. Het geld moet ergens vandaan komen. En zaken goed regelen betekent niet altijd veel geld er tegenaan gooien, maar efficient te werk gaan. En daar hoor je dan zo weinig over.

Ben heeeeeel benieuwd wat de uitslag is.

Veel plezier met stemmen allemaal!

Groet,
Laura

Ik vind het heel erg wat ik hier alles moet lezen en ben heel erg bezorgd over de toekomst van Nederland.

Ik ben  van mijn vaders kant duits  en  van mijn moeders kant  nederlands maar leef wel sinds geboorte in Duitsland. Sinds een paar jaren woon ik dicht bij de nederlandse grens zodat ik ook veel in Nederland op bezoek ben. Mijn hart slaat voor Nederland!

Ik ken het al heel lang dat je als duitse eigenlijk niet naar Nederland mag komen vooral niet met de eigen auto. Je wordt overal getituleerd als "rotmof" enz. Heel erg schrikken laten mij de laatste tijd de jongeren in Nederland die ik met Lonsdale-spullen zie rondlopen en met t-shirts waar je op kunt lezen "100% puur nederlands". En ze dragen "Springersteiefel" met witte veters en heel erg kort haar. In Duitsland zijn deze jongeren gewoon "rechts", "neonazis" enz. Maar in NL? Daar is het maar jeugdcultuur!!! Hier klopt toch iets niet!

Ik vind dat Nederland totaal de foute richting op gaat en ik hoop dat de verkiezingen van vandaag toch laten zien dat een grote deel van de nderlanders het niet mee ens is met die partijen die ervoor zorgen dat mensen angst hebben voor alle vreemdelingen! Ik begrijp heus wel dat er in Nederland een probleem is met buitenlanders maar ik vind het heel erg hoe zommige politici misbruik bedrijven met het feit dat mensen altijd een beentje voorzichtig zijn met dingen die ze niet kennen!

He, wen leven in tijden van Europa...sinds boven de 60 jaren hebben wij in het midden van Europa geen oorlog meer gehad! Vrede is toch het beste wat ons kan overkomen. We zijn rijk! (Bijna) Iedereen heeft een dak over z ´n hoofd, heeft te eten, te drinken, kleren in de kast en kan dan ook nog z ´n eigen mening kwijt...Ik vind dat dat toch nog het belangrijkste is en dat mag niet vergeten worden.

Ik wens jullie allemaal een goed keuze vandaag!

Groetjes

Jay

Lieve Inge en andere zwangeren,

Er moet me toch nog iets van het hart... Inge, je  vertelt over  MBO-ers die na hun opleiding uitgingen of op het strand lagen. Sorry, maar ik vind dit geen realistische voorstelling van zaken. Er zijn genoeg mbo-ers die hun opleiding netjes hebben afgerond en al  op redelijke jonge leeftijd  aan het werk zijn gegaan, bijvoorbeeld in de zorg, als verpleegkundige, als kapster, politie-agent, onderwijsassistent, in winkels, als doktersassistent etc. etc. Allemaal beroepen die keihard nodig zijn en erg belangrijk. Niet iedereen heeft het verstandelijk vermogen om een HBO opleiding af te ronden. Ik werk in het basisonderwijs en hier zie ik kinderen die gemotiveerd zijn, en graag mee willen doen, zich inzetten, maar waarschijnlijk met moeite een mbo opleiding zullen afronden. Natuurlijk zijn er ook die het laten versloffen op het mbo, maar die kom je ook zeker in het hoger onderwijs tegen.  Zie het niet als een aanval op je hele verhaal, maar ik vind dat het wat genuanceerder ligt allemaal.

Ik hoop dat mijn betoog een beetje goed overkomt, ik  vind het soms rete-lastig om in zo'n stukje te schrijven wat ik vind en dat niet verkeerd over te laten komen. Ik  heb wel degelijk respect voor een ieders mening, maar je kunt het er toch soms ook oneens over zijn en dat moet je dan ook kunnen zeggen.

Ik vond het debat trouwens van gisteren best boeiend om te zien, het lijkt de laatste jaren wel steeds toegankelijker en spannender te worden in de politiek.  Iedereen veel succes met het bepalen van je stem!!

Liefs, Mimi  

Terug
Bovenaan