op wie gaan jullie morgen stemmen??????

Hoi Mamma van Sterre,

Je betoog komt niet gek over hoor enne je hebt ook gewoon recht op je mening. Echter ik bedoel helemaal niks negatiefs te zeggen over mbo'ers hoor! Sterker nog ik heb zelf ook lekker MBO gedaan. Ik selecteer mensen niet op achtergrond of opleiding. Ik kom uit een jan modaal nest en dat zal ik nooit vergeten. Mijn vader verdient zijn geld nog steeds met zijn handen.  Hetgeen wat ik bedoelde is dat mijn vrienden en vriendinnen die ik had toen ik studeerde het weekend en de avonden lekker vrij waren en tijd hadden voor leuke dingen. Zij gingen werken na het mbo dus hadden meer tijd voor zichzelf. Als je studeert ben je naast je college's zo'n 40 uur bezig met studie. Zaterdag leren, zondag leren, altijd tentamenweken na vakanties dus kerstvakantie leren enz enz enz. Sommigen hebben het beeld dat studenten het makkelijk hebben maar ik heb keihard moeten werken en heb 4 jaar lang nee moeten zeggen tegen veel leuke dingen die mijn vrienden gingen doen. Als je werkt ben je klaar aan het eind van de week en is weekend ook echt weekend. Dat heb ik dus niet gehad die 4 jaar. Is het zo wat duidelijker wat ik bedoelde?
lfs ing

Hoi,

Ik heb zojuist pvda gestemd. Ze hebben het over gratis opvang hoorde ik en ze gaan voor het behoud van het speciaal onderwijs.
Vandaar.
Verder houd ik me niet met politiek bezig. Het is zo saaaaaaii!!

groetjes, Ikky

Ik heb net gestemd en heb op meneer balkenende gestemd....
Hij heeft het de afgelopen 4 jaar echt netjes gedaan en eindelijk hebben we weer eens geld over in nederland.
Al die linkse partijen willen idd lekker weer geld uitgeven en cadeautjes uitdelen, en zo werkt het niet, want het moet toch ergens vandaan komen.
Ik ben het ook wel aardig eens met VVD en CU maar de VVD  is  helemaal voor abortus en daar ben ik echt op tegen en CU vind ik toch iets té. Dus vandaar CDA!
Ik hoop dat het trouwens een kabinet van CDA/VVD word!

Noomie 29 weken en 2 dagen

Hoi Valerie,
Dit berichtje las ik zojuist. Kennelijk moet je je laten registeren wanneer je vanuit het buitenland je stem wilt uitbrengen. Tip voor de volgende keer! :)

Ook Nederlanders in het buitenland brengen stem uit

Uitgegeven: 22 november 2006 11:40
Laatst gewijzigd: 22 november 2006 13:12

RIJSWIJK - Ongeveer 30.000 Nederlanders die in het buitenland wonen, brengen ook hun stem uit voor de Tweede Kamerverkiezingen.

Er wonen naar schatting 600.000 Nederlanders in het buitenland. De 5 procent die stemt, komt ongeveer overeen met het aantal bij de vorige landelijke verkiezingen. Toen stemden er 25.644.

Het is voor het eerst dat Nederlanders in den vreemde via internet kunnen stemmen voor de Tweede Kamerverkiezingen. Zaterdag ging het digitale stembureau open. De website is bestemd voor ruim 21.500 Nederlanders die in het buitenland verblijven en die zich tevoren hebben aangemeld. Nog eens 12.000 Nederlanders brengen dezer dagen hun stem per brief uit.

Bij de Europese verkiezingen in 2004 konden Nederlanders in het buitenland ook digitaal stemmen. Toen maakte 30 procent gebruik van die mogelijkheid. Nu wil 60 procent via internet stemmen, aldus een woordvoerster van het ministerie van Binnenlandse Zaken.

Negen zetels

In totaal hebben 37.000 Nederlanders zich ooit in Den Haag laten registreren om bij verkiezingen een stem uit te brengen. Wanneer alle Nederlanders in het buitenland stemmen, zou dat goed zijn voor negen Kamerzetels.

De circa 30.000 Nederlanders in het buitenland die daadwerkelijk stemmen vertegenwoordigen een halve Kamerzetel. Overigens wordt de officieuze uitslag van buitenlandse stemmers pas vrijdag bekend en niet zoals de andere uitslagen op woensdagavond.

Hoi ik heb op de SGP gestemd vooral om de NORMEN EN WAARDEN.
En de zondagsontheiliging tegen te gaan..... winkelopeningstijden want je hebt 6 dagen per week om naar de winkel te gaan en het is voor de mens nooit genoeg!

Ik heb Pvda gestemd.

Nooit zou ik op Geert Wilders stemmen! Nooit! Wat een engerd. Sorrie hoor. Iedereen zijn goed recht om te stemmen op wie hij wil, maar met zo'n man kan ik het nooit eens zijn. De denkbeelden die hij gaan  grotendeels volledig in tegen  die van mij en mijn normen en waarden. Blij ook dat de VVD verloren heeft, want nog 4 jaar Rita Verdonk zou ik geen goede ontwikkeling vinden.

Door mensen zoals zij onstaat er steeds meer wij en zij denken en ik geloof niet dat  ons land en de mensen die erin wonen daar bij gebaat zijn.  Waaronder mijn zoontje, die half Marokkaans, half Nederlands is, als allochtoon wordt bestempeld (omdat zijn vader toevallig  uit het buitenland komt,  terwijl hij gewoon hier geboren is)  en als moslim wordt opgevoed met de bijbehorende normen en waarden, maar ook zeker met Nederlandse normen en waarden.      

Mar nogmaals ieder zijn mening. Dit is toevallig die van mij.

Groetjes,
Mienetje

Terug
Bovenaan