Ik denk dat ik tijdens mijn eerste zwangerschap er ongeveer net zo over dacht als jij, het wel willen maar er tegenop zien door alle horror verhalen. Ik ben begonnen met borstvoeding en ik weet nog zo goed dat ik op de laatste dag kraamzorg vroeg aan de kraamverzorgster: ‘wanneer begint al die ellende nou?’. ik voed inmiddels mijn dochter al 21 maanden met heel veel plezier. Ik had van tevoren nooooit gedacht mijn dochter zo lang zelf te voeden (Ik dacht dat alleen stereotype hippie-moeders dit deden, ha-ha), maar het voelt gewoon normaal. Ik heb in die 21 maanden nog nooit last gehad van stuwing, tepelkloven of borstontstekingen. Het is in het begin niet makkelijk, maar eerlijk gezegd vond ik helemaal niks makkelijk, die eerste weken met een baby. Wel kan ik achteraf zeggen dat het ongeveer drie maanden duurde voordat mijn baby en ik ‘perfect’ op elkaar waren afgestemd qua vraag-aanbod. Rond die tijd ging mijn dochter ook vlotter drinken en zat de routine er goed in.
Ik hoop dat je weer een beetje moed krijgt hierdoor. Zet ‘em op! En als het uiteindelijk niet loopt zoals je had gewild; ook prima!