Op zoek naar andere jonge moeders

[quote quote=10133025]En qua werk, werken jullie allebei of 1 iemand? Ik zit echt te struggelen hoe we dit moeten gaan inrichten, want ik wil eigenlijk gewoon zoveel mogelijk tijd met mijn kleine straks, maar das misschien wel zonde met een afgeronde hbo? Ik ben benieuwd!! Thanks meiden! Ik vind het echt leuk om al jullie verhalen zo te lezen[/quote]
Ten eerste, wat fijn dat je een goede echo gehad hebt!
En ik denk inderdaad na over hetzelfde qua werken, ik zou ook het liefste zoveel mogelijk tijd zelf doorbrengen met de kleine. Nu ben ik net aangenomen bij een baan die heel erg onder mijn niveau is, maar waar ik wel bij nagedacht heb omdat dit gewoon makkelijk te combineren is voor ons en de kleine dan niet naar de opvang hoeft. Mijn vriend is bezig een eigen bedrijfje op te starten vanuit huis dus die kan dan sowieso de ochtenden bij de kleine doorbrengen. Ikzelf vind het een fijn idee dat ik dan geen of minimale oppas nodig heb, ik heb er namelijk echt een hekel aan om afhankelijk te zijn van een ander! 
Maar ik snap ook wel dat iedereen dat anders ziet natuurlijk,  dat is gewoon een persoonlijke keuze die je maakt.
Wij moeten helaas nog even afwachten of alles wel oké is, op de echo waren helaas alleen 2 vruchtzakjes te zien en verder nog niks... Ik ben dan ook 2 weken terug gezet (Van 7+3 weken naar 5+4 en 5+2) dus voor ons blijft het nog even spannend!

Wat leuk om te lezen allemaal! Ik ben zelf 21 en momenteel 37+4 weken zwanger. Vorig jaar helaas al een kindje verloren, toen zagen mensen het echt niet aankomen dat ik zwanger zou zijn. Nu met deze zwangerschap was iedereen gelijk enthousiast. Inderdaad vooroordelen blijven er, maar ik heb ondertussen wel geleerd dat allemaal van me af te zetten... 

Wat verdrietig gebruiker, rot dat je je kindje bent verloren :(
Wat betreft werk, mijn man werkt 5 dagen en ik 2 (ook twee niveaus lager dan m'n HBO). Mijn moeder past 1 dag op en mijn schoonmoeder ook. Dus dat komt goed rond hoor! We hebben geen duur huis en alles (nou ja, niet alles, veel) is van marktplaats. Maar verder gaan we wel eens een weekendje weg met z'n drieën in een hotel, een dagje naar een museum of dierentuin of zo. Kwestie van prioriteiten stellen.
Wij hebben geen oppas voor avonden, dus we zijn wat dat betreft nooit samen uit eten en zo. Maar ons meisje slaapt inmiddels tussen 8 en half 9 wel en dan hebben wij nog even samen om een spelletje te doen of tv te kijken :) de eerste periode was wat lastiger, toen deden we dat met een baby op de borst of naast ons in bed. 
Nu hebben we een keer per maand een avond samen. Dan eet de dochter eerst en die gaat eerder naar bed, daarna koken wij voor ons en dan eten wij om 9 uur in alle rust samen gezellig. Heel leuk, ontspannend en voor ons ook wel belangrijk is dat!

Hoi! 
Ik ben op dit moment 25 jaar en 7 weken zwanger. Als ze baby geboren wordt ben ik 26 en mijn vriend 29. 
Het was gepland en gewenst. Maar nu het zover is ben ik toch bang voor de reactie van mijn vader (mijn moeder is helaas al overleden), mijn vader is een soort workaholic en vindt cariere en geld verdienen belangrijk. Ik ook, maar wil ook heel graag een gezin, ook al ben ik nog jong.. We wonen in een appartement (zijn met een huis bezig) en we hebben allebei een goede fulltime baan.
Hoe reageerde jullie ouders op jullie jonge moederschap? 
Liefs

Hallo!Ik ben 22 jaar en mijn vriend is 21. Wat leuk dat er zoveel jonge moeders hier zijn. Allemaal gefeliciteerd met jullie zwangerschap :) Ik ben nu 10 weken zwanger en ik vind het heel spannend. Ik zit midden in mijn examenjaar dus bij ons was het ook ongepland. Het is de eerste keer en ik ben best wel iemand die snel zorgen maakt dus bij elk gevoeletje word ik wel een beetje bang haha hoe is dit bij jullie? Ik ben van mijn vriendengroep de tweede die zwanger is en ik was al niet echt een uitgaanspersoon dus op dat gebied heb ik niet echt een vergelijkbare situatie. Hebben jullie allemaal al een buikje of nog niet? Groetjes!

Hallo Allemaal, Zie dat er al een tijdje niet veel geplaatst is, maar probeer het toch.Ik ben 25 en mijn vriend 31. Ik ben nu, heel pril, zwanger van onze eerste, 4 + 2 weken.  Erg spannend. Wij hebben op zich niet heel veel vrienden, een stel is  in november ouders geworden van een meisje. Voor de rest in de vriendenkring nog geen babyplannen. Wbt de familie is er wel een groot deel dat niet verbaasd is zodra we het vertellen. Ik vind het leuk dat er zoveel jonge moeders zijn. Leuk om ervaringen te delen.

Terug
Bovenaan