opgelet!!! hyve alarm!!!!!!!!!!!

Zo kun je niks meer doen en kom op je weet toch van te voren wat de gevolgen zijn als je een foto op internet zet ? zo naief zijn we toch niet ? Dan zou je niks meer kunnen doen.

Groetjes,

Bianca

Hoi
Even een vraag.
Ik heb mijn foto ook verwijderd bij hyves, alleen bij "overzicht" blijft hij toch staan. Is dat bij jullie ook? Kan ik hem hier ook verwijderen?

Hoi...

Ook ik kreeg de mail binnen en moet zeggen dat ik best schrok.
Ik denk niet dat ze weten waar je woont ( heb ook mijn adres er niet op) maar het idee dat ze de foto's gebruiken is een heel naar idee, alleen denk ik wel dat dat overal kan gebeuren ook als ze je comp hacken kunnen ze je foto's eraf halen etc.
Toch heb ook ik de foto's eraf gehaalt , dan maar liever iets minder risico..

Liefs bianca

Ja jammer dat er dan geen foto's meer geplaatst gaan worden hier. Ik kon zelf helaas (achter dus niet helaas) plaatsen omdat ik geen hyves heb, maar genoot wel van al die kleine ukkies met hun vieze snoetjes van het "eten". Jammer.

Jongens jongens, trap er nou gewoon niet elke keer in... Ik krijg ook regelmatig de mail met de waarschuwing dat er weer een virus rond gaat en dat je die op zou lopen als je een bepaalde mail zou openen... Ècht waar, die hackers zijn echt wel zo slim om steeds een nieuw trucje toe te passen hoor. Zodra er 100 virussen de deur uit zijn, nemen ze weer een nieuwe naam aan zodat je ze nooit kunt traceren.
Of die berichten dat je (als iemand je belt) nooit #9 moet intoetsen of #0, dat je dan je abonomment kwijt bent, of iemand op jouw kosten kan gaan bellen... Welke sufferd toets op verzoek van een volslagen vreemde nou een code in op zijn mobiel????
Zo ook met dit gebeuren.
Ik heb zelf aardig verstand van computers, en mijn zwager is IT-er en heeft mij ook de nodige info gegeven. Als je zo snel bang gemaakt kan worden, zou haast niemand meer gebruik maken van internet.

En dan die maffia-praktijken dat je je kind kwijt zou raken doordat er op ze geboden kan worden... Sorry, maar we wonen niet in Sicilië. Je bent toch zelf altijd bij je kind? En je zet er toch geen adres bij ofzo? En door alleen uiterlijk vinden ze ècht je kind niet hoor, geloof me.

Iemand heeft dit mailtje gemaakt om mensen even de stuipen op het lijf te jagen (en in Amerika zijn ze daar heel goed in). Het werkt schijnbaar. Die persoon zit zich nu een bult te lachen om het aantal van ZIJN mailtjes wat wereldwijd over het internet vliegt....

Hoop dat ik niemand heel boos gemaakt heb met mijn berichtje nu.
* Er zijn inderdaad virussen die verspreid worden via de mail en chatboxen of bij het downloaden van bepaalde programma's, dat zal ik nooit ontkennen. Maar er zijn ook mensen bij die voor de lol mensen bang gaan maken hiervoor.
* Er zijn (helaas) ook mensen die er een hobby van maken om naar foto's van blote kindjes te kijken en zich hierbij plezieren. Laat dat HUN probleem zijn, en maak het niet de jouwe...

TIP: haal wèl je blote babyfoto's van hyves/andere internetpagina's. Die zijn wel heel makkelijk te pakken. Hou het bij grappige, aandoenlijke, stoere, lieve, MAAR AANGEKLEEDE foto's.

Groetjes happyM.

Happy M ik snap je uitleg helemaal.
Ben niet boos op je reactie, vind het fijn dat iedereen haar mening geeft.
Ben ook niet bang dat je kindje gehaald zal worden, maar dat er vreemde dingen gebeuren met je foto's.
Tuurlijk ook dat was al er lang bekend, maar dan heb je zoiets van nou en dat gebeurd me niet.
Totdat ik op yoëll z'n hyves foto's vond die niet van ons of wie dan ook van een bekende van ons waren. Ik kreeg ze er ook niet van af. Als ik dat probeerde kreeg ik een rare zin en stond er; ups klik hier. Dat heb ik natuurlijk niet gedaan.
Het vreemde er ook aan is dat de hyve van yoëll besloten was en alleen ik mensen, foto's ed kon toelaten als ik ze accepteerde.
Daarna kreeg ik dus ook nog eens ht bericht zoals hierboven geplaatst....

Dus dan kun je wel begrijpen dat ik er even klaar mee was en meteen alle foto's van hyves af gehaald hebt.
En zoals ook iemand schreef, ze kunnen je compu hacken en dan je foto's eraf halen. Dus heb ik ook meteen alle foto's van mn compu op cd gezet en eraf gehaald.
Klinkt misschien allemaal spastisch, maar misschien slijt het wel weer en plaats ik weer foto's mee. Maar voor nu is het voor mij even over.

Sorry sorry

Gr Pauline

Hee Pauline,
Ook ik begrijp jou volkomen. Helemaal als het jezelf gebeurt is het even heel eng dat iemand anders zomaar toegang heeft tot jouw privé-dingen. Ik denk dat als ik andere  foto's op Tygo zijn site zou vinden die ikzelf niet geplaatst had, ook even achter mijn oor zou krabben. Maar zoals ik al zei: hackers zijn heel slim. Door middel van het nummer van je pc-aansluiting kunnen ze bijna alles, dus ook je foto's van je C-schijf halen. Creapy hè...
Net als je sofi-nummer. Geef een goeie hacker (dus één zonder kwaad in de zin) maar eens je sofi-nummer en moet je eens kijken wat er allemaal gevonden wordt. Ongelooflijk wat die mensen kunnen.
Groetjes happyM.

Terug
Bovenaan