Jongens jongens, trap er nou gewoon niet elke keer in... Ik krijg ook regelmatig de mail met de waarschuwing dat er weer een virus rond gaat en dat je die op zou lopen als je een bepaalde mail zou openen... Ècht waar, die hackers zijn echt wel zo slim om steeds een nieuw trucje toe te passen hoor. Zodra er 100 virussen de deur uit zijn, nemen ze weer een nieuwe naam aan zodat je ze nooit kunt traceren.
Of die berichten dat je (als iemand je belt) nooit #9 moet intoetsen of #0, dat je dan je abonomment kwijt bent, of iemand op jouw kosten kan gaan bellen... Welke sufferd toets op verzoek van een volslagen vreemde nou een code in op zijn mobiel????
Zo ook met dit gebeuren.
Ik heb zelf aardig verstand van computers, en mijn zwager is IT-er en heeft mij ook de nodige info gegeven. Als je zo snel bang gemaakt kan worden, zou haast niemand meer gebruik maken van internet.
En dan die maffia-praktijken dat je je kind kwijt zou raken doordat er op ze geboden kan worden... Sorry, maar we wonen niet in Sicilië. Je bent toch zelf altijd bij je kind? En je zet er toch geen adres bij ofzo? En door alleen uiterlijk vinden ze ècht je kind niet hoor, geloof me.
Iemand heeft dit mailtje gemaakt om mensen even de stuipen op het lijf te jagen (en in Amerika zijn ze daar heel goed in). Het werkt schijnbaar. Die persoon zit zich nu een bult te lachen om het aantal van ZIJN mailtjes wat wereldwijd over het internet vliegt....
Hoop dat ik niemand heel boos gemaakt heb met mijn berichtje nu.
* Er zijn inderdaad virussen die verspreid worden via de mail en chatboxen of bij het downloaden van bepaalde programma's, dat zal ik nooit ontkennen. Maar er zijn ook mensen bij die voor de lol mensen bang gaan maken hiervoor.
* Er zijn (helaas) ook mensen die er een hobby van maken om naar foto's van blote kindjes te kijken en zich hierbij plezieren. Laat dat HUN probleem zijn, en maak het niet de jouwe...
TIP: haal wèl je blote babyfoto's van hyves/andere internetpagina's. Die zijn wel heel makkelijk te pakken. Hou het bij grappige, aandoenlijke, stoere, lieve, MAAR AANGEKLEEDE foto's.
Groetjes happyM.