opnieuw zwanger na overleden kindje

Hi allemaal,
Gecondoleerd met jullie grote verlies.
Zelf zijn wij november 2016 ons dochter verloren na een voldragen zwangerschap. Ons dochter is helaas geboren met een zwakke hartslag en na twee dagen overleden in het ziekenhuis.
Wij hebben een halfjaar gewacht met opnieuw proberen. Nu een jaar later zijn we eindelijk weer zwanger. Vorige week een test gedaan en die was positief. De angst is niet weg en de verdriet is ook niet weg. Het gemis blijft groot. Ik zou alle vrouwen adviseren om juist niet te wachten met het opnieuw proberen zwanger te raken. Ik merk dat ik mijn eerste dochter nog steeds mis en ik nog steeds bang ben dat het fout gaat. Maar mijn kinderwens wordt er niet minder op. Daarnaast merk ik ook dat naast het gemis en angst er nu ook hoop bij is gekomen wat ik hiervoor niet had. Wij moesten wel minimaal een halfjaar wachten omdat ik een keizersnede heb gehad. Als ik iets anders zou doen, dan zou het zijn dat ik misschien niet de pil gad geslikt om zo toch eerder zwanger te raken. Ik  wil jullie allemaal een dikke knuffel geven en veel sterkte wensen met het missen van jullie mooiste wonder. Heel veel liefde en kracht gewenst. ❤️

Dag Roosje,
Gecondoleerd met je verlies en heel veel sterkte gewenst. Wij hebben een halfjaar gewacht en het duurde daarna een jaar voordat we zwanger werden. Nu zij we 5 weken zwanger, maar het moet nog maar blijken of alles goed gaat en dit kindje het wel gaat redden. Ik raad je aan om niet te langste wachten, nu ben je erg vruchtbaar, het kan straks misschien nog een tijdje duren. Ik werd af en toe radeloos en onzeker van het wachten. Af en toe dacht ik dat ik nooit meer zwanger zou worden. Mijn tip, wacht niet te lang, ga ervoor. Het zal het gemis niet minder maken maar het geeft wel weer hoop.   
Groetjes en een dikke knuffel...

Hallo, 
Vorige maand ben ik bevallen van ons mooie dochtertje. Ik was 40 weken zwanger en ze is in mijn buik overleden. De dag erna ingeleid en is ze geboren. We gingen door een rollercoaster aan emoties. Ons oudste dochtertje zorgt er voor dat we door gaan, al is dag erg moeilijk. binnenkort weer een afspraak met de gyn over hoe en wat. Kijken wat er gebeurd is en of er een reden gevonden wordt voor haar overlijden. Ze was zo perfect en zo helemaal af. Voor nu denken ze dat het de placenta is geweest. Daarin zaten infarcten. 
De wens voor een derde kindje is er heel erg en we zouden graag weer snel zwanger worden. Maar wat is wijsheid? Ik heb een volledige zwangerschap en bevalling gehad. Hoe is dat voor je lichaam? Allemaal vragen die we gaan stellen aan de gyn... 
Een zwangerschap zal nooit meer zo onbezorgd zijn...
zijn er moeders hier die dit ook hebben meegemaakt?

Hallo, op dinsdag 18 september is onze dochter na een zwangerschap van 40.5 weken tijdens de bevalling overleden.
Uit de onderzoeken is niet gekomen wat de oorzaak is van het overlijden.
Misschien vind je het fijn om eens te praten..

Terug
Bovenaan