Opvoeden

Als je de oorspronkelijke vraag goed gelezen had, had je gezien dat het hier niet gaat over "Zwaaien met de armen" !!!
Het gaat over in het gezicht slaan!!!! Je kunt een kindje wel degelijke leren dat dit pijn doet bij mama en dat ze wel kan aaien!!!!!!!!
Luister eens goed hier, ik heb het zelf bij mijn twee zo gedaan en ze leren het verschil wel degelijk!

Er is een groot verschil tussen in het gezicht slaan en met de armen zwaaien, daar heeft niemand iets van gezegt!

Trouwens de vergelijking met een kwispelende hond is nou niet echt van toepassing zeg!
 
Beste Anoniem en Petra,

Toen ik mijn vraag op dit forum zette ging ik er niet vanuit dat het zo veel heftige reacties zou oproepen!
Mijn dochter 'slaat'met haar handjes in de gezichten van mensen bij wie ze op schoot zit omdat ze erg blij is.
Ik geloof ook niet dat ze het om een andere rede zou doen, ze is pas 6.5mnd. Ik zie het ook niet als slecht gedrag, maar vind het zelf vervelend voor die mensen omdat ik weet dat het wel eens hard aankan komen. Het enige wat ik wilde weten is of je het al kunt afleren. Ik vind het jammer dan jullie zo heftig op elkaars mening reageren.

Lianne
 
Sorry Lianne.

Ik kan het alleen niet goed hebben als mensen iets in de mond gelegd wordt. Vooral over zoiets als "tikken uitdelen".
Ik vond het niet leuk zoals Joyce werd afgekraakt. Mijn gevoel voor rechtvaardigheid is misschien te groot!
 
Petra,
Rechtvaardigheid is altijd goed! Alleen hebben mensen daar nogal verschillende meningen over, die men in mijn ogen gerust mag uit, daar is een forum oko voor. Wat ik zoo jammr vind is dat er de laatste tijd zo erg op elkaar gekat word. Men moet elkaars mening respecteren vind ik (maar dat is mijn mening!!)

Lianne.
 
Lianne,
Het probleem met het uiten van meningen is nou eenmaal dat het snel uitaard in een discussie, en die kan héél snel verhit raken. Ik heb er ook niks op tegen als iemand z'n mening uit, integendeel, maar ik vind het vaak een beetje te grof en persoonlijk worden. Daarbij kan ik het niet uitstaan als dit als "anoniem" wordt gedaan. Vind ik niet eerlijk ten opzichte van de persoon die aangevallen wordt.

Iemands mening respecteren is prima en daar mag je ook over discussieren, maar het hoeft niet grof en persoonlijk te worden (en dat is mijn mening).
 
Hoi Petra,

Ben het helemaal met je eens, het lijkt wel of de mensen minder kunnen hebben de laatste tijd of het leuk vinden overal rottig op te reageren.
Jammer hè?

Groetjes Lianne
 
Ja Lianne,

Lijkt er inderdaad op. Je vroeg iets heel gewoons en kreeg van Joyce ook een gewoon antwoord zoals zij het ziet en dan komt er iemand "anoniem" om eens even de boel op stelten te zetten!! Misschien gewoon iemand die gestresst is op het moment, laten we het daar maar op houden.

We proberen het gewoon gezellig te houden!
Om even op de oorspronkelijke vraag terug te komen. Mijn kinderen "slaan" niet om zich heen maar knijpen echt!!! Mijn man is bont en blauw, en die heef tnu dus de neus ervan vol en helpt ze te leren dat dit niet leuk is maar pijn doen. Nou zijn mijn kinderen bijna 8 maanden (misschien maakt dat verschil), maar ze schijnen het echt te begrijpen.

Een van de twee komt dan met z'n handje en als wij dan zeggen dat het niet mag neemt hij het handje weer terug en begint te lachen. Pas op hoor, die kleintjes zijn een stuk slimmer als vaak wordt gedacht!

Nou, groetjes en succes met je ukkie!
 
Hoi Petra,

Zo te lezen heb jij een tweeling! Wat gezellig! Dubbel feest!
Heb je wel eens overwogen om (zachtjes, en ik bedoel hier niet mishandelen mee, voor het geval een anoniem figuur het nodig vind hier weer fel op te reageren!!)terug te knijpen? Op die manier ervaren ze misschien wel dat het geen fijn gevoel is om in je wang te worden geknepen!
Groetjes Lianne
 
Terug
Bovenaan