Opvoeden

Ha ha ha, nou, geloof me maar, ze worden echt niet mishandeld!
Nee, we hebben ze nog niet terug geknepen maar praten en kijken dan heel boos. Dit schijnen ze ook te begrijpen want het onderlipje gaat spontaan trillen. De eerste keren keken ze een beetje raar en begonnen te lachen, die gezichtsuitdrukking kenden ze nog niet. Ondertussen merken ze het verschil tussen boos en vriendelijk. Ze proberen zelf ook al boos te kijken als ze iets niet bevalt, dat is lachen!

Het is gelukkig maar 1 van de twee die dat doet. Het wordt al minder, gelukkig maar. Maar zou het niet beter worden, had ik dat waarschijnlijk echt wel gedaan hoor!
Dat heeft bij mij als kind ook geholpen en ik ben heus niet mishandeld geworden hoor, ha ha ha!

Groetjes Petra
 
Joyce als jij zegt "Mijn mening is leer ze juist het goede gedrag aan ipv het verkeerde. Dus leer aaien en geef geen tik terug." Ga je er dus van uit dat het hier gaat om bewust gedrag dat daarom ook afgeleerd kan worden. Het gaat hier DUS NIET om bewust gedrag en het idee dat je dit af kan leren of het kind verantwoordelijk houden voor dit gedrag is ronduit absurd. Het kind is ook niet aan het slaan, maar zwaait ongecontroleerd met de armen omdat het iets leuks of spannends ziet of hoort. Dat is toch echt iets heel anders. Ik ben blij dat jij die tikken niet ziet zitten anders had je nu dus een kind van 8 maanden al tikken zitten uitdelen omdat het normaal gedrag vertoont voor die leeftijd.

Hoi lianne en petra,
Jammer dat de vraag zo uit de hand loopt en vind het eerlijk gezegt jammer dat het steeds zo is.

Even voor anoniem.
Wees eerst eens zo dapper om je naam ergens bij te zetten dan kan ik je tenminste bij een naam aanspreken.
Ten tweede weet ik dat mijn kind niet SLAAT maar ben wel van mening dat dit gedrag niet gewenst is en niet aangemoedigt moet worden. Dan kan je beter leren aaien. En kinderen van 8 maanden snappen meer dan je denkt. En leren door het te herhalen en na te doen. Ga ik lachen als ze dat doet dan denkt ze leuk een spelletje.
En dat wil ik voorkomen.

En waar haal jij het lef vandaan om te suggeren dat ik anders mijn kind zou slaan. Vind je erg onaardig en ronduit onbeschoft. Je weet niet hoe het hier is en hoe ik met mijn kind om ga ik zou de laatste zijn die mijn kind ooit slaat dus begin niet met zulke verwijten te komen.

En geloof me dat het echt niet altijd alleen maar ongecontroleerd zwaaien is met haar armen want dat verschil zie je heus wel. Dus ga mij nou niet vertellen wat goed en fout is. Tenzij je erbij bent geweest?

Sorry lianne dat ik hier op reageer maar vind het naar dat er steeds meer botte reacties komen op vragen of antwoorden. Je mag je mening geven maar dat kan ook vriendelijker of als je iets verkeerd opvat vragen om opheldering.
Groetjes en een hele fijne avond.

Joyce mama van Mara
 
Hallo allemaal,

Ik heb deze discussie een tijdje gevolgt en ik begrijp niet dat de anti-Joyce-anoniem zich nog steeds niet bekend durft te maken!
Ik heb het idee dat zodra Joyce iets op het forum zet, anoniem gelijk negatief hier op moet reageren!
Wat ben jij voor een stakker, anoniem!
Wees eens zo stoer door je naam er bij te zetten, laffaard!
Als ik een vraag stel en Joyce geeft in mijn ogen een onzinnig antwoord (wat naar mijn idee nog niet is gebeurt) dan reageer ik daar geeneens op, want wat heb je er aan? Alleen maar frustratie, dat is wat jij oproept en volgens mij ben ik niet de enige!!!

Nadia
 
Ik zie dat mijn laatste zin niet klopt. Voor het geval er iemand is die het nodig vind me er op aan te vallen: ........volgens mij ben ik niet de enige DIE ER ZO OVER DENKT!

Joyce en alle anderen zonder commentaar: dit is niet onaardig bedoelt hoor, maar ik ben dat hele gezeik met die anoniem helemaal zat!

Nadia
 
Hoi Nadia,

Ik kan het me wel voorstellen hoor. Het word steeds minder leuk als er mensne zijn die zo negatief zijn en doen. En het roept frustratie op inderdaad. Maar wat is het gene wat ze wil(len) mij weg hebben (wat niet lukt) want ik weet ook dat er mensen zijn die het wel leuk vinden om te lezen en niet onbelangrijk ik vind het leuk om alle stukjes en adviezen te lezen zodat ik er zelf ook wat aan heb.
Of proberen ze gewoon mensen af te kraken op van alles zoals taalfouten enz?

Jammer en het beste is negeren maar soms is dat o zo moeilijk om ergens niet op te reageren zeker als het een en al onredelijkheid is.

Een hele fijne dag en geniet van het mooie weer misschien word (iedereen) daar wat vrolijker en gezelliger van.

Joyce mama van Mara
 
Hoi Joyce,

Inderdaad, we winden ons gewoon niet meer op! Ik ben heel blij dat je er bent en heb ook heel veel aan je adviezen! Jouw Mara is iets ouder als mijn kindjes en dat is toch wel handig voor mij, dussss
gezellig dat je er toch bent en je niet laat weg pesten door zo'n zo'n zo'n figuur (laten we het maar netjes houden hè).

Groetjes Petra
 
Hoi Petra,

Een tweeling he? Pfoe dat zal wel druk zijn maar wel gezellig. Zijn het knullen, meiden of van allebei 1?

Ben altijd wel nieuwsgierig naar mensen met een tweeling. Want ja dat is toch heel anders dan dat je een zo een wurmpie hebt.

Veel plezier met je kids
groetjes joyce mama van Mara
NOg ff een dagje genieten van het mooie weer.
 
Hoi Joyce,

Het zijn dus twee kerels en het is héérlijk. Ze zijn ontzettend lief, huilen bijna niet (we zijn echt verwend hoor). De laatste tijd is het wel een beetje hommeles, ze draaien zich om in de box en in bed en schreeuwen zich de longen uit het lijf omdat ze niet meer terug komen. Soms lukt het wel en dan kijken ze ook heel erg trots, andere keren lukt het niet en is het schreeuwen geblazen. Tja, op het moment wordt het dus best druk. Tot nog toe waren ze hééééél erg gemakkelijk. Mijn man is de huisman en zelfs die zei dat als het een drieling was geweest het hem ook niks had uitgemaakt, zo gemakkelijk als ze zijn.

Tja, weet je wat het voordeel met een tweeling is? Ze houden zich samen bezig, ze vertellen tegen elkaar, etc.
Plus dat je zelf een stuk gemakkelijker wordt omdat je simpelweg de tijd niet hebt om lang te "tutten" terwijl ik dat af en toe best zou willen, maar ja als de ene heeft gegeten, moet de andere ook nog hè.

Zo zie je maar weer, ik heb echt liever een tweeling als eentje apart!

Groetjes Petra (trouwens ik vind Mara een erg leuke naam!)
 
Terug
Bovenaan