Opvoeden

Petra,

Mijn complimenten hoor voor twee kindjes. Op mijn werk hebben we er een hoop en was ook reuze blij dat ik zwanger was van maar 1 kleintje hoor. Maar aan de andere kant kan ik me ook wel de voordelen voor de geest halen hoor.
En ik denk dat het maar net is hoe je er zelf mee omgaat.
Als je zelf strest enz enz dan zal het minder soepel gaan.

Mag ik vragen of de zwangerschap en bevalling zwaar waren. Het is erg of topic ik weet het maar ik ben zo nieuwsgierig (erg He)

Groetjes joyce mama van Mara

Bedankt voor het compliment over haar naam.
 
Joyce, moet toegeven dat het inderdaad een heel zware zwangerschap was. De vliezen braken spontaan bij 32 weken zwangerschap, dus paniek. Gelukkig waren ze al héél goed op gewicht, dus zag de gyneacoloog er geen bezwaar in ze geboren te laten worden. Ik ben moeten bevallen met een keizersnede aangezien de kerels echte dwarsliggertjes waren (toen al, ha ha). dus dat viel reuze mee. Heb maar heel kort weeen gehad, dus dat gevoel ken ik ook niet.
Max werd geboren met een gewicht van 1830 gr en Felix met 2000 gr, wat dus echt flink is voor twee kinderen die 8 weken te vroeg waren. Volgens de gyneacoloog was ik uit elkaar geknapt als ik de 40 weken had volgemaakt (nou had hij dat dus nooit laten gebeuren!).

Ik kan eigenlijk niet klagen, voor een zware zwangerschap werd ik beloont met een eenvoudige geboorte!

Zo zie je maar weer!

Groetjes Petra, Max en Felix!
 
LEuke namen zeg.

En inderdaad flinke babys voor een tweeling en te vroeg. Goed gedaan hoor.

En ja dat dwars liggen ken ik nou ja Mara lag met 38 weken nog in stuit de troela.
Gelukkig zelf gedraaid en ja ik heb wel wat langer weeen gehad en dat met 1 baby na 40 uur is ze eindelijk geboren. En wat was ik trots en echt zou het zo weer doen.

Groetjes joyce
 
Terug
Bovenaan