Opvolgmelk of gewone (vol of halfvolle) melk als ze 1 jaar zijn?

Hallo Dory

Ik zelf laat het voorlopig zo sochtends pap ,tussen de middag halve fles melk bij de boterham en savonds voordat re gaat slapen geef ik ook nog gewoon warme melk. Ik geef tussendoor roosvicee of appelsap vermengd met water na het eten gewoon water. Shanice word zondag ook al 1 jaar . Milton krijgt soms ook nog een fles pap als hij niet voldoende heeft gegeten en honger heeft dat vind hij heerlijk . Het is gewoon aftasten het ene kind heeft wat meer nodig dan het ander kindje je moet doen wat jezelf het beste vind.
Je kan zelf toch ook niet slapen met een hongergevoel althans ik niet.

Veel succes
groetjes lisette
 
hoihoi,

Lisa is 1 jaar en ze krijgt sochtends pap (gemaakt van 200 ml opvolgmelk). Ik geef de pap met een lepel... Savonds voor het slapen gaan krijgt ze nog eens 200 ml opvolgmelk , ze drinkt het niet altijd op..en dan slaapt ze klokje rond...

Ik heb gewoon de middagfles laten vallen in een keer.. in plaats daarvan geef ik water of roosvicee... merk dat ze niet echt veel drink... zowel water als roosvicee niet... dus geef haar liever water en wat vaker aanbieden...

daarnaast krijgt ze kwark (van danio met een smaakje), yoghurt met scheutje roosvicee en kaas 48+ om haar zuivelbehoefte aan te vullen... wil liever niet de lightversie geven van zuivel..

geven jullie als tussendoor magere kwark- en yoghurt... of gewoon ook vette vla... en die kwark van danio... (best veel calorieen)

groetjes

Jess
 
Hoi Jessica

Bij ons cb hebben ze gezegd dat Daantje gewoon halfvolle melk mag straks, wel met 10 druppels vit. D die anders al in de opvolgmelk zitten maar bij gewone dus niet.
Ik heb het idee dat het wel een commerciele business is hoor met die aparte opvolgmelk, bij ons cb vonden ze dat onzin, maar je moet natuurlijk doen wat je zelf het beste vindt,

Groetjes Femke, mama van Daantje
 
hey


 
zal ook maar gelijk even op deze topic reageren van je:D


 
wij geven nathalia gewone yoghurt en gewone vla.

ook krijt ze ' gewone" danoontje toetje. geen danoontje start meer, zoals in het begin.


 
liefs, do
 
Hoi hoi,
 
Mijn dochtertje is 13 maanden, ik geef nog steeds opvolgmelk 3, ze vindt het super lekker dus waarom zou ik het niet doen. Ben zelf geen fan van melk en van cb al helemaal niet. Als ze anderhalf is stap ik denk ik geleidelijk over op volle melk.
 
Groetjes ,
 
Mama van Féline
 
Terug
Bovenaan