<p>Momenteel 38.2 weken zwanger en zie al een paar weken op tegen het kraambezoek (1ste kind) en voel me hierdoor soms maar een vreselijk mens, herkennen meer vrouwen dit? </p><p>Man en ik komen allebei uit een groot gezin, dus er zal eerst veel visite langs komen, en ook met hun eigen kroost.. sommigen wel met 4 stuks! hier zie ik nog het meeste tegen op, wil absoluut niet van hand op hand, vind dit zowiezo vreselijk en wil ik ook niet, kinderen die over de baby hangen met snottebellen zie ik ook al voor me.. </p><p>heb ook lichtelijk smetvrees en ben heel schoon, als ik bij een baby van een ander op kraamvisite ga was ik altijd mijn handen voordat ik de baby aanraak, en ik hoef het ook niet perse op schoot, behalve als de kraamvrouw het zelf aanbied, of aangeeft. Ik vind rust voor zo’n kleintje belangrijk, en er naar kijken is toch al mooi? En blijf nooit langer dan een uur.</p><p>als ik er met mijn man over praat wuift hij het vaak wat weg, en vind het maar wat onzin en dat ik niet meteen beren op de weg moet zien, maar mijn gevoel is wel heel sterk. Het liefst trek ik me snel terug naar boven met de kleine als het te druk word, of houden wij het gewoon vast, en als ze slaapt wil ik ook haar lekker laten slapen, maar voel me dan ook een vreselijk persoon.</p><p>Kan ook van de 1 wat meer hebben als de ander, mijn ouders wil ik bijv. dolgraag ontvangen, en mijn schoonouders zie ik ook tegen op, (hele voorgeschiedenis, en ze zijn echt totaal niet leuk, klagen altijd en zijn totaal niet geintereseerd in ons, en in ons ziekenhuis traject, maar nu de baby er bijna is doen ze ineens poes lief en achter de ellebogen...)</p><p>Zwangerschap is niet spontaan gekomen, dus ben extra voorzichtig, ook de hele zwangerschap, het is voor ons echt een wonder, mijn man dacht nooit een kindje te kunnen krijgen. ben misschien hierdoor extra bezorgd en gewoon bang dat iemand een ziekte met zich mee brengt o.i.d. </p><p>ga het ook maar bespreken met de kraamverzorgster als het zo ver is, hopelijk word ik wat makkelijker als ze geboren word.. </p><p>Is dit normaal dat je zo kan denken? En hier tegen op ziet? Of word ik aangezien als een aansteller die maar wat zeurt.. </p><p>heb trouwens wel over een kraamfeest na gedacht, maar familie en directe vrienden komen toch wel langs, dus lijkt het mij dubbelop. </p><p>Sorry voor het lange verhaal, moest het even van mij afschrijven.</p>