Opzien tegen kraambezoek..

Hoi!
Super eerlijk en heel herkenbaar. Ik sluit me op zich aan bij bovenstaande reacties. Toch zou ik je ook willen mee geven erover na te denken hoe je wat flexibeler kan gaan worden hierin. Jij bent de mama en dus de baas, en veel mensen snappen niks van de kraambezoek etiquette, true. Maar je helpt jezelf ook niet als je té krampachtig vast houdt aan je principes en daardoor ook de geniet momentjes mist. Ik heb meer dan eens bij verse mama's zien gebeuren dat ze door steeds hun principes en regels bleven herhalen, verzandden in negativiteit en daardoor de kraamperiode, die mijns inziens een fijne, relaxte periode zou moeten zijn, als zwaar en over emotioneel ervaarden. En dan doe je jezelf te kort. Probeer naast duidelijk en eerlijk te zijn, ook te onthouden dat mensen het beste met jou je kersverse babietje voor hebben. En bovendien: hou de humor erin. Met een grappige, zelfspotterige twist kun je ook al veel duidelijk maken aan je kraambezoek. Hoef je niet demonstratief voor naar boven te schrijden midden in een kraambezoek. ?
 
 
Terug
Bovenaan