Opzien tegen kraambezoek..

Hoi,
Alles wat jij zegt hoe je het wilt heb ik gedaan :)
Ik hou haar vast (of mijn man), als ze slaapt raakt helemaal niemand haar aan, als ik moet voeden ga ik naar boven, ben je ziek of verkouden dan kom je niet, blijf je langer zitten dan wij willen dan zeg ik er wat van.
Noem me verschrikkelijk maar I don't care.
Heb het gedaan waar ik me goed bij voelde en zou het zo weer doen :)
Bij een volgende plan ik max 2 bezoeken per week in want soms waren het er gewoon veel te veel.
 
Bedankt allemaal voor jullie lieve woorden! Voel me iets minder “gek geworden” haha!
ook bij samen bevallen gaven ze aan dat je de baby eerst lekker bij je moet houden, hoeft niet meteen bij jan en alleman op schoot. 
Laatst waren we op kraamvisite bij mijn schoonzus, en toen had de zus van de kraamvrouw de baby, en werd ook meteen bij haar dochtertje op schoot gezet, ik dacht: ohneee! Dat wil ik niet hoor!! Maargoed die zijn een stuk relaxter dan mij daarin geloof ik. 
Fijn om te lezen in elk geval dat meer mensen deze gevoelens wel hebben, pandababy jij had er dus ook al over na gedacht hihi. Oh en kinderen om mij heen zijn vaak ook snotterig, en soms wat smoezelig, kan daar niet zo goed tegen haha. 
Las laatst ergens dat visite een vinger in de mond stopte van de baby, werd de baby rustig van.... dan kun je mij echt opvegen en neem ik baby mee naar boven? meeste mensen weten van mijn smetvrees en handjes gewas, dus hopelijk houden ze daar rekening mee ?
man en ik hebben samen lekker 4 week vrij, en willen heerlijk samen genieten, dus liever niet elke dat visite, maar gewoon ook tijd met zijn 3tjes zonder ergens rekening mee te houden!? heb ook duidelijk op het kaartje staan: bewondering op afspraak! 
Had eerst: bel, kom & bewonder maar vond dat te uitnodigend klinken, oeps! Hahahahaha erg hé.... 
 
Ik heb precies hetzelfde. Ik vond het heel pittig bij mijn 2 oudsten: steeds weer die bezoekjes. Wij doen deze keer een kraamfeest (en hebben daar ook de ruimte voor). Directe familie en een paar vrienden mogen wel eerder langskomen, maar ik houd mijn kind zoveel mogelijk bij me of ga naar boven als ik moe ben. 
Heeft ook met voorgeschiedenis te maken. Mijn jongste is heel ziek geworden van een virus met 11 dagen oud en is een week opgenomen geweest. Onder de 6 weken  oud en koorts = opname in het zh. Kan zelfs door verkoudheidsvirus komen. Wil je smetvrees niet verder voeden.. maar ik ga in elk geval wel voor rust en regelmaat na mijn bevalling. Ook voor mijn kindje.
Voel je vooral niet verplicht iedereen meteen te moeten ontvangen! Laat na de bevalling weten dat de eerste dag voor jullie zelf is bijvoorbeeld of licht iedereen wat later in zodat ze, bijv wanneer je 's nachts bevalt, niet meteen de volgende dag om 0900u op de stoep staan. Kunnen jullie rustig opstarten met de kraamverzorgster.
Eigen grenzen goed volgen, succes!
 
Ik wilde ook niet dat iemand de kleine vasthield en dat mensen lang bleven. Ik heb met de kraamhulp overlegd dat als mensen bijv onverwacht voor de deur stonden ze weggestuurd werden als wij t niet wilde, zij wel zou zeggen dat de kleine niet vastgehouden hoefde te worden en zij zou ze dmv een codewoord duidelijk maken dat het tijd was om te vertrekken(dan zei ik bijv: mag ik een broodje en dan wist zij dat ik er genoeg van had). Geef je kindje niet tegen je zin in af, daar voel je   je echt niet beter van. Het is jouw kind en mensen hebben er maar begrip en respect voor op te brengen als jij niet wil dat de kleine vastgehouden word. Wij hebben tot 4 maanden zoveel mogelijk mensen vermeden die ziek waren, heel logisch dus dat je geen zieke/verkoude mensen in je huis wil. Probeer zoveel mogelijk op je strepen te staan.. ookal kan t soms misschien niet zo leuk overkomen. Het is t beste voor jou en de kleine 
 
Je bent geen vreselijk mens hoor! Ik herken je gevoel heel goed. Ben 37 weken en ik kan er ook nu al tegenop zien. Wat ik gewoon heb bedacht voor mezelf (en mijn vriend natuurlijk) is dat het ons zoontje onze regels zullen zijn. Ik wil geen bezoek in het ziekenhuis, ook niet als we iets langer moeten blijven (dan moeten mensen maar even geduld hebben). En de eerste week wil ik sowieso niet dat er veel mensen langskomen (alleen ouders en broers/zussen en aanhang). Mocht ik er tegen de tijd dat hij geboren is anders over denken, ook prima, dan hoort men dat wel. Maar nu is dit hoe ik erin sta.
Heb dit wel ook laten weten al aan mensen. Ook zullen we tegen de tijd dat hij geboren is en we dit aankondigen bij de familie (ooms tantes enzo) ook aangeven. Het is jullie kindje, jullie moment. Je moet je niet schuldig voelen omdat je zelf graag je kraamtijd wil bepalen, het is ook gewoon heel ‘veel’, voor het eerst ouders worden (merk ik zelf ook).
Succes met de laatste loodjes!!
 
heel herkenbaar,
Ik had desinfecterende gel op tafel staan. Zelfs toen ik hem ging pakken waar visite bij was deed ik het op? zodat ze dat zagen.
Ik heb de visite ook beneden gelaten. Als ik het dan beu was zei ik dat hij de fles moest of dat ik heel moe was. Dan ging ik naar boven en mijn man en kraamhulp bleven beneden. Dan gingen ze daarna vrij snel weer weg. Doeiii hahaha. Heel lullig maar de meeste begrijpen het wel.
 
Heel veel succes nog met de laatste weken en geniet van je kleintje ♡
 
Ik heb in de kraamweek alleen mijn ouders, schoonmoeder en schoonzusje op bezoek gehad. En de rest kon lekker wachten.
Jouw baby, jouw regels. Mensen hebben zich eraan te houden!!
Plan niet teveel bezoek in een week en helemaal nier meerdere op 1 dag. Je krijgt die eerste weken nooit terug met zijn drieën.
 
Ik heb in de kraamweek alleen mijn ouders, schoonmoeder en schoonzusje op bezoek gehad. En de rest kon lekker wachten. Jouw baby, jouw regels. Mensen hebben zich eraan te houden!! Plan niet teveel bezoek in een week en helemaal nier meerdere op 1 dag. Je krijgt die eerste weken nooit terug met zijn drieën.
 
Terug
Bovenaan